12 Reacties

2 jaar geleden

Haha ik zie nu dat ik een typfout heb gemaakt in de titel. Zien bedoel ik natuurlijk. Laten we het maar op de emoties en de zwangerschap houden ;)

2 jaar geleden

Mijn partner heeft zijn nieren aan elkaar vast zitten. Dus dan lijkt het 1 nier. Dat noemen ze een hoefijzernier. Misschien dat het zoiets is

2 jaar geleden

Reactie op Veradeklerk

Mijn partner heeft zijn nieren aan elkaar vast zitten. Dus dan lijkt het 1 ...
Bedankt voor je reactie. Heeft hij daar verder last van of heeft dat gevolgen?

2 jaar geleden

Reactie op Saartje1987

Bedankt voor je reactie. Heeft hij daar verder last van of heeft dat gevolg ...
Hij heeft er geen last van. Het is alleen moeilijk als 1 nier er mee stopt bijvoorbeeld dan kunnen ze niet 1 nier weg halen ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op Veradeklerk

Hij heeft er geen last van. Het is alleen moeilijk als 1 nier er mee stopt ...
Oké. Ik ben benieuwd, we zullen volgende week meer horen denk ik, dan hebben we het vervolg onderzoek

2 jaar geleden

Reactie op Saartje1987

Oké. Ik ben benieuwd, we zullen volgende week meer horen denk ik, dan hebbe ...
Heel veel sterkte! En hoop dat het goed komt met de kleine!

2 jaar geleden

Wij kregen hetzelfde nieuws bij de 20 wekenecho. Vervolgens doorgestuurd naar het Radboud en hier bleek dat er wel een tweede nier was, maar dat deze in het bekken was achter gebleven en daardoor kleiner. Hierdoor is het onduidelijk wat de werking van de nier zal zijn. Met 32 weken krijgen we weer een echo in het Radboud en na de bevalling wordt de werking van de nier gecontroleerd/in de gaten gehouden door de kinderarts. Ook al kun je met één nier leven, het is toch spannend, je wilt je kleintje graag zo volledig mogelijk ter wereld laten komen. Veel succes volgende week!

2 jaar geleden

Reactie op RWD

Wij kregen hetzelfde nieuws bij de 20 wekenecho. Vervolgens doorgestuurd na ...
Oh spannend ook! Precies wat je zegt, je wil gewoon dat alles goed is.. Jullie ook veel succes!

2 jaar geleden

Even een update: ook bij het vervolgonderzoek werd maar 1 nier gezien. Alle andere organen zijn extra gecheckt en zien er goed uit. Het zou in heel zeldzame gevallen onderdeel van een syndroom kunnen zijn, daarvoor zouden we dan een vruchtwaterpunctie moeten doen maar we hebben besloten dat niet te doen. Die kans is erg klein en een punctie geeft ook weer risico’s. Nu gaan we het een plekje geven dat we een kindje met 1 nier krijgen en hopelijk nog verder genieten van de zwangerschap

2 jaar geleden

Wij krijgen binnenkort een afspraak om naar de nieren te kijken. Waarschijnlijk gewoon goed. Maar we zijn afgelopen jaar erachter gekomen dat mijn man maar 1 nier heeft. Het is even schikken. Maar ze kunnen perfect leven met 1 nier. De nier zal zich aanpassen en groter worden dan een normale nier. Mijn man heeft er echt nooit last van gehad. Hij is kern gezond en leeft een normaal leven.

2 jaar geleden

Reactie op Zena89

Wij krijgen binnenkort een afspraak om naar de nieren te kijken. Waarschijn ...
Hij is er per toeval achter gekomen. Ik weet even de klacht niet meer. Maar hij kreeg een echo en toen zagen ze dat zijn nier wel erg groot was. Verder kijken en toen kwamen ze erachter dat hij maar 1 nier had. Wat daardoor de grote van de nier weer verklaarde.

2 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie :) dat is geruststellend