10 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter is 5 maanden en kan redelijk stabiel zitten (nog niet zelfstandig hoor). Wij hebben de newborn set en hierbij komt ze steeds helemaal omhoog omdat ze rechtop wil zitten, dus wij zijn de baby set gaan halen maar dit is nog echt een stapje te vroeg. Ze moet echt eerst zelfstandig leren zitten, leunt nu veel te erg naar voren in de baby set! Dat is wel bij ieder kindje anders denk ik 😅
2 jaar geleden
Wij waren net een weekje op vakantie en los in de kinderstoel ging echt nog niet. Met een langwerpig kussen lukte het wel eventjes, daarmee was ze helemaal omsloten. Zo gaven wij het oefenhapje, maar daarna ging ze er meteen weer uit.
Wij wachten dus nog wel eventjes met de kinderset.
2 jaar geleden
Toevallig gisteren kinderfysio gesproken en die zei dat het gek was dat veel merken “zelfstandig zitten” op 6 maanden zetten… want een baby zit normaal echt nog niet zelfstandig met 6 maanden en ze vond het dus ook veel te vroeg en gaf aan dat kinderen waarmee het te snel werd gedaan weer snel klachten kregen. Waarbij ze overigens wel zei dat heel even kort geen ramp is. Ik ga dus voorlopig nog even wachten tot het echt niet meer gaat in de newbornset
2 jaar geleden
Reactie op Charlie-87
Toevallig gisteren kinderfysio gesproken en die zei dat het gek was dat vee ...
Denk dat veel mensen ook zo'n tripp trapp met babyset hebben tegenwoordig en dan argumenteren: hij gaat steeds voorover zitten, dus hij wilt zitten.
Wij hebben een "ouderwetse" wipper en voor hapjes zetten we m iets rechter.
Verder in de box spelen of platter in de wipper.
Mensen willen al veel te snel dat hun kind rechtop in de stoel zit, maar de rugspieren van de baby zijn nog niet voldoende ontwikkeld.
Dus ik sluit me bij je aan en onze zoon zal pas in de babystoel gaan als hij daar zelf aan toe is.
Met dochter ook zo gedaan en die loopt zelfs voor in haar grove motoriek, terwijl alles op haar tempo ging. Met 7,5 maand zat ze voor de eerste keer in de kinderstoel.
Ik zat in ern whatsapp groep en daar werd een mannetje van nog geen 4 maanden rechtop staand aan tafel gezet. "Want hij staat zo graag" 😬
2 jaar geleden
Reactie op Charlie-87
Toevallig gisteren kinderfysio gesproken en die zei dat het gek was dat vee ...
Eens! Onze kinder fysio zei ook; mensen zijn vaak heel blij en trots als hun baby vroeg zit maar dat is absoluut niet wat je wilt en goed om te voorkomen. Veel beter om te liggen en vrijuit te bewegen en zo de motoriek te oefenen. Ze zei; rollen etc is belangrijk, zitten komt vanzelf en is echt geen belangrijke vaardigheid voor een baby
2 jaar geleden
Volgens mij was onze oudste bijna 8 maanden toen hij pas in de babyset kon zitten. We hebben het daarvoor wel eens geprobeerd met een ikea kinderstoel kussen erin maar pas bij 8 maanden volledig doorgezet naar de babyset. We hebben een wipstoel die je "rechtop" kan zetten dus daar zit onze zoon van nu 5 maanden in. Onze zoon van 5 maanden wil ook elke keer rechterop zitten in de newbornset maar dit betekent niet dat hij al volledig zelf kan zitten in de babyset. Ik zou hier persoonlijk echt nog even mee wachten, het komt vanzelf. Ze worden al zo snel groot 🤭