383 Reacties

één jaar geleden

Ik begrijp dit gevoel heel goed! Ook in januari een miskraam gehad en nu opnieuw zwanger. Ik ben zo ongerust! Er is amper plaats voor blijdschap gewoon omdat ik zo bang ben dat het opnieuw mis gaat. Ik doe heel hard mijn best om het lost te laten en er toch wat van te genieten maar dit is zo moeilijk.

één jaar geleden

Ja ik snap je gevoel ook. Ik heb 2 miskramen gehad, 1 een jaar geleden een de ander 2 jaar geleden. In de tussentijd geen positieve testen meer. Steeds rond deze periode zwanger. Ook 5 jaar geleden en daar heb ik wel een goede zwangerschap gehad. Lijkt alsof deze periode de enige is dat ik zwanger kan worden. Maar erg spannend weer. Ik probeer het nu los te laten, ook niet extra te testen. Voel me redelijk rustig nu. Volgende week mag ik al komen voor een echo, daarna ook lekker een weekje op vakantie

één jaar geleden

Ik heb vorig jaar mei, augustus en dit jaar januari een MA gehad… nu voor de 4e x zwanger. Erg blij dat we weer een kans hebben maar genieten zit er nog lang niet in. Meerdere keren een goede echo met kloppend hartje gehad maar zelfs toen nog een miskraam. Ik ga dit x ook geen vroege echo met 6 weken doen, bracht de vorige x veel stress. Heb nu voor het eerst aspirines gekregen dus hopelijk helpt dat voor een gezonde zwangerschap! Verder hou ik in mn hoofd dat ikzelf niks kan veranderen aan de uitkomst en probeer ik zo stress vrij mogelijk te leven en te genieten van wat ik nu heb 🌈

één jaar geleden

Ik nu maart een miskraam gehad. Nu 5 weken zwanger en heb hetzelfde gevoel. Heb ook een dochter van 7 jaar. Voor haar heb ik ook een miskraam gehad.

één jaar geleden

Ik heb 4 miskramen gehad en ben nu voor de 5de keer zwanger. Ik zit er heel zakelijk in. Ik zie het als project, om ervoor te zorgen dat het niet te spannend wordt met veel emoties. Ik zoek veel afleiding en probeer er heel positief en rustig in te zitten. Ik wens jou ook succes en hopelijk goede echo’s

één jaar geleden

Pff herken mezelf hier zo erg in. In februari een MA gehad, ik was 8 weken maar ben toen 2 weken achter uit gezet. En vlak na de eerste echo met “6weken” is het hartje gestopt. Ik zat nog volop in mijn zwangerschapsklachten en had nergens last van. Nu ben ik erg bang ook omdat je het zelf niet kan bij houden of het nu goed of slecht zit.. Ik probeer mezelf al voor te bereiden op.. maar op sommige momenten vind ik dat dus weer heel moeilijk en ben ik al 9 maanden vooruit aan het kijken

één jaar geleden

Exact 1 jaar geleden op 11 weken een MK gekregen en nu deze in mijn hand zojuist. kan het nog niet geloven en ook nul symptonen dus ga al van het ergste uit... nu naar berekening dan pas iets van 4 weken en 3 dagen. doodeng!!

één jaar geleden

Heel herkenbaar die onzekerheid en angst. De ene dag gaat het bij mij beter dan de andere dag. Ik heb twee miskramen gehad eentje jaren geleden dat was m'n eerste zwangerschap. Daarna kreeg ik een gezonde zoon inmiddels bijna 9 jaar. En afgelopen februari heb ik een missed abortion gehad met 10 weken. Ik probeer positief te denken en mezelf gerust te stellen in hoe verre dit lukt😅 soms schiet de angst erin. Ik heb volgende week maandag een echo met 6+2 hoop dat het iets wat geruststelling geeft maar vraag het me af!🍀 Misschien kun je ook een vroege echo krijgen als je wil?

één jaar geleden

Hier een zoontje van twee die tegen verwachting in meteen raak was. Daarna gingen we er toch wat naïef in voor de tweede, maar in afgelopen jaar 3x een miskraam (mei, okt, feb). Vooral na de missed abortion afgelopen oktober is het moeilijk om te vertrouwen op mijn lichaam, je voelt je dan zo misleid. Nu 5+5 en vorige week wat bloedverlies gehad, ik dacht dat ik kalm was maar ging echt door een flink dal. Al het verdriet van de vorige keren kwam weer dubbel en dik terug, ik zat er echt doorheen. En toen zette het bloedverlies dus niet door, en nu is alles rustig. Ik hoop maar dat het geen stilte voor de storm is. Donderdag vroege echo 🤞

één jaar geleden

Ik herken ook heel erg je gevoel! Ik heb ook 2 miskramen gehad in februari en april dit jaar, nu ben ik opnieuw zwanger rond de 5 weken, en ik ben best wel bang nu.

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Vorige maand een miskraam gehad (3 mei) en nu heel onrustig gevoel... Je wilt zo graag dat het goed gaat, dus nu is elk dingetje wat je voelt spannend! Vooral naar de wc gaan... Eng vind ik het.... Vandaag beetje krampen en gelijk ongerust....

één jaar geleden

Bedankt voor het delen van jullie verhalen.. Erg voor jullie dat jullie dit ook mee hebben moeten maken, ik hoop op goede echo’s, een hoop positiviteit en rust voor ons allemaal 🙏🏻 Wij zouden eigenlijk deze maand naar een herhaalde miskramen spreekuur gaan, om wat onderzoeken te doen.. Ik ga van de week even bellen, maar ben bang dat ze nu niets meer kunnen doen? Hebben jullie hier ervaring mee?

één jaar geleden

Hier het zelfde verhaal.. in februari een miskraam gehad en eind mei ook.. en sinds vorige week positief getest 🫶🏼🙌🏻🌈

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Bedankt voor het delen van jullie verhalen.. Erg voor jullie dat jullie dit ...
Voor bloedonderzoek mag je 3 maand niet zwanger zijn geweest en baarmoeder onderzoek zou nu ook geen optie zijn… ik hoop voor je dat deze zwangerschap gewoon goed is! 🌈

één jaar geleden

Hier na 3 miskramen nu voor de vierde keer zwanger. Enerzijds durf ik niet blij te zijn en bereid me voor op teleurstelling maar dat voelt aan de andere kant ook dubbel want een zwangerschap is wat we het allerliefste willen. Zoals iemand ook al schreef vind ik elk wc bezoek ook spannend of er geen bloed is. Morgen ga ik het ziekenhuis bellen (want onder behandeling) en verwacht dan over 2 weken een vroege echo. Daar zie ik erg tegenop omdat de eerdere keren dit allen slecht nieuws was

één jaar geleden

Ook ik heb begin april een miskraam gehad. Opgewekt met medicatie na het vaststellen van een missed abortion een dag voor mijn 38ste verjaardag. Nu 4+6 en de blijdschap is er nog niet. Ben vooral heel bang dat het weer misgaat. Daar waar ik de vorige keer helemaal bezig was met toekomstplannen, namen, leuke manieren bedenken om de zwangerschap kenbaar te maken, verlof uitrekenen etc, doe ik nu niks van dat alles... Eerst zien, dan geloven. Ik vind het jammer dat ik niet gewoon kan genieten en dat stukje naïviteit (van het komt wel goed) kwijt ben. Had afgelopen vrijdag een lichtroze veeg na een toiletbezoek en was in alle staten. Gelukkig heeft het daarna niet doorgezet, maar de angst eb het verdriet lijken wel dubbel aanwezig.

één jaar geleden

Hier na 3 miskramen nu voor de vierde keer zwanger. Enerzijds durf ik niet ...
Vreselijk ja. Die angst voor de eerste echo. Ook de spanning bij ieder toiletbezoek (geen papiertje gaat ongezien de pot in) is herkenbaar. Ik duim voor jullie dat het deze keer een goede echo gaat zijn!

één jaar geleden

Reactie op Kaatjekato

Ook ik heb begin april een miskraam gehad. Opgewekt met medicatie na het va ...
Heel herkenbaar! Dat stukje naïviteit kan ik jaloers op zijn bij vriendinnen om mij heen die zwanger worden.

één jaar geleden

Ook ik herken het! Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben en ben eigenlijk constant bang. Slecht slapen, waardoor symptomen ook kunnen duiden op slaaptekort. In nov 2019 miskraam gehad, daarna niet meer zwanger geworden.. nu sinds januari in de IUI..

één jaar geleden

Ik had dit ook en nu net een goede echo gehad. 3x is scheepsrecht probeerde ik mezelf voor te houden, slaat natuurlijk nergens op maar je probeert je ergens aan vast te houden. Ik was ook zo bang, nu al een stuk geruster. Het hielp mij om positieve verhalen te lezen dus vandaar mijn berichtje! ❣️