39 Reacties

één maand geleden

Ik werk 34 uur over 4 dagen. Heb 2 kindjes van 3.5 maanden en 3 jaar. 3 dagen opvang 1 dag opa en oma

één maand geleden

Ik werk 3 dagen met een contract van 28u. Gebruik 1 dag voor ouderschapsverlof. Mijn kinderen gaan gemiddeld 2 dagen naar de opvang; om de week past mijn schoonmoeder op en mijn vriend heeft om de week ouderschapsverlof. Mijn vriend werkt in principe fulltime waardoor het ook kan.

één maand geleden

Ik werk nu 2 dagen, maar dat komt omdat ik meer verlof heb opgenomen. Ik trok het niet, ook thuis speelde er veel. Normaal werk ik 4 dagen 9 uur, nu dus 2 dagen. Mijn dochter gaat 1 dag naar de opvang. De rest is ze bij mij of m’n man. Vanaf november gaat ze 2 dagen opvang en 1 dag opa en oma.

één maand geleden

Ik ga straks 3 keer 8 uur werken, normaal werkte ik 32 uur maar ik zet ouderschapsverlof in. Is dat voor jou niet een optie?

één maand geleden

Oh en dochter zal 2 dagen opvang gaan en 1 dag is ze met papa thuis.

één maand geleden

32 uur werken over 4 dagen Mijn man werkt ook 4 dagen. 2 dagen opvang / 1 dag opa oma - 2 jongens (3,5 maand en 2 jaar 3 maanden) Intensief, maar met plannen is het goed te doen. Zo kunnen we financieel ook veel voor en met de kinderen doen ❤️

één maand geleden

Reactie op plukdelente

Ik ga straks 3 keer 8 uur werken, normaal werkte ik 32 uur maar ik zet oude ...
Ik heb inderdaad nog geen ouderschapsverlof opgenomen, ik ben meteen begonnen toen mijn zwangerschapsverlof afliep… maar dat is wel een idee inderdaad

één maand geleden

Ik werk 36 uur per week (4x9) met eens in de twee weken een dag ouderschapsverlof, maar merk ook dat ik het pittig vind. Ik kan me niet goed concentreren en word telkens onderbroken door het kolven of voeden. Daarnaast ben ik toch nog vaak met de baby bezig omdat hij dan heel hard huilt bijvoorbeeld en mijn man of moeder hem dan niet stil krijgt. Ik werk thuis en daardoor hoor ik alles… en toch, alles samengenomen, vind ik het minder zwaar dan de hele week alleen thuis zijn met de baby 🫢

één maand geleden

Reactie op Marlot24

32 uur werken over 4 dagen Mijn man werkt ook 4 dagen. 2 dagen opvang / 1 ...
Jaa mijn vriend wilt ook 4 dagen gaan werken, zo hoeft ze straks maar 2 dagen naar de opvang. Dan is het evengoed inderdaad financieel nog prima te doen. Ook voor later inderdaad voor leuke uitjes 😊

één maand geleden

Ik werk nu 3 dagen (24 uur ipv 38 uur). Ik gebruik daar mijn ouderschapsverlof voor. Onze dochter gaat ma en woe naar de opvang, ik werk dan op kantoor en de resterende uren werk ik thuis verdeeld over de di/do/vrij (net hoe het uitkomt met de kleine meid).

één maand geleden

Ik werk 20 uur in de zorg. Onregelmatige diensten, wat voor en nadelen heeft. Om het weekend. Dus dan is mn man gewoon thuis met de kindjes en minder oppas nodig. Ook avonden wat dan wel weer pittig is tot 23:00 werken. Ik ben niet andere gewend. Vind 20 uur wel genoeg ook ene week 2 dagen en andere week 3 dagen met het weekend erbij.

één maand geleden

Ik werk 3 dagen. Zoontje gaat 3 dagen naar de kinderopvang

één maand geleden

Ik heb 1 dag ouderschapsverlof opgenomen. Ik werk nu 3 dagen, ma en wo vrij en mijn partner vrijdag ouderschapsverlof dus 2 dagen opvang. Het eerste jaar krijg ik 40% doorbetaald.

één maand geleden

Contract staat nog op 32 uur ivm ouderschapsverlof van mijn oudste maar werk al jaren maar 3 dagen in de week (27 uur). Voorlopig 24 uur werken en misschien weer terug naar 27. Maar iig niet meer terug naar 32 uur.

één maand geleden

Ik werk ook 32 uur over 4 dagen. Doe dat al langer, want heb ook een peuter van ruim 2 jaar oud. Ik kan mijn werk niet in minder dagen doen, dus ik zal deze hoeveelheid blijven werken. Nu werk ik op opdracht basis en probeer ik opdrachten te krijgen waarbij ik ook thuis kan werken, die dagen geven mij namelijk energie. Lekker alleen thuis, ookal ben ik aan het werk, vind dat heel prettig. Nu jammer genoeg een opdracht waar ik uiteindelijk maar één dag thuis mag werken in principe, ik vind 2 dagen thuis en 2 dagen kantoor fijner. Dus in combinatie met thuis werken is het voor mij goed te doen! Ik ben ook de woensdag vrij, dat breekt lekker de week. Wij hebben de opvang helemaal bij familie kunnen regelen, dus dat is heel fijn.

één maand geleden

Ik ga binnenkort weer werken (24 uur). Mijn man werkt 36 uur. Wij werken beide onregelmatige diensten. Hierdoor maar 1 dag kinderopvang nodig!👍🏼

één maand geleden

Hier 4 dagen van 9 uur:). Ja het kost energie maar brengt me ook wel weer energie. We hebben twee dagen opvang. Een dag mama, een dag papa en een dag oma

één maand geleden

Hier ook 36 uur in 4 dagen. Kids gaan drie dagen naar de opvang. Het is wel intensief en zeker bij slecht slapen afzien. Werk heb ik echt nodig om mentaal geprikkeld te worden. Vandaar de huidige verdeling.

één maand geleden

Ik werk 32 uur, 4 dagen. Kinderen gaan 2 dagen naar de opvang, 1 dag oma en 1 dag thuis werken. Het is pittig, het liefste werk ik helemaal niet meer 😉 maar we willen ook leuke dingen doen dus dan is dit het beste voor ons

één maand geleden

Ma: thuiswerkdag Di: werken, oma past op Woe: vrij Do: werken, papadag Vrijdag: werken, papadag Twee dagen zijn voor mij. En mijn vriend is ondernemer en kan overdag do/vr thuis zijn. Zo hebben we het fijn verdeeld zonder opvang, dankzij mijn moeder ook :) Los van dat we het goed hebben geregeld, vind ik 32 uur eigenlijk best pittig. Net 4 weken gewerkt na verlof en nu gelukkig 4 weken bouwvak. Daarna eens kijken of ik het zo houd of toch ouderschapsverlof inzet..