41 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Echura

Jaa hier ook vier momentje. Minder dan een week bezig en ook al beweging op ...
🥳🥳🥳

2 maanden geleden

Hoe gaat het met iedereen nu? Hier gaat het goed. Ben al 5 kilo kwijt, maar het is nu al een maand of 2 gestagneerd helaas. Zou er nog wel wat af willen (kilo of 5 a 7), maar merk ook dat ik het lastig vind nu door te pakken. Ik heb ook een poos heel slecht geslapen en gewoon geen energie voor wat dan ook gehad. Hoe pakken jullie het aan?

2 maanden geleden

Ik ben niet zo gefocust op de weegschaal, maar meer op m’n kleding die ik ook had voor m’n zwangerschap. Ik sport nu 3 keer per week en dat is vooral krachttraining. Ik merk dat m’n lijf wel echt weer veranderd is en mn kleding ook weer beter zit. Ik paste eigenlijk alles wel al van voor mn bevalling, maar nu zit het echt stukken beter. En dat is voor mij een teken dat het de goede kant op gaat :)

2 maanden geleden

Reactie op Larissa1989

Ik ben niet zo gefocust op de weegschaal, maar meer op m’n kleding die ik o ...
Goed bezig zeg! Waar haal je de tijd en energie vandaan om 3 keer per week te sporten. Ik merk dat ik het met werk best pittig vind en de avonden heb ik toch ook snel dan geen energie meer. Ja ik vind gewicht anzich ook niet zo belangrijk, maar het is wel beetje houvast. Ik pas mijn kleding van voor de bevalling helaas totaal niet. Of nouwja mijn (spijker) broeken niet. Shirts en truien enzo zijn geen probleem. Ik heb vooral echt dikke benen en billen gekregen haha

2 maanden geleden

Ik ben inmiddels wel weer wat kwijt , niet heel veel , 3/4 kilo . Ik pas weer in maat 40 qua broeken. Zat altijd in 38 voor mijn zwangerschap ! Ik sport 2 tot 3x in de week en doe nu vaak in de sportschool cardio en daarna een HIT les & als ik voor mezelf train veel Tabata etc om zo in mijn verbrandingszone te blijven . Ik probeer ook minder wijn te drinken, dat werkt ook al 😂

2 maanden geleden

Reactie op Echura

Goed bezig zeg! Waar haal je de tijd en energie vandaan om 3 keer per week ...
Ik ga 3 keer in de ochtend om 7.15. Na werk lukt het mij ook echt niet qua energie. Die 3 ochtenden brengt mijn man ons zoontje naar de opvang :)

2 maanden geleden

Reactie op Larissa1989

Ik ga 3 keer in de ochtend om 7.15. Na werk lukt het mij ook echt niet qua ...
Ohh ja dat zou ik ook wel willen, helaas is dat met mijn werk niet echt haalbaar en ik ben ook degene die hem brengt. Ik ga toch wel zien om het weer wat serieuzer op te pakken. Vooral ook weer gezonder en minder eten. Door slechte slapen en beetje sip af en toe dan wordt het toch snel wat ongezonder haha.b

2 maanden geleden

Ik wil ook heel graag afvallen (15kg) maar vind het zo lastig met mn ‘drukke’ leven om alles in te vullen en te bedenken wat ik ga eten. En heb net eetschema’s aangeschaft maar staan allemaal bijzondere dingen in wat weer veel vraagt. Ik raak er echt van gefrustreerd

2 maanden geleden

Ik heb net weer een halve chocoladereep op zitten vreten 🤣. Nu helpt het niet mee dat ik net ongesteld ben geworden en ook nog eens terwijl wij weer zwanger proberen te worden. Dus ik ben dubbel sip hahahha. Dus kon de verleiding niet weerstaan

2 maanden geleden

Reactie op Echura

Ik heb net weer een halve chocoladereep op zitten vreten 🤣. Nu helpt het n ...
Och herkenbaar, ik heb woensdagmiddag om dezelfde reden 2 tompouchen naar binnen zitten te werken 🙈 goodluck!

2 maanden geleden

Reactie op avandijk12

Ik wil ook heel graag afvallen (15kg) maar vind het zo lastig met mn ‘drukk ...
Heel herkenbaar. Afvallen kost tijd en energie, en in het drukke leven ben ik al blij als er überhaupt eten op tafel staat. Was maat 38, na de bevalling 48. Heb er moeite mee maar nog met borstvoeding onstilbare honger wat gewoon niet weggaat :(

één maand geleden

Bij mij helpt het enorm om in verhouding meer groente te eten (sowieso veel plantaardig). En ik probeer er vaker bij stil te staan of het echt hongergevoel is of eigenlijk verveling of dorst. Ik neem dan eerst een glas water en als ik na een kwartier nog steeds wil eten dan doe ik dat.

één maand geleden

Ik probeer langzaam af te vallen zodat het er ook af blijft. Ben sinds juni vorig jaar begonnen en zit op -15 kilo 😊 Ik heb een aantal vaste dingen die ik eet. Ontbijt altijd met kwark, fruit en muesli en in de middag altijd crackers met beleg en ei. Hierdoor weet ik altijd hoeveel calorieën ik ongeveer binnen krijg. Ik sport altijd 2 keer per week in de avond. Pittig na een lange werkdag maar het is gewoon gaan, als het in je dagelijkse routine zit denk je er niet over na. Net zoals tandenpoetsen, het is gewoon doen. Ook weeg ik mezelf elke dag, ja ook na een ‘slechte’ dag. Dan neem ik het gemiddelde per week want, het schommelt soms wel met 1 kilo per dag! En hoe balen als je net op zo een dag weegt. Nu zie ik dat ik uiteindelijk per week weer 0,5 kilo afval wat prima is 😊 Eigenlijk is het simpel, stel een vast ontbijt/lunch/tussendoortjes op. Ga wandelen of op YouTube (growwithjo) workouts doen en hou vol! En een week heeft 7 dagen, dus ook de weekenden tellen mee ;)

één maand geleden

Ik heb niet eens een weegschaal. Werkt volledig averechts. Momenteel volg ik de boeken van project gezond. 8 weekmenu 's met normale dingen. Ben wat flexibel met het diner vanwege het gezin maar het werkt prima. Ben ook niet al te streng, mag af en toe ook wat lekkers. Sport daarnaast wel 2x met kickboksen en crospower en 1 x hardlopen. Heb het afgelopen jaar sel gemerkt dat voor mij slapen een hele grote rol speelt. Red dit ook pas sinds de kleine goed slaapt. Succes iedereen 💪

één maand geleden

Ik sport 3x per week, zit weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap en pas alle kleding weer. Dus ik ben blij :)

één maand geleden

Reactie op Diaan1988

Ik sport 3x per week, zit weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap en ...
Lekker bezig!

één maand geleden

Ik had gister ook even een win momentje. De weegschaal dipte weer onder de 70 kilo. Hoewel gewicht mij niet het belangrijkste is, is het voor nu wel even een indicator en motivatie om wat te doen. Ik wil weer richting den 65 dus nog een kilo of 4 te gaan en dat voelt ineens niet zo veel meer en erg haalbaar. Zit alweer een stuk lekkerder in mijn vel

één maand geleden

Reactie op Echura

Hoe gaat het met iedereen nu? Hier gaat het goed. Ben al 5 kilo kwijt, ma ...
Ik ben inmiddels 26 weken zwanger 😅 heeel heel blij mee😁🥰. Maar afvallen zit er dus even niet in. Wel ben ik zo gezond mogelijk aan het eten en zorg ik dat ik niet teveel aankom door lekker te bewegen. Met een 1 jarige beweeg ik wel een stuk meer.😅

één maand geleden

Goed bezig allemaal trouwens! 🥳🙌

één maand geleden

Reactie op Suzzanne

Ik ben inmiddels 26 weken zwanger 😅 heeel heel blij mee😁🥰. Maar afvallen ...
Ohh nee dan is afvallen ook geen prioriteit! Wat leuk dat je weer zwanger bent. Stiekem. Best jaloers haha. Wij zouden ook heel graag weer zwanger zijn maar moesten een jaar wachten ivm keizersnede. Nu de 3de ronde in en hopelijk snel raak. Eerste twee zwangerschappen duurde beide 6 maanden, dus ik ben bang dat het nog wel ff kan duren.