19 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben eind mei een weekendje weg geweest samen met mijn vriend, zonder Tycho. Die was toen 2 maanden.
Was niet gepland, ik zou eigenlijk naar een feest gaan, maar mijn gevoel zei nee is niet goed.
Toen hebben we van m’n schoonouders een weekend centerparcs cadeau gekregen, zodat we er toch ff tussenuit konden.
Ik vond het HEERLIJK, maar na 3 dagen toch wel blij om weer thuis te zijn.
Heerlijk van genieten, daarna weer lekker knuffelen met je kleine meid!
2 jaar geleden
Wij hebben ons zoontje afgelopen weekend een nachtje weggebracht. Hij is nu net 4 maanden. Ging super goed 🥰. Vond het ook lastig maar ook wel even fijn om tijd alleen met m’n partner te hebben. En het ophalen was des te leuker.
2 jaar geleden
3-daagse trip voor werk toen mn zoontje ruim 4 maanden was. Zag er ook mega tegenop, maar viel alles mee en heb zeker kunnen ontspannen! FaceTime, foto’s en bellen doen veel goed.
2 jaar geleden
Bij eerste zoontje pas op 3 jaar gedaan 🤣(Corona was tien ook wel). Je gevoel volgen ... Ik ben er alvast nog niet aan toe, rond 6 maand denk ik.
2 jaar geleden
Hier sl 2x een weekend weggeweest.. 1e keer met 3 maanden en 2e keer met 3.5. Beide al geboekt tijdens zwangerschap en zag er ook tegenop maar torn 1e weekend zo goed was gegaan viel er voor alle oppasmomenten etc een last van mn schouders. Natuurlijk mis ik/je de kindjes maar denk 1e keer even doorbijten en genieten van wat vrije tijd met je partner
2 jaar geleden
Mijn kleintje slaapt regelmatig bij de oma’s omdat ik wisselende diensten werk en dan bijvoorbeeld al heel vroeg moet beginnen of pas laat klaar ben en het dan zielig vind om haar of heel vroeg wakker te maken of pas weer heel laat op te halen.. ik mis haar wel en ik ben blij als ik haar weer zie, maar het is ook wel lekker om even ongestoord iets voor jezelf te doen zonder opletten. Een weekendje weg zonder baby hebben wij nog niet gedaan, wel een weekendje met baby😊
2 jaar geleden
Onze dochter heeft al een keer 2 nachten en een keer een nachtje bij mijn schoonouders geslapen. Ze is nu 15 weken.
2 jaar geleden
Wij hebben niemand waar onze zoon naartoe kan, maar anders zou nu na 4 maanden een nachtje weg wel fijn zijn. Mis het man en vrouw zijn echt enorm soms.
2 jaar geleden
Wij zijn toen onze dochter 4 maanden oud was voor het eerst een nachtje weggeweest samen, toen is mijn moeder in huis gekomen om bij ons te slapen zodat ze in haar eigen ledikantje kon slapen. Dit is super goed gegaan en wij vonden het op het begin bij het weggaan enzo wel even moeilijk maar het was heel fijn om even samen te zijn!
2 jaar geleden
Hier heeft de kleine meid ook al een paar keer bij m’n ouders geslapen. Wij gingen naar een concert bijvoorbeeld. Was heerlijk en ik dacht lekker uitslapen maar ritme zit er blijkbaar toch in 😂
2 jaar geleden
Mijn dochter ging pas toen ze 2 jaar was voor het eerst uit logeren. Toen sliep ze ook pas beter en durfden zowel wij als de oppas (opa en oma) het aan. Onze 2e is nu 5 maanden en is 's nachts nog regelmatig wakker. Die moet ook eerst beter slapen voordat we logeren aandurven. Daarnaast geef ik borstvoeding en zal dan toch moeten kolven in de nacht, dus doorslapen zit er alsnog niet in
2 jaar geleden
Reactie op IvSS
Mijn dochter ging pas toen ze 2 jaar was voor het eerst uit logeren. Toen s ...
Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat het voor jou te snel is om je dochter uit logeren te doen. Doe vooral wat voor jullie goed voelt. Even opladen en tijd als partners samen is ook goed voor jullie. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen! Maar ik snap je gevoel helemaal. En als je het toch te snel vindt, dan misschien een weekend weg met baby?
2 jaar geleden
Reactie op Yoshi87
Nee ik zou dat ook nog niet kunnen nu 🙈. Maar ik ben wel erg hoor, mijn ou ...
Haha zelfde. Ben nog niet langer dan 2 uur bij haar weg geweest en dan was mijn vriend bij haar. Ik moet er echt nog niet aan denken maar iedereen bepaalt dit voor zichzelf wat goed voelt!
2 jaar geleden
Een heel weekend zou ik zelf nog niet fijn vinden maar zou wel behoefte hebben aan een nachtje weg (ergens avondeten, slapen met z’n tweetjes en ontbijten oid). Alleen geef ik borstvoeding en ben ik mijn voorraadje kwijt dus gaat dat nu even niet lukken 🥲 maar ben nu weer aan het opbouwen en hopen eind september een nachtje weg te gaan.
2 jaar geleden
Reactie op Baby_girl
Hier sl 2x een weekend weggeweest.. 1e keer met 3 maanden en 2e keer met 3. ...
Bedankt voor je reactie. Ik moet echt even een drempel over en hoop inderdaad dat de oppas momenten daarna makkelijker worden. Heb ook heel erg behoefte om even samen met m’n partner te zijn!
2 jaar geleden
Mijn 1e ging met 3 weken al een nachtje logeren omdat we een feestje hadden, de 2e ging een stuk later en deze is nu met 4 maanden een nacht wezen logeren. Ik vond het gevoel gewoon per kind heel verschillend, er is geen goed of fout, maar het blijft debk ik altijd wel even een dingetje de 1e keer (maar toch stiekem wel lekker dat je er voor niemand uit hoeft...)
2 jaar geleden
Hier nog niet een nacht weggeweest zonder kind. Ik heb nu echt geen behoefte om hem savonds/snachts ergens achter te laten. Ik geef ook borstvoeding dus moet toch wakker worden om te kolven dan. Ik heb wel zin om lekker met het gezinnetje weg te gaan.
Kijk al tegenop dat ik een festival heb staan in November… het duurt nog even dus misschien wordt het makkelijker. Maar kijk nog even aan hoe ik dat ga doen.