14 Reacties

2 jaar geleden

Wat vervelend voor je! Ik heb het heel erg gehad in week 16/17 en het is nu gelukkig minder. Ik ben meer gaan drinken en meer rust gaan houden. Soms lijkt het idd alsof het alle kanten op gaat

2 jaar geleden

Ja hier. Vanaf ongeveer week 13 dagelijks hoofdpijn. Nu 21 weken zwanger. Soms komt het in de ochtend al opzetten en soms halverwege de dag. Er is geen peil aan te trekken hoelang het aanhoudt. Ik slik dus ook dagelijks paracetamol. Met kindje is niks mis mee qua groei. Wel heb ik vanaf het begin een iets verhoogde bloeddruk, maar hier kan echt de hoofdpijn niet vandaan komen. Ik ben bekend met hoofdpijn uit het verleden en ben toen destijds naar de chiropractor geweest. Daar ben ik afgelopen week weer heen gegaan. Sindsdien is mijn hoofdpijn echt een stuk minder. De eerste 4 dagen had ik nergens last van en nu alleen gisteren . Dat is echt een hele grote vergelijking met de afgelopen weken. Wellicht dat je naar een fysiotherapeut of chiropractor kan gaan ? De verloskundige zei eerst tegen mij dat het hormonaal was. Toen het bleef aanhouden moest ik van haar naar de dokter ervoor. Ik heb dat zelf niet gedaan want ik weet gewoon dat de dokter hier vrij weinig mee kan 😅 heel veel beterschap 🍀

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Ben nu bijna 19 weken. Gelukkig is het iets afgenomen. Rond 15/16 weken dagelijks knallende koppijn waar niks tegen hielp. Drink genoeg water en mijn bloeddruk is normaal. Verloskundige zei ook bij mij dat het aan de hormonen kan liggen

2 jaar geleden

Same here.. en dit was bij mij ook (een van de ) reden om te testen op suikers. Die had ik niet.. Bij fysio bleek er twee ribben tussen de schouderbladen niet helemaal goed te zitten, dus die heeft ze recht gezet. Wereld van verschil! Enige nadeel is dat ik bekend ben met hypermobiliteit en dat je tijdens zwangerschap nog weker bent, waardoor dus vrij snel dit weer het geval is. Je kunt beter niet laten kraken tijdens zwangerschap en eigenlijk is dan het enige om oefeningen te doen om je spieren in je rug/nek te versterken. Overigens ben ik ook iemand die goed is in spanning opslaan in m’n lichaam, dus ontspanningsoefeningen helpt ook! En daarnaast idd genoeg water drinken, frisse lucht, beweging.. maar pittig is het wel! Het kan natuurlijk ook holte ontsteking zijn, als je verkouden bent (geweest) en die hormonen helpen sowieso ook niet.. kortom, het kan vanalles zijn! Pak je rust, probeer wat dingetjes uit en hopelijk wordt het snel wat beter!!

2 jaar geleden

Reactie op moes1

Same here.. en dit was bij mij ook (een van de ) reden om te testen op suik ...
Je mag prima laten manipuleren/kraken tijdens zwangerschap. Als je therapeut maar weet wat die doet en hoe de manipulatie wordt ingezet.

2 jaar geleden

Reactie op Cr-ll

Je mag prima laten manipuleren/kraken tijdens zwangerschap. Als je therapeu ...
Ik begreep dat door de zwangerschap en dus wekere banden enzo, het juist zorgt voor veel (teveel?) ruimte tussen je gewrichten.. maar misschien was dit specifiek alleen voor mij bedoeld omdat ik al zo hypermobiel van mijzelf ben.. ik moet dus al mijn spieren 2x zo hard trainen om alles bij elkaar te houden zeg maar.. (ook zonder zwangerschap)..

2 jaar geleden

Reactie op moes1

Ik begreep dat door de zwangerschap en dus wekere banden enzo, het juist zo ...
Zou kunnen dat je door hypermobiliteit minder geschikt bent om te manipuleren, zeker omdat je je kunt afvragen of dit op de langere termijn nut heeft. Teveel ruimte is een term die niet helemaal klopt. Het is een korte kracht die even kort een opening geeft, welke met name op het zenuwsysteem werkt. Al die termen van ‘recht zetten’ en ‘ruimte maken’ zijn makkelijk verkeerd te interpreteren. Die opening die je maakt tijdens een manipulatie is niet blijvend. Maar het klopt idd dat je banden weker worden, dus moet een therapeut goed nadenken wat er gemanipuleerd wordt en vooral hoe. ( en wanneer tijdens de zwangerschap en op welke plek).

2 jaar geleden

Ik ben bijna 19 weken en ook vaak enorme hoofdpijn de laatste 3 weken. Gelukkig wel dagen zonder hoofdpijn. Mijn verloskundige gaf aan dat het waarschijnlijk de hormonen zijn, helemaal omdat ik voor de zwangerschap ook regelmatig hoofdpijn had. Bij mij is met 17 weken de zwangerschapsdiabetes vast gesteld. Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze gerust.

2 jaar geleden

Reactie op Emm03

Ik ben bijna 19 weken en ook vaak enorme hoofdpijn de laatste 3 weken. Gelu ...
Wat naar hè die hoofdpijn.. gek genoeg heb ik vandaag geen hoofdpijn en ik hoop echt dat zo blijft 🤞🏻… Ze zijn er bij jou dan wel vroeg achtergekomen dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Wat was de reden van vroeg testen als ik vragen mag?

2 jaar geleden

Reactie op Eefje!!

Wat naar hè die hoofdpijn.. gek genoeg heb ik vandaag geen hoofdpijn en ik ...
Ik had verhoogde kans vanwege mijn PCOS. Dan kun je met 16/17 weken en 24/28 weken getest worden.

2 jaar geleden

Hier ook al ruim 3 weken hoofdpijn. Kan wel nog redelijk mijn werk doen maar het is de hele dag aanwezig. Bloeddruk is goed en heb al met 17 weken een vroege suikertest gehad ivm zwangerschapsdiabetes eerste zwangerschap (1x te hoge suikerwaarden na een weekend verjaardag vieren, daarna nooit meer een te hoog suikergehalte gehad). Ook nu waren mijn suikerwaarden prima. Heb aan het eind van mijn vorige zwangerschap ook een lichte pre eclampsie ontwikkeld. Maar zolang mijn bloeddruk nu goed is, nog geen reden tot directe zorgen. Ook is het termijn waarin ik nu zit (21+6) ook nog te vroeg om dit te ontwikkelen. Mijn huisarts is deze week gesloten ivm vakantie en ik kan alleen voor spoed bij een andere praktijk terecht.🤦🏼‍♀️ nog maar even blijven doorbijten dan...

2 jaar geleden

Zou toch even bezoekje brengen aan de gynaecoloog als je zo erge hoofdpijn hebt.

2 jaar geleden

Yes hier ook al zeker 3 weken (18+5).. en dan alleen paracetamol kunnen nemen 😭 Vaak komt het in de ochtend. Ga al naar masseur, neem magnesium, probeer genoeg te drinken. Vorige zwangerschap ook een episode gehad. Aftellen tot het weg trekt ✌🏻

2 jaar geleden

Reactie op roomster1993

Ja hier. Vanaf ongeveer week 13 dagelijks hoofdpijn. Nu 21 weken zwanger. S ...
Mag ik vragen hoe hoog je bloeddruk is??