14 Reacties

2 jaar geleden

Zo herkenbaar dit! Hier een zoon van 3 jaar en 1 van 10 maanden en ze zijn beide super druk. En nu ook constant elkaar opzoeken wat altijd eindigt in huilen, zo vermoeiend die 2 🙈 vandaag werken was eigenlijk bijkomen 😅 ik breng ze wel regelmatig eens een dagje naar de opvang of een nachtje naar opa en oma als wij vrij zijn. Even bijkomen en tijd voor mezelf. Maar vind het dus ook super pittig. Sporten in de avond lukt mij al tijden niet meer. Ik doe het lekker op vrijdag en zondag ochtend als mijn man thuis is, dan heb ik lekker weer even een uurtje vrij van de kids 🤭

2 jaar geleden

Ik heb maar 1 kindje en moet ‘s avonds al niet denken nog weg te moeten ;) Net als iij veel slaap nodig (voor ons zoontje er was sliep ik zeker 8-10 per nacht en was dan ‘s avonds nog vaak moe rond 21.00). Ik geef er voor nu lekker aan toe. Komt wel weer als ze iets ouder zijn en zelfstandiger

2 jaar geleden

Ik heb mezelf maar aangeleerd dat ik niet naar die vermoeidheid luister omdat ik uiteindelijk energie krijg van trainen. Ik ga 4 avonden per week om 20 uur als de kinderen op bed liggen (heb er 3, ik moet zorgen dat ik daarvoor niet even ga chillen op de bank. Plus ik moet me afmelden als ik niet kom trainen, dat helpt 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Meljf

Ik heb mezelf maar aangeleerd dat ik niet naar die vermoeidheid luister omd ...
Oh respect hoor haha. Jaa ik werk zelf ook nog na de hele dag met de kids van half 5 tot 8 dus ben dan zo moe. Ik weet dat ik daar energie van kan krijgen maar weet even niet hoe het allemaal te combineren omdat me dag ook tussen 5 en 6 vaak weer begint 🫠

2 jaar geleden

Ooh ja herkenbaar. En zeker als ik het grootste deel van de dag de zorg voor hen alleen heb. Mijn kindjes zijn 2,5 en 10 maanden. Als ze gaan slapen plof ik ook neer in de zetel en hoop er dan na een uur nog uit te raken om nog wat op te ruimen. Zelf het klaarmaken om te gaan slapen kost me vaak al te veel energie om nog heel speels hen klaar te maken. Het vraagt echt veel van me om constant aan te staan, allert te zijn wat ze nu weer uitspoken. Ik heb mezelf voorgenomen om daar relaxter in te zijn maar goed. Dat zullen we gaan proberen.

2 jaar geleden

Oh respect hoor haha. Jaa ik werk zelf ook nog na de hele dag met de kids v ...
Ohhh 's avonds nog werken zou ik dan weer niet kunnen. Hier begint de dag ook iets na 5en :') Het is ook heel lastig om jezelf er heen te slepen hoor, ik snap het helemaal

2 jaar geleden

Reactie op Meljf

Ohhh 's avonds nog werken zou ik dan weer niet kunnen. Hier begint de dag o ...
Ja, vind het ook zwaar soms hoor maar speciaal voor gekozen zodat de kinderen niet naar de opvang hoeven. Zo kunnen wij het opvangen... 🫠 maar zwaar is het soms zeker

2 jaar geleden

Ik had het hier gister nog over met m'n man. Aan het einde van de dag heb ik op het moment ook gewoon helemaal geen puf meer over. Ook een hele actieve dochter van net 3 en baby van bijna 11 maanden. Ik neem me voor nog wat te doen, maar lig vaak binnen het uur alweer in bed. Gister al om 20 uur toen de kinderen al vroeg in bed lagen (19 uur). Bij de eerste ging ik als snel weer hardlopen bij m'n clubje. Maar nu met 2 kids kost het met wat langer de tijd. Ik wacht maar even af. Wordt hopelijk vanzelf beter.

2 jaar geleden

Reactie op Moederes

Ik had het hier gister nog over met m'n man. Aan het einde van de dag heb i ...
Precies dit. Ik slaap dan ook liever en dat ik energie over heb voor de dag erna. Maar soms is het heel saai haha ;)

2 jaar geleden

Mijn oudste is over een maand 3 en de jongste 9,5 maand, maar echt weggaan om te sporten lukt me niet. Wat ik nu sinds 1,5 maand doe is direct als de kinderen op bed liggen een thuisworkout doen van ongeveer 30 minuten. Dit lukt me dan zo'n 3 keer in de week en dan heb ik daarna zelfs nog wat tijd voor mezelf én kan ik op tijd naar bed.

2 jaar geleden

Hier thuisblijfmama van drie kids. De oudste twee zijn 7 en 4 en gaan naar school. De jongste is 10 mnd. Mijn beweging zit um op dit moment in de wandelingen naar school en de kleine mee op sleeptouw nemen😅 de kleine is nog gebonden aan slaapjes, dus ik probeer als hij slaapt, ook een beetje ontspanning te pakken. Verder heb ik mn eigen doelen mbt sporten even losgelaten.. t komt wel weer. Ik zorg er liever voor dat ik ook nog een beetje gezellig ben voor mn gezinnetje😅🤭

2 jaar geleden

Reactie op Meljf

Ik heb mezelf maar aangeleerd dat ik niet naar die vermoeidheid luister omd ...
Ja, dit is zo waar! Alleen lukt het mij op het moment ook niet om in die mindset te raken met 2 kids. Ik heb nog even geduld met mezelf ;)

2 jaar geleden

Oo zo herkenbaar!! Je wil 's avonds nog wel wat leuks doen of sporten. Maar ik denk alleen maar aan m'n bed of bank. Nu ook, de kinderen slapen al 2 uur, die uurtjes had ik ook al kunnen hebben. Maar even naar buiten is ook goed voor je. Elke dag weer dilemma :)

2 jaar geleden

Heeeel herkenbaar maar bewust gekozen aan mijzelf te werken om juist een meer energieke moeder te zijn. Kosste enorm veel moeite (voeding bijhouden, 3x per wek 1.5 uur sporten, op tijd bed in etc) en kan nu zeggen dat ik elke dqg een cijfer 8 aan energie geef terwijl ik 90% alles aleen doe partner werkt tot laat en vroeg weg.. 31 uur zelf werk en een dochter van bijna 3.5 en baby van 10 maanden heb. IK WAS KAPOT. Nog al5ije onrustige nacgten al 3.5 jaar lang vij rlkaar nu.. maar door juist mijzelf op 1 te zetten kan ik alles veel beter aan. Ik sport 2x 'onder werktijd' waardoor ik 1x per week ook de avond moet inloggen om deze tijd te kunnen nemen en 1x in het weekend als mijn partner thuis is. Vanaf oktober gestart en 1e maand pittig maar nu zoveel relaxtere en eneriekere moeder. Lig wel 6 van de 7 dagen rond 21 al in bed want de dagen starten 05 uur met 1 a 2 onderbrekingen snachts. Dus mijn tip : werk aan jezelf en zet jezelf op 1 als het gaat om goed verzorgen zul je zien dat je met weken verder jezelf stuk beter voelt