13 Reacties

2 jaar geleden

Hangt heel erg af van het merk maar ik zou 80 nemen! Dan kan hij er de hele winter mee. Ik heb zelf een jas in 74/80 die groot valt. Maar fijn om er nog lekker laagjes onder te kunnen doen!

2 jaar geleden

Mijn dochtje zit nu tussen 80 en 86 en nu ook een winterjas gehaald van maatje 92 ook omdat je met een sjaal en als ze een truitje aan heeft dan zit de jas nog goed. Ik kreeg dit als tip van de consultatiebureau

2 jaar geleden

Ik heb zelf ook maatje 80 gehaald op shein. Lekker een beetje op de groei ook voor het voorjaar.

2 jaar geleden

Maatje groter! Ons meisje heeft maat 74 en jas maat 80. Dan gaat het makkelijker aan en kan ze er ook langer mee doen!

2 jaar geleden

Maat 80

2 jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Maatje groter! Ons meisje heeft maat 74 en jas maat 80. Dan gaat het makkel ...
Dat en daarom doe ik ook.

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft maat 68 en jas 74 heb ook een maatje 68 maar die zit wel strak

2 jaar geleden

Wij hebben jasjes in maat 80 en 86 😊

2 jaar geleden

Onze zoon draagt maat 74. En wij hebben 2 winterjassen 74 en 80. Die 80 is echt nog wel te groot

2 jaar geleden

Maat 80! Shirts past 74 nog net, 80 ruim maar winterjas lekker groot, kan er een dikke trui onder en valt wat over de handjes. Eventueel kun je de mouwen nog omslaan

2 jaar geleden

Dat is zo lastig te zeggen. Ligt echt aan het merk. Ik zou zelf voor maat 74 gaan. Een veel te grote jas is ook niet fijn. Gewoon lekker via Vinted, dan betaal je ook niet teveel en is er zo een jas extra gekocht. Hier heeft ze een jasje maat 68 van de Hema, die nog heel ruim is en een maat 68 van de Zeeman, die te krap wordt. Ook een maat 74 van de Zeeman en die ook al prima kan.

2 jaar geleden

Onze dochter draagt maat 68 kleding en haar winterjas is ook maat 68. Ik merk wel dat hij best strak zit als ze er een dikke trui onder draagt, dus achteraf gezien had maat 74 beter geweest. Ik verwacht dat we zie halverwege de winter nog wel zullen moeten aanschaffen.

vorig jaar

Voor jassen kies ik altijd een maatje groter. Mijn zoontje draagt nu een jas van 80 bij kledingmaat 74, en mijn dochter 110 bij kledingmaat 104.