12 Reacties

2 jaar geleden

Dit gebeurde bij mij ook nadat ik stopte met de pil… helse pijn. Zelfs elke eisprong kon ik voelen tot aan de piek, daarna werd het weer minder. Heel bizar. Geen tips, wel herkenning. Met deze reden ook een spiraal met hormonen genomen, ondanks dat ik eigenlijk geen hormonen wilde…

2 jaar geleden

Pff ik zocht even herkenning. Ik heb dit nu ook. Ik ben gewoon zo ziek 2/3 dagen voor de menstruatie.. heb dit nu ook 2 keer. Ben al wel 12 maanden geleden bevallen. Heb ook ineens een super korte cyclus, maar wel nog wat onregelmatig. Herken je dit? Is het bij jou over gegaan?

2 jaar geleden

Zo herkenbaar. Ik heb na mijn laatste miskraam in november afgelopen bijna geen cyclus meer alleen heb ik een super kort lontje en raak ik vlak voor kijk menstruatie zo snel van streek dat werken ook moelijker word in die week.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik ben er ook voor naar een gynaecoloog gegaan, niks geks gevonden. Zij gaf bij mij aan dat het bij stoppen met borstvoeding minder zou kunnen worden en anders door weer aan de pil te gaan (wat ik inderdaad ook nog niet wil).

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Heb het uit laten zoeken, want liep er al even mee. Het kan zijn dat je progesteron dan een flinke dip heeft. Helaas was hier de optie of 6 dagen lang voor menstruatie pijn, aan de pil (no, no, no) En bij uitzondering aan een Hormoon spiraal. Ik heb nu de kyleena! Nu heb ik nog maar 1, 5 dag gemiddelde pijn. Niet meer van die pijn dat je elk moment kan flauwvallen. Dus niet alles is weg, maar wel een verbetering!

2 jaar geleden

Whoo zeer herkenbaar. Mijn dochter is nu bijna 14 maanden. Ik was 4 weken na de bevalling alweer ongesteld. Voor de zwangerschap een regelmatige cyclus van 28 dagen. Na de bevalling tussen de 25 en 30 dagen. De vorige menstruatie, dus toen mijn dochter om en nabij 13 maanden was zoveel helse krampen dat ik dacht dat het een miskraam was en dat lijkt me zeer sterk. Ik gebruik geen anticonceptie, maar die eerste twee dagen waren echt niet leuk. En wel dus stipt weer een cyclus van 28 dagen nu al 2x gehad. Ik snap er niks van. Kan dit nog hormonaal zijn?

2 jaar geleden

Wat vervelend! Ik heb het juist andersom gek genoeg. Ziek zijn is voor mij normaal tijdens de menstruatie. Echter nu weinig pijn en kramp, wel een tsunami aan bloed waar dat eerst dan weer heel weinig was 🙈

2 jaar geleden

Wat vervelend! Bij mij is het nu ook heftiger qua bloeden en PMS humeur, ik ben daarom begonnen met seed cycling (oplossing uit Ayurveda): Seed cycling is een methode waarbij je pompoen- en lijnzaden consumeert in de eerste helft van je menstruatiecyclus en sesam- en zonnebloempitten in de tweede helft (na ovulatie tot aan ongesteld). Het kan helpen bij het ondersteunen van de hormoonbalans en sommige mensen ervaren een verlichting van PMS-symptomen en een regelmatigere cyclus.

2 jaar geleden

Het ziek zijn niet maar wel pms, ik had echt het gevoel dat ik ontoerekeningsvatbaar was een paar dagen voor mijn menstruatie en wou ook liever niet alleen meer zijn met de kinderen. Voor de zwangerschap nooit last van gehad. Het is wel anders maar het ziek zijn heeft vast ook met hormonen te maken. Ik zou er eens mee naar de huisarts gaan. Ik heb dat ook gedaan en die heeft overlegd met de gyneacoloog en uiteindelijk de Yasmin pil voorgeschreven. Maar als je geen anticonceptie wil dan is dat geen optie, maar wie weet heeft een huisarts of gynaecoloog andere adviezen.

2 jaar geleden

Ja helaas heel herkenbaar, voor de zwangerschap veel minder last, nu na de zwangerschap heb ik veel hevigere bloedingen en ben ik de week voor mijn menstruatie erg moe, chagrijnig en ik kan de hele voorraadkast wel leeg eten plus ik heb hele erge rug en been pijn van de krampen de eerste paar dagen, erg lastig! 😅

2 jaar geleden

Ergens fijn deze herkenning bij anderen, maar wat kloten hè!!! Is het ook bij mensen wat afgenomen naarmate je cyclus weer wat meer op orde is bijv?

2 jaar geleden

Ik heb overigens ook, en heb het op dit moment, dat ik echt bewust heel pijnlijk mijn eisprong voel. Dat voelt na de bevalling van de tweede ook bijna als een wee 😅 Dit had ik na de eerste helemaal niet. Best handig, dat wel. Maar pfoe doet best zeer.. herkenbaar?