39 Reacties

één maand geleden

Reactie op mahmoud1

Ik werk 32 uur, 4 dagen. Kinderen gaan 2 dagen naar de opvang, 1 dag oma en ...
Jaa precies! Als je niet werkt dan kan je inderdaad geen leuke dingen doen. Maargoed gewoon extra genieten als je met je baby bent

één maand geleden

Ik werk 32u. Nu nog in verlof/vakantie. Start begin aug en dan eerste 2 mnd 3 dagen. Daarna weer terug naar 32. Peuter (net 2) en baby (5 mnd) gaan 3 dagen naar de crèche. Mijn man heeft papadag en ik heb mamadag. En snap dat het werk weer zwaar valt. Ben heel benieuwd hoe ik het weer vind. Ik weet van de vorige keer dat het echt wel even duurde voor dat ik er weer lekker in zat! Dus geef jezelf ook even de tijd om te acclimatiseren :)

één maand geleden

Ik werk 24 uur en mijn man 32 uur maar hij neemt tot onze tweede dochter 1 jaar is een dag ouderschapsverlof op dus werkt momenteel ook 24 uur. Ik ben de maandagen en woensdagen thuis en mijn man de dinsdag en de vrijdag. Onze oudste dochter gaat maandagen dinsdag naar de opvang en donderdag naar opa en oma. Als onze 2de dochter 1 jaar is gaat ze mee in hetzelfde schema. Dan ben ik de woensdagen vrij en mijn man de vrijdagen. Ik werk dan weer 4x6 en mijn man 4x8.

één maand geleden

Bij de oudste werkte ik 4x8uur, ik nam om de week ouderschapsverlof, andere week roostervrij. Zoontje ging destijds 2 dagen naar de opvang en 2 dagen oma en opa. Nu heb ik er nog een zoontje bij en heb ik mijn gedeeltelijk betaalde ouderschapsverlof ingezet zodat ik elke week 1 dag vrij ben tot eind van dit jaar en heb ik om de week op de dag welke ik al ouderschapsverlof opnam voor mn oudste vakantiedagen ingezet tot eind van dit jaar omdat ik die niet ga opmaken voor juni 2025. Hierdoor werk ik de rest van dit jaar 3x8uur per week. Onze oudste gaat inmiddels 4 dagen naar de PSZ, schoonouders passen 2 dagen op en mijn moeder 1 dag (op de dagen dat ik werk). Voor volgend jaar even kijken, denk dat ik dan weer 4 dagen ga werken en dat de jongste dan 1 dag naar de opvang gaat.

één maand geleden

Ik heb nu nog vakantie, maar ga straks ook 32 uur werken. Vanaf sept. 2025 ga ik een opleiding doen voor 1 dag in de week en vanaf dat moment ga ik 3 dagen werken. Ik wilde nu dus starten met 4 zodat ik er aan gewend raak om 4 dagen weg te zijn. Ik zal mogelijk wel kortere dagen maken straks omdat ik ook wil kolven / live voeden. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

één maand geleden

Ik werk normaal 20 uur per week, verdeeld over 4 dagen/ochtenden. Nu met ouderschapsverlof alleen maandag en woensdag. Beide meisjes gaan 3 ochtenden in de week naar de opvang, ondanks dat ik dat niet werk. Kan ik even heerlijk ongestoord het huishouden doen, met onze 2e erbij is de balans en ritme ver te zoeken en heb ik t maar moeilijk om bij te benen. Ik heb altijd 36 uur onregelmatig gewerkt, daarna 28, 24 en nu 20 uur alleen door de weeks. Ik zou nu niks lievers meer willen 🥰

één maand geleden

En mijn vriend werkt 36 uur, maar heeft nu tot de jongste 1 is elke vrijdag ouderschapsverlof 🥰

één maand geleden

Ik heb 4.5maand verlof en 2 weken vakantie opgenomen. En start dadelijk met een contract van 28 uur (ene week 3 andere week 4 dagen). Mijn vriend heeft een contract van 40u met 1 dag ouderschapsverlof. Baby gaat 2x naar opvang en 1 naar opa en oma.

één maand geleden

Reactie op 1992P

Ik heb 4.5maand verlof en 2 weken vakantie opgenomen. En start dadelijk met ...
Ojaa dat is ook wel een goeie, 3 om 4 dagen werken! 😁

één maand geleden

Ik werk 26 uur, dus 3 x 3 en 1 x 4 dagen. Die 1 x extra in de maand neem ik meestal vrij van overuren of vakantiedagen. Mijn partner werkt 32 u, 4 dagen. De kleintjes gaan 1 dag naar de opvang en een dag naar opa/oma of oma (afwisselend) 😊. Ik ben dus 2 dagen thuis en mijn partner 1. Meer werken en dus ook meer opvang vonden wij financieel niet opwegen tegen de situatie die we nu hebben dus laten het voorlopig lekker zo.

één maand geleden

Ik werk 32-36 uur en mijn man ook. Beide in 4 dagen of wat flexibel het en der. Kinderen gaan 2 dagen naar de opvang en 1 dag past mijn schoonmoeder bij ons thuis op

één maand geleden

Ik werk 38u - 6u ouderschapsverlof dus totaal 4x8. Mijn man werkt 36 uur -9u dus 3x9. Onze zoon gaat nu 2 dagen opvang en 3 dagen papa en mama. En na 1 jaar wordt dat 2 dagen opvang 2 dagen papa en mama en 1 dag opa en oma

één maand geleden

Ik werk 30 uur, 4 dagen maar moet nog beginnen. Heb betaald ouderschapsverlof en vakantiedagen opgenomen en ga in september weer werken. De kinderen gaan 3 dagen naar de opvang. Ik ben 1 dag thuis en mijn man ook 1 dag. Ik ben na de geboorte van onze oudste van 36 u naar 30 u gegaan omdat het toch best pittig was. Ben benieuwd hoe dat nu met drie kinderen gaat zijn. Als het me te veel wordt, neem ik nog 1 dag onbetaald ouderschapsverlof op totdat onze middelste zoon naar school gaat.

één maand geleden

Ik start het nieuwe schooljaar met 2 dagen en 1 dag betaald ouderschapsverlof. Vanaf februari weer 3 dagen zoals altijd 👩‍🏫

één maand geleden

Ik heb een contract van 36 uur maar zet tot eind dec het betaald ouderschapsverlof in voor 12u per week. Op dinsdag komen mijn ouders oppassen, op woensdag is mijn partner thuis en op donderdag komen zijn ouders.

één maand geleden

32 uur en ik vind dat prima te doen! Heb een fijne achterban die goed helpt!