13 Reacties

3 jaar geleden

Ik begrijp dit heel goed, ik heb dit ook gehad met dat ik ging trouwen en ineens was me zusje me voor. Ik was blij voor haar maar toch. Het is oke om dit te denken. ❤️

3 jaar geleden

Ik snap dat het voor jullie beide iets bijzonders is wat je van de daken zou willen schreeuwen! Ik denk dat als je je ouders het zou vertellen dat ze het als nog heel speciaal vinden dat jij ook zwanger bent. Denk dat het vooral de hormonen zijn die je zo laten voelen. Ik ben ook zwanger samen met mijn zus en we zijn gigantisch blij voor elkaar. Bekijk de positieve dingen er van. Samen kunnen praten over het zwanger zijn en het samen beleven! Geniet vooral van je zwangerschap en laat je niet gek maken😘

3 jaar geleden

Ik snap je (eerste) reactie maar ik wil je geruststellen. De magie rond de komst van een kleinkind deelt zich niet in tweeën bij een tweede aankondiging, maar verdubbeld zich alleen maar. Wij hadden in de familie precies hetzelfde meegemaakt en de aanstaande opa heeft bij de tweede aankondiging harder gehuild dan bij de eerste😉 Kies jullie eigen moment om het te gaan vertellen. Ookal wachten jullie daar nog even mee, jullie kindje blijft hoe dan ook met zijn( nu )7 weken toch "lekker puh de oudste". Verder, hoe ontzettend leuk dat jullie kleine straks een neefje of nichtje heeft van dezelfde leeftijd! Kostbaar❣

3 jaar geleden

Ben ook samen zwanger met me zusje. Zij is wel wat verder ( ook door miskraam bij ons in mei) zij is zwanger van de 3de. Voor ons is het de 1ste. Ben ook bang tot mijn ouders minder enthousiast gaan zijn dan mijn schoon ouders.. want voor hun is het de 1ste

3 jaar geleden

Reactie op MoonMama23

Ben ook samen zwanger met me zusje. Zij is wel wat verder ( ook door miskra ...
Ik denk dat jouw ouders het ook heel speciaal gaan vinden dat jij een kind krijgt. Het is jouw eerste kind en ik denk dat ze het ook heel mooi vinden om te zien dat hun andere dochter ook voor het eerst een moeder wordt

3 jaar geleden

@KELV ik snap dat je je schuldig voelt om je gedachten, maar wees niet te streng voor jezelf. Het is niet gek dat je hier van baalt. In die korte tijd heb je toch al een bepaald beeld gevormd. Geef het ook wat tijd en dan krijgt dit ook een plek! Ik denk dat jouw ouders het niet minder mooi nieuws vinden als jij het eenmaal vertelt!

3 jaar geleden

Ik hoop maar dat deze gedachten niet zo gaan haha! Ik heb namelijk 3 zussen die bij elkaar 10!!!! Kinderen te wereld hebben gebracht. Als de magie weg is heb ik zo’n verstekelingen kind 😉. Laat je gevoel je gevoel, het is die van jou dus dat mag altijd! Verontschuldig je daar nooit voor! Maar zoals hier boven al gezegd, het is je eerste, de mooie dingen geven je meer energie

3 jaar geleden

Ik heb ongeveer hetzelfde, ik ben tegelijk zwanger met mijn zus. Voor haar de tweede en voor mij de eerste, zij is alleen 4 weken verder waardoor zij de eerste is die het familie, vrienden etc. vertellen en ik dan 4 weken er achter aan sukkel voor me gevoel. Verder vind ik het wel heel leuk dat we samen zwanger zijn en straks beide een kind hebben die ongeveer even oud zijn😊

3 jaar geleden

Ik snap je gevoel. Ben zelf nu weer zwanger na een miskraam en ben al 38. Toen mijn broer 10 jaar geleden vertelden dat ze een tweede kindje verwachtten (de oudste was toen net een half jaar) weet ik nog dat ik ook soort van boos en verdrietig was. Ik dacht dat ik het tweede kleinkind zou krijgen, maar was net die week gedumpt door mijn ex, terwijl ik een week daarvoor nog had aangegeven dat ik aan kinderen wilde beginnen. Ergens weet je dat het niet eerlijk is om je zo te voelen, maar het mag er zijn. Inmiddels hebben mijn ouders via mijn broer 2 kleinkinderen en heeft ook mijn jongere zusje een dochtertje van 1. Toch waren ze dolgelukkig toen ik ze vertelde dat we weer zwanger waren en vlogen mijn ouders me huilend om de hals. Kortom ze gaan net zo blij zijn met jouw zwangerschap! Mij lijkt het ergens juist heel leuk om tegelijk zwanger te zijn.

3 jaar geleden

Elk (klein) kind is bijzonder… ons kind kwam als 10e en mijn ouders waren net zo blij als bij de 1e hoor… het is altijd bijzonder… Ene kant snap ik je gedachte andere kant hoe gaaf is het dat je tegelijk zwanger bent dat maak je niet zo vaak mee. Dat je even schrikt snap ik maar emoties als verontwaardigt en kwaad vindt ik wel heftig. Lijkt of je niet zo’n goede band hebt met je zus. Kies je moment waarop het goed voelt om het te vertellen. Geniet van je zwangerschap

3 jaar geleden

Ik begrijp je gevoel en toch ben ik jaloers op je gevoel want mijn kinderen zullen nog heel lang geen neefjes en nichtjes krijgen. probeer om te denken: jullie zijn samen zwanger! kinderen schelen niet veel en met een beetje geluk heeft jij ze alsnog het eerste kleinkind ♡

3 jaar geleden

Ik snap je gevoel heel goed.. Je hoopt toch “de eerste” te kunnen zijn om je ouders dit nieuws te brengen. Mijn broer en schoonzusje waren ook eerder, super blij natuurlijk, maar toch is er dat gevoel. Zeker als je de oudste bent. Ik denk dat je het gevoel gewoon er mag laten zien. Je bent blij voor je zus, maar je baalt er ook van. Maar super fijn dat jij binnenkort je ouders ook blij kan maken. En ze zullen echt wel heeeel blij zijn hoor! 🥰 en stiekem is jouw kindje toch “de eerste!”

3 jaar geleden

Zo met de foto's van je eerste echo bij je ouders te gaan en zeggen van 'had je deze al gezien?'. En als ze dan van ja of nee reageren. 'Dat kan ook niet.. Want deze kleine zit niet in zus haar buik, maar in de mijne..' Surprise! 🤪