26 Reacties

vorige maand

Hier geen ervaring. Maar wat zegt de kinderarts over de 5/6x poep elke dag. Dit is in mijn ogen met 11 maanden toch niet helemaal de bedoeling meer. Is het erger geworden weer sinds hapjes ? Is ze getest op koemelkallergie? Zijn er meerdere testen gedaan ?

vorige maand

Ik vind 5 à 6 keer poepen per dag ook niet echt meer normaal op die leeftijd. Zou even langs een kinderarts gaan of dit laten nakijken
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorige maand

Hier ook elf maanden en op en af dezelfde klachten als wat jij beschrijft! We zijn er nu achter dat ze koemelkallergie heeft én soja allergie. Pepti is hij ons niet voldoende, de klachten komen na een tijdje weer op. Met borstvoeding, waarbij ik op dieet ben gaat het heel goed en dan heeft ze gewoon 'vaste' poep. Hoe gaat haar groei? Bij ons was er ook continue een soort diarree (vieze dunnere poep) en het was een teken dat het voedsel niet goed wordt opgenomen. Groei boog ook af. Ik zou terug naar een arts.. elke dag kramp is echt al maanden niet meer normaal (tot een maand of 3 hoort dat erbij maar daarna echt niet meer)

vorige maand

Reactie op Joelez

Hier ook elf maanden en op en af dezelfde klachten als wat jij beschrijft! ...
Groei gaat heel goed. Zit op +1 lijn en is 11 kilo! Poep is idd dun, niet waterig maar wel dun. Ik geef geen bv, wat kan ik anders geven? Nog niet met arts overlegd omdat ik dacht dat het er misschien “gewoon” bij hoort. Uit reacties begrijp ik dat 5/6 keer poep ook niet helemaal normaal is. Ga toch maar contact opnemen!

vorige maand

Reactie op Wondermeer

Groei gaat heel goed. Zit op +1 lijn en is 11 kilo! Poep is idd dun, niet w ...
Geloof dat tot 6 weken en dan zeker met bv tot 10x per dag je als "normaal" mag zien. Dan vanaf daar 1 a 2 x per dag. Met uitzonderingen natuurlijk. Maar 5/6 is idd wel iets te veel. Je hebt naast pepti ook nog andere soorten. Maar ik zou persoonlijk aanraden om aan de arts een allergie test te vragen. Dit omdat je nu op 11 maanden zit, de pepti(of andere melk) er straks toch vanaf gaat. En je anders moet gaan lopen " klooien" met weer uitzoeken hoe en wat. Zo een testje stelt erg weinig voor. Hier heeft hij hem gehad voor ei.

vorige maand

Reactie op DaphneWB

Geloof dat tot 6 weken en dan zeker met bv tot 10x per dag je als "normaal" ...
Bedankt voor je reactie? Hoe gaat zo’n test in z’n werk?

vorige maand

Reactie op Wondermeer

Graagedaan, ze prikken met een naaldje. Net aan op de huid. Maar het is niet eens het gevoel van een naaldenspeld. Meer een bot naaldje. En dan 3x 1x om te zien of de test überhaupt kan werken. 1x met dan in ons geval ei en 1x zodat ze verschil kunnen zien tussen normaal prikje en de test. Zoontje had er echt helemaal niks van.

vorige maand

Evt ook bezoek aan de osteopaat?

vorige maand

Reactie op DaphneWB

Graagedaan, ze prikken met een naaldje. Net aan op de huid. Maar het is nie ...
Wat fijn! En waar is dat? Ziekenhuis of huisarts?

vorige maand

Reactie op rianne123456

Evt ook bezoek aan de osteopaat?
Al 4/5 keer geweest. Heeft niet geholpen 😅
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en bizarre bevallingsverhalen

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby. Welke mijlpalen kan je verwachten? Verder klapperen onze oren van de meest bizarre bevallingsverhalen van onze communityleden. En we buigen ons over de vraag of vrouwen geschikter zijn in opvoeden dan mannen. Want daarover zijn nogal wat hardnekkige denkbeelden.

vorige maand

Reactie op Wondermeer

Ziekenhuis. Kinderarts

vorige maand

Reactie op Wondermeer

Lopen jullie niet bij de kinderarts? Vraag het vanwege pepti en vergoeding daarvan.

vorige maand

Reactie op Wondermeer

Met zo'n allergie test zie je alleen directe allergie, geen vertraagde allergie. Dus als er uit zo'n test niks komt, betekent het helaas niet dat je kindje niet allergisch is... Zoek maar eens op igE gemedieerde koemelkallergie en niet-igE gemedieerde KMA.

vorige maand

Reactie op DaphneWB

Lopen jullie niet bij de kinderarts? Vraag het vanwege pepti en vergoeding ...
Nee wij hebben de vergoeding via CB gekregen en zijn nooit gecontroleerd door een kinderarts of ziekenhuis. Kregen hem met 4 mnd tot 1 jaar de vergoeding

vorige maand

Reactie op Wondermeer

Nee wij hebben de vergoeding via CB gekregen en zijn nooit gecontroleerd do ...
Ah ergens wel "jammer" doet cb wel extra controles en helpt je met eventuele melk ladder ?

vorige maand

Reactie op DaphneWB

Ah ergens wel "jammer" doet cb wel extra controles en helpt je met eventuel ...
Nee geen extra controles ook… melkladder doen we icm de diëtiste. Helaas reageert hij al op een cracotte met melk dus opbouwen lukt nog niet!

vorige maand

Reactie op Wondermeer

Nee geen extra controles ook… melkladder doen we icm de diëtiste. Helaas re ...
Ik zou zeker naar de kinderarts even gaan. Hier werdt mij uitgelegd dat melk ladder niet geprobeerd wordt met eten met iets van melk erin. Maar melk enorm verhit en dan een puntje thee lepel en dat langzaam opbouwen. Uiteraard zal elke arts weer wat anders zeggen hoor. Wel enorm vervelend dat ze alleen daarop al reageerd !

vorige maand

Mijn zoontje heeft een koemelkallergie en begon met allernova. Deze was niet verknipt genoeg en bleef dus de klachten behouden die je schrijft. Pas bij voeding op basis van aminozuren ging het wel goed. Hij drinkt nu aminova.

vorige maand

Heeft je zoontje hier btw overdag en snachts last van of is het in de nacht erger?

vorige maand

Reactie op Liisss

Heeft je zoontje hier btw overdag en snachts last van of is het in de nacht ...
Ja vooral ‘s nachts. Overdag ook tijdens zijn middagdutje. Ochtend gaat altijd goed. Overdag ook veel scheetjes maar door het bewegen komt dat makkelijk los haha.