18 Reacties
3 jaar geleden
Echt niks aan! Ik lig ook ziek op bed en m’n familie test 1 voor 1 positief op corrie. Grote kans dat ik dat ook heb. Ben 38wk dus opzich nog ok. Ik denk dat je het beste goed voor jezelf kan blijven zorgen en alle rust en slaap kan pakken wat lukt. Zodra de bevalling gaat beginnen ben je waarschijnlijk sterker dan ooit🙏🏽 En anders met je verloskundige bellen?
3 jaar geleden
Lekker een warme douche, thee met honing maar vooral goed uitzieken/slapen. Ik snap dat je bang bent maar je lichaam gaat tijdens de bevalling echt in bevalmodus. Door een mega stoot adrenaline ga je nergens last van hebben (behalve de bevalling😝).
3 jaar geleden
Heh, wat balen zeg :( mijn weerstand is ook niet al te best (pas ziek geweest), nu weer een kriebelkeel en hoesten. Toen ik ziek was, had ik ook heel erg keelpijn, toen heb ik tijmsiroop gehaald bij de apotheek en dat hielp wel! Vitamine C nemen, rust nemen, douchen, slapen en gezond eten dragen ook bij aan je herstel! Hopelijk knap je snel op😘
3 jaar geleden
Zoveel mogelijk uitrusten en proberen te slapen. Veel fruit en groente eten. Klinkt logisch maar het helpt echt. Ben zelf deze zwangerschap ook om de haverklap ziek. Oorontsteking, keelontsteking, 2x longontsteking, net van de griep af na 2 weken en nu zit ik weer stront verkouden met een blaasontsteking 😅😅
Enige wat bij mij hielp was echt veel rust nemen, 4x per dag 2 paracetamol. Vaak “wacht” de baby wel tot je lichaam weer redelijk in orde is om te komen. Positieve van alles, je kleintje heeft wel direct een dikke boost aan antistoffen bij de geboorte !
Veel beterschap en hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!
3 jaar geleden
Pff hier ook een verkoudheid ontwikkelt 😒 Ik heb al op dit forum gezocht naar ervaringen van moeders die verkouden/ziek bevallen zijn. Gelukkig geven ze allemaal aan dat die adrenaline van de bevalling er inderdaad voor zorgt dat je er tijdens de bevalling geen last meer van hebt.
3 jaar geleden
Wat een rot timing! Ik was zelf ook afgelopen week ziek. Ik had Corona. Heb veel rust genomen, extra vitamine C. Goed blijven drinken, en ook proberen te blijven eten. Evt. paracetamol bij koorts. Meer kan je niet doen denk ik.
Veel beterschap, hopelijk voel je je snel weer wat beter 💓
3 jaar geleden
Hier precies het zelfde vandaag 40+1 en sinds gister avond de griep te pakken. Hoofdpijn snotteren hoesten en 0 energie.. ik hoop nu dat de kleine 2 daagjes blijft zitten zodat ik even eenbeetje uitziek. Helaas kunje weinig aan griep doen behalve uitzieken. Veel sterkte voor ons allemaal👍😔
3 jaar geleden
Reactie op Frietje94
Echt niks aan! Ik lig ook ziek op bed en m’n familie test 1 voor 1 positief ...
Ai dat klinkt ook niet fijn! Al wordt corona tegenwoordig gelukkig wel als griepje gezien, ziek zijn blijft ellendig..😶 Ik hoop dat je gelijk hebt - mocht het nu toch losgaan - ik wel sterk genoeg ben 😊 Beterschap!🍀
3 jaar geleden
Reactie op Babygirl03
Lekker een warme douche, thee met honing maar vooral goed uitzieken/slapen. ...
Je advies vandaag opgevolgd, wel al iets opgeknapt gelukkig! Al was dit gisteravond ook zo en vanmorgen weer mis 🙈 Fingers crossed dat het nu wel echt over gaat🤞 Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft de adrenalinestoot!
3 jaar geleden
Reactie op Femmie23
Heh, wat balen zeg :( mijn weerstand is ook niet al te best (pas ziek gewee ...
Ik hoop dat je niet weer ziek wordt! 🍀 Top tip van de tijmsiroop! Ik wist niet dat dit nog een optie was die wel mocht, mijn vriend heeft het meteen gehaald en idd heel fijn voor de keel. Dankjewel! 🥰
3 jaar geleden
Reactie op JVM8
Zoveel mogelijk uitrusten en proberen te slapen. Veel fruit en groente eten ...
Oei jij treft het dan echt niet 😳 Wat naar zeg.. Beterschap!🍀 Bedankt voor je tips! Ik hoop inderdaad dat de baby nog even wacht, al hoor ik hier nu ook wel positieve geluiden over wel ziek bevallen. We wachten het rustig af, voor nu gelukkig wel iets opgeknapt vergeleken met vanmorgen! 🥰
3 jaar geleden
Reactie op Ceylaan
Hier precies het zelfde vandaag 40+1 en sinds gister avond de griep te pakk ...
Klinkt inderdaad als griep, vervelend dat jij het ook te pakken hebt! Veel beterschap 🍀 Hier toch ook wel wat goede tips gekregen, misschien kan jij er ook wat mee! Vooral de tijmsiroop vond ik een top tip!