12 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook een gulzige baby en daardoor lucht in de buik, krampjes en spugen.
Het is wat beter geworden sinds ik haar tijdens het voeden 3 a 4 even los maak om te boeren. Ze begint dan ook meteen te brullen 😅 maar met een speen wordt ze direct weer rustig. Ondanks de speen kan ze gewoon boeren.
2 jaar geleden
Hier ook! Had het er net met mijn vriend over dat ik de huisarts wil bellen.. het is zo vervelend want hij slaapt er slecht door die borrelende buik en hij is heel onrustig als hij wakker is. Mijn gevoel zegt dat er iets anders is dan de gewoonlijke darmkrampjes. De lactatiekundige bevestigde ook dat hij erg veel met zn buik bezig was en zij ziet echt wel wat babies.
Het komt trouwens volgens mij niet door lucht happen zoals ik eerder schreef, het lijkt vooral met de darmflora te maken te hebben of zo. Onbalans, allergie of infectie? Er zit ook altijd slijm in de ontlasting.
Hoe dan ook, ik heb besloten om m’n moedergevoel te volgen en dit wat serieuzer uit te zoeken.
2 jaar geleden
Je kan eens een lactatiekundige contacteren. Hier was het ook. Heb tips gekregen hoe ze beter kan aanleggen zowel aan borst als fles om de lucht te minimaliseren en haar tongetje bleek gekliefd te moeten worden omdat ze dus niet goed het vacuüm kon maken.
2 jaar geleden
Even een update: nadat we een paar dagen geleden een beetje bloed aantroffen in de luier zijn we direct naar de huisarts gegaan. Zij vermoed koemelkallergie en we gaan nu een dieet proberen.
Ik was dus uit mezelf 1.5 week gestopt met zuivel om te kijken of het iets deed. Leek niet zoveel te doen, totdat ik dus weer met melk etc begon: veel luiers, veel diarree en dus ook bloed.
We gaan met een dietiste aan de slag, wordt een streng dieet maar hopelijk wordt de buik van onze man beter ♥️
Ik wilde dit even delen omdat het misschien voor jullie ook eens waard is om dit te onderzoeken.