25 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben ook ka-pot. Al een week of 3 nachten van max 3 uur slaap en overdag niet langer dan 45 minuten slapen.
Maar ineens heeft ze gisteren bijna heel de dag geslapen en vanacht was (vergeleken met de laatste weken) prima!
Van 20-23, 23-4.30 en van 5.15-7.00 geslapen 👍. Waar een mens al niet blij van wordt 🙊
Ik hoop dat dit het begin van einde slaapregressie is!
2 jaar geleden
Bij ons lijkt het na een week weer rustiger te worden. Vannacht heeft ze voor het eerst weer door geslapen na de onrustige nachten van elke uur wakker worden. Ze heeft van 21:00 tot 05:30 geslapen. Dus erg blij mee.
2 jaar geleden
Reactie op Liekje83
Hoe oud zijn jullie kindjes?
Zou ik ook graag willen weten. Ons meisje sliep tussen week 12 en 15 enorm slecht in de nachten. Bijna elk uur wakker... nu bijna 16 weken. Hoop toch echt dat dit de slaapregressie was en niet dat er straks nog iets ergers komt..
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 20 weken en heb dit al 1,5 maand inmiddels. Wij hopen ook dat het snel voorbij is of iig verbeterd we zijn allebei he-le-maal op
2 jaar geleden
Mijn zoontje is vandaag 17 weken en ook al zo een 2 weken erg onrustig met slapen. Slaapt overdag in de reiswieg, wilt niet in bed.. Dutjes van 30/45 min, maar daarna humeurig zijn, omdat hij nog moe is. Hij is ook hangerig en wilt het liefst staand vastgehouden worden 🥲
Ik ben zelf ook vermoeid hierdoor, hoop dat het snel voorbij is 😅
2 jaar geleden
Hier gaat het slapen ook ineens snachts onrustig, nu vannacht was tot nu toe het ergste. Ze werd elke uur wakker en ging huilen. Stopte meeste keren wel van aaien/speentje en sliep weer verder maar ik zelf natuurlijk moet dan weer in slaap vallen. Hoop niet dat het in deze maten lang aanhoudt!! Ze is 19weken
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 20 weken en heb dit al 1,5 maand inmiddels. Wij hopen ook d ...
Fijn om dit te lezen… ik dacht dat ik de enige was bij wie het zo lang duurde… ik dacht dat sprong 4 en slaapregressie hetzelfde waren… niet dus… misschien 1 of 2 “betere” nachten gehad van het een op de ander……. Helemaal kapot ook!
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 20 weken en heb dit al 1,5 maand inmiddels. Wij hopen ook d ...
Hij is morgen 20 weken…
2 jaar geleden
Vandaag 5 maanden en wat een bak ellende al zo'n 4 a 5 weken. Vaak wakker alleen te troosten met een fles. Speen of wiegen blijft hij schreeuwen niet te doen.
Begin op te raken dus hoop dat het einde in zicht is. Vooral zelf in slaap komen gaat erg lastig.
Het leek paar dagen wel oké te gaan 1 keer wakker snel weer in slaap na de fles maar was van korte duur.
2 jaar geleden
Oooh hier ook zo'n drama. Zoontje is nu 19 weken. Maar hij is ook zo druk met ontwikkelen. Vooral het rollen, poging kruipen van onder tot boven in bed. Waarschijnlijk ook bezig met tandjes. Daarnaast ook nog is verkouden.
Het is zo intensief allemaal. Ik hoop echt dat het zo een keer over is. Want vooral hijzelf heeft er last van met zijn 3 kwartier dutjes overdag. En laatste paar nachten word hij ook weer wakker.
2 jaar geleden
Reactie op Baby_girl
Lastig te zeggen.. maar misschien wel even extra opletten met dlhet creeren ...
Ja daar dacht ik ook aan. Ik zou ze niet elke keer aan de borst leggen want zo creër je een slechte slaapassociatie (behalve als je het zelf als mama helemaal oké vind op de lange termijn )
Ik zou ze niet sneller dan om de 3/4 uur melk aanbieden. Als ze sneller wakker worden moeten ze op een andere manier weer in slaap komen. Neemt ze een tutje?
Het is natuurlijk niet altijd gemakkelijk en je wil natuurlijk snel weer slapen. Je dan dit natuurlijk even zo doen en dan enkele nachten doorbijten om het weer af te leren.
Verder hoop ik voor jou dat je kindje er snel doorheen is. Mijn zoontje heeft er voorlopig niet heel veel last van.
2 jaar geleden
Voorheen werd ze om 03.00 en 06.00 +/- wakker en vond ik het echt prima om haar even aan te leggen. Na een tijdje kon ze eigenlijk meestal de hele nacht goed doorslapen. Maar nu wordt ze dus heel vaak wakker 's nachts. Ik heb geprobeerd om haar op andere manieren weer te laten slapen (luier verschonen, even wiegen, even knuffelen), maar de enige manier waarop ze weer in slaap valt is door te voeden. Ik denk dat ze dan toch nog honger heeft. Overdag drinkt ze trouwens ook om de 2-3 uur vanaf haar geboorte al.
2 jaar geleden
Reactie op Larissa1989
Fijn om dit te lezen… ik dacht dat ik de enige was bij wie het zo lang duur ...
Ja erg he kan wel janken maarja hij kan er ook niks aan doen🥲 hoop zo dat het snel voorbij is pfffff voel me ook heel alleen omdat ik hoor dat het bij veel mensen dan 1 of 2 weken duurt😅
2 jaar geleden
Reactie op Larissa1989
Hij is morgen 20 weken…
Oh en hij had hier afgelopen 3 dagen ook buikgriep dus elke 30 min een diarree luier erbij😮💨