15 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even 😅

3 jaar geleden

Behalve huishouden, slapen en voor de baby zorgen en heel af en toe uit eten ook niet super veel

3 jaar geleden

Ik probeer om de dag een uitje (winkelen op het dorp, langs een baby park, lunchen, volgende week even met hem langs mijn werk) en wandel elke dag een half uurtje met de hond en baby.

3 jaar geleden

Ik probeer dagelijks even eruit te gaan. Als het droog is loop ik naar de winkels. Even winkelen, even je gedachte op nul. Werkt bij mij iig wel😂 vaak koop ik niets, of alleen dingen die ik echt nodig heb. En dan gelijk even langs de supermarkt.

3 jaar geleden

Ik herken dit zo! Mijn baby is nu 10 weken en best een alerte baby die snel overprikkeld is (uit zich dan in opeens heel hard huilen, niet meer kunnen slapen etc), voor ons is de rust heel belangrijk alleen tsja voor mijzelf is het soms ook saai (ik ben overigens alleenstaande moeder). Overdag probeer ik bijvoorbeeld: te wandelen, tummy time (met bijv een patronen boekje waar hij naar kan kijken) baby gym, baby massage. Eens in de week doe ik wel eens brain development voor 2 months old op youtube. Krijg je van die patronen op beeld. Vind die van mij erg interessant. (Was er in mijn zwangerschap op tegen, maar je probeert toch dingen uit) Ook heb ik een steelpan gekocht en doen we wel eens liedjes! Die geluidjes vind hij heel interessant en soms ook gewoon lekker liggen en gewoon kletsen samen. Of in het wippertje leggen en gewoon bij mij neer zetten met wat ik dan moet doen (laatst bijv mijn kledingkast uitgezocht en gesorteerd, vind hij geweldig om naar me te kijken). Als hij slaapt heb ik tijd voor het huishouden of je regeldingen of mijn hobby’s (muziek maken, lezen, schrijven). Tis elke dag zoeken naar iets, hier ook toe aan zomer en lekker veel buiten zijn iig. Mijn kleintje heeft veel persoonlijke aandacht nodig, dan is hij het meest tevreden, dus dat doen we gewoon! ❤️ Verder volg ik ook voor andere tips!

3 jaar geleden

Lekker knuffelen en wandelen de kleine vind dat heerlijk

3 jaar geleden

Ik herken het! Ik maak alvast zijn babyboek. Die kan ik nu goed bijhouden. Ook zoek ik de kasten uit van ons allen en vul ik vinted. Zo heb ik als ik iets verkoop direct een wandeling naar het afgifte punt en de opbrengst gaat in de kleine z'n spaarpotje.

3 jaar geleden

Ik volg ook😅 Dagen bestaan uit baby - huishouden - af en toe wandelen/boodschappen doen. Ik ben er al wel achter dat ik geen huismoeder ben😬

3 jaar geleden

Reactie op Babygirl03

Ik volg ook😅 Dagen bestaan uit baby - huishouden - af en toe wandelen/bood ...
Haha ja dat zei ik vanochtend nog tegen mijn man

3 jaar geleden

Ik heb het gevoel nergend tijd voor te hebben. Hoe doen jullie dat toch!

3 jaar geleden

Reactie op vogelberver

Ik heb het gevoel nergend tijd voor te hebben. Hoe doen jullie dat toch!
Had ik in het begin ook, tot dat ik er zelf wat makkelijker mee om ging en er naar ging kijken. Ik had voor mijn gevoel niet eens tijd om te poepen 😂😂🥲 Sommige dagen slaapt hij goed. De andere dagen alleen maar hazeslaapjes of zelfs niet; dan lekker in de draagzak. Overal is wel een oplossing voor en het gaat nooit zoals in het boekje🙊 En we moeten accepteren dat we ook een nieuwe rol hebben haha, our life will never be the same en daar vind je gaande weg denk ik wel een weg in? Ik begin overigens pas 14 augustus weer met werken, heb al een deel mijn ouderschapsverlof opgenomen en mn vakantie uren. Heb mentaal zelf ook iets langer nodig!!!

3 jaar geleden

Wanneer zoontje ochtend dutje doet ga ik ook even weer liggen. Boodschapje doen. Met zoontje en hond een wandeling maken. Als hij een tweede dutje doet en als het kan even sporten op zolder. Huishouden en sinds deze week een bullit dagboek schrijven voor mijn zoontje voor wanneer hij ouder is waarin ik schrijf wat hij heeft gedaan tot nu toe. Ik ben begonnen met het schrijven over bijzondere momenten tijdens de zwangerschap en toen hij was geboren. Nu ga ik ook andere bijzondere dingen schrijven die we samen meemaken. Ze zeggen dat je dingen zo snel vergeet dat ik me bedacht om dit allemaal op te gaan schrijven. Dan kan ik het soms ook terug lezen en als hij dat later wil ook.

3 jaar geleden

*Bullit journal/dagboek moet er staan :)

3 jaar geleden

Met de baby: wandelen, naar de stad/ winkelcentrum, koffie drinken bij familie, samen spelen (speelkleed, rammelaar, knisperspeelgoed) oefenen voor de ontwikkeling (baby boekjes bekijken, gericht dingen laten zien, liedjes zingen, praten, gekke bekken trekken) Alleen: sporten, boodschappen, naar een vriendin, tv kijken, huishouden, fotoboek van de kraamweek knutselen