15 Reacties

2 jaar geleden
Ik denk dat ik zoontje van 4 zou doen. Als je er misschien uit moet snachts is het wel handig om bij de baby op dezelfde verdieping te zitten denk ik. En wie weet heeft je zoontje dan ook minder last van de geluiden van de baby. Snap je dilemma wel!! Want zelf op zolder en alle kindjes op 1 verdieping is misschien een veiliger gevoel ofzo voor (hopelijk gebeurd dat never never nooit) als er brand is of iets dergelijks. Die kans is natuurlijk ook hardstikke klein en gelukkig is je zoontje 4 dus die kan zelf uit bed etc maar wel lastige keus idd, in ieder geval Succes met je keuze 馃槝

2 jaar geleden
Wij verwachten ook onze derde! Onze kindjes zitten dicht op elkaar. Dus we zijn van plan om de oudste twee eerst samen op de slaapkamer te leggen. Als dat niet wil dan gaat onze oudste naar de zolder :). Puur omdat het me met een newborn niet handig lijkt om constant de trap op en af te moeten als hij of zij naar een paar maanden op de eigen kamer ligt

2 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde, 3 kamers op de 1e verdieping en een zolder. We hebben gevraagd of 1 van de 2 kinderen (6 en 9 jaar) op zolder wilde, maar dat willen ze allebei niet, dus dan gaan wij naar boven 馃槄 ik denk dat ik de derde dan iets langer bij ons op de kamer hou ivm de nachten, zie het niet zitten om half slaapdronken elke nacht de trap op en af te moeten (x10馃槀) 馃槵

2 jaar geleden
Mijn kids van 1,5 en 3 liggen al ruim een jaar allebei op zolder, de baby komt op onze verdieping. Ideaal want dan hebben de oudsten geen last van nachtelijk gehuil straks 馃榿 die extra trap op naar zolder went snel!

2 jaar geleden
Reactie op Babybuncher
Mijn kids van 1,5 en 3 liggen al ruim een jaar allebei op zolder, de baby ...
Ohh al sinds de jongste een half jaar was dus? En dat werkt dus goed voor jullie? Ik twijfel zo om onze dochter op zolder te laten slapen, zij is dan 1 jaar en 8 maanden. Het is praktisch gezien qua indeling wel de meest logische oplossing

2 jaar geleden
Hoe denkt je zoontje erover? Zou hij het leuk vinden om naar boven te gaan en - ik zeg maar wat - ook een nieuwe kamer krijgen/uitzoeken etc? Je wil ook voorkomen dat hij zich naar boven gebonjourd voelt omdat er zo nodig een baby moet komen. Als hij niet enthousiast is, zou ik zelf naar boven gaan en de kinderen op een verdieping houden.

2 jaar geleden
Reactie op Mom2be-27
Ik zou de oudste naar zolder verhuizen. Ik voel me heel afgesloten van de r ...
Oprechte vraag als je dit zelf al zo voelt: zou je dan niet bang zijn dat de oudste zich afgesloten en afgezonderd van de rest voelt? Dat lijkt me belangrijker dan wat je zelf voelt

2 jaar geleden
Reactie op Shenkieindekoelkast
Oprechte vraag als je dit zelf al zo voelt: zou je dan niet bang zijn dat d ...
Ik bedoel meer dat als er iemand inbreekt 's nachts ofzo, dat ik dan helemaal boven ben en misschien niks hoor, terwijl mijn kinderen een verdieping onder mij liggen.. ik zou het gevoel hebben minder mee te krijgen qua veiligheid, omdat ik hun moeder ben. Dus nee, zou dat gevoel niet hebben dat mijn oudste zich afgesloten voelt. Als ik kijk naar ons huis, zou hij dat gevoel ook niet hoeven hebben. Ik heb dat gevoel gewoon omdat ik altijd bang ben voor zulke dingen door vroegere ervaringen uit mijn eigen jeugd, al wonen wij in een hele veilige buurt, dat gevoel van willen beschermen en dus enigszins wakend slapen, verdwijnt nooit 馃槈

2 jaar geleden
Reactie op JMGX
Ohh al sinds de jongste een half jaar was dus? En dat werkt dus goed voor j ...
Ja klopt, ik vind het echt ideaal. Op zolder ligt hij ook wat verder weg van beneden qua geluid, het lijkt gewoon wat rustiger voor hem. Sindsdien slaapt hij ook wat beter. Die ene trap went echt snel 馃檭 vorige zwangerschap en ook deze zwangerschap ook met buik heen en weer de trap op meerdere keren per dag, ik ben hartstikke lui maar gek genoeg vind ik dit dus geen probleem haha..