16 Reacties

13 dagen geleden

Nee hoor. Als ze alle flessen leegdrinkt, heeft ze dat gewoon nodig. Hier zitten we ook op 4-5 flessen.

13 dagen geleden

Reactie op Sproet

Nee hoor. Als ze alle flessen leegdrinkt, heeft ze dat gewoon nodig. Hier z ...
Oh gelukkig! Ja ze drinkt ze wel op, soms iets laten staan. Maar ik hoorde dat het CB ook zegt dat bij 11 maanden je kind op 2 flessen moet zitten. Daarom dacht ik.. zie niet voor me dat we nu binnen een paar maandjes 3 flessen eraf moeten halen

13 dagen geleden

Reactie op plukdelente

Oh gelukkig! Ja ze drinkt ze wel op, soms iets laten staan. Maar ik hoorde ...
Haha nee gaat hier ook niet gebeuren hoor. 🤣 Ze kan er soms ook vroegtijdig om huilen en dan is alleen de fles nog een optie.🤪 Krijgt gelukkig 's nachts zo goed als geen fles meer (slaapt door), maar soms nog wel als ze toch ineens wakker wordt. En soms iets laten staan is natuurlijk niet erg! 😊 Wij gaan pas een fles minderen (en dus spelen met andere fles tijden) als meerdere van haar flessen steeds karig gaan.

13 dagen geleden

Gewoon lekker doen wat goed voelt als je kindje het opdrinkt zal ze het wel nodig hebben. Ik schommel hier ook nog tussen de 3-5 flessen per dag!

13 dagen geleden

Wij hebben dat inderdaad ook nog.

13 dagen geleden

Onze meid van 9 maanden zit ook “nog” op 4/5 flessen doordat ze bijv in de nacht nog komt. Ondanks dat ze ook flinke porties eet naast haar flessen. We laten het gewoon zoals het is en zien wel met afbouwen!

13 dagen geleden

Hier ook bijna altijd 5 flessen nog

13 dagen geleden

Fijn dat er meerde kleintjes nog zijn met 4 a 5 flessen. Dan ga ik het twijfelen lekker los laten en weer go with the flow. Thanks voor het reageren 💖

13 dagen geleden

Ooh fijn om te horen ja! Hier drie flessen overdag, maar altijd nog 1 a 2 in de nacht. Zit soms te twijfelen om overdag nog weer op te horen voor snachts minder hopelijk. Wat hier wel lastig is is dat ze niet heeel goed eet. Vaak na een paar happen is ze het wel zat. Maar weet ook echt niet hoe we er meer in moeten krijgen 🤷‍♀️

13 dagen geleden

Reactie op Puck90

Ooh fijn om te horen ja! Hier drie flessen overdag, maar altijd nog 1 a 2 i ...
Qua eten wisselt het hier ook enoooorm! Bieden het altijd aan, komt vanzelf wel dat ze meer zullen eten.

13 dagen geleden

Hier ook nog 5 flessen: 90+3 om 7 uur en dan nog 4 flessen van 180+6 rond 10, 13, 16 en 20 uur. Qua hoeveelheid zouden we dus best naar 4 flessen kunnen met eventueel 2 van 180 en 2 van 210, maar qua verdeling kom ik er dan niet helemaal uit. Eet wel zo'n 130 gram gepureerd fruit tussen de middag en s avonds gepureerde groente maar de hoeveelheid hiervan wisselt van 50-120 gram. Brood plakt hij tegen zijn gehemelte maar slikt hij niet door

13 dagen geleden

Hier ook. K heb ook telkens gevoel dat ik moet afbouwen, maar dat wil hij nog echt niet.. hij is momenteel ook volop aan het bewegen. Ik heb mij er maar bij neer gelegd. Die 16/17 uur files wil hij inmiddels al kleiner hebben 120? Dus ik denk dat hij het zelf wel kan aangeven tezenijertijd.🤦🏽‍♀️🤷🏼‍♀️

13 dagen geleden

Hier precies t zelfde. Cb vertelde dat het niet erg was omdat het een basketballer is😅

12 dagen geleden

Het is al vaker gezegd, maar echt geen zorgen om maken joh! Bij mijn dochtertje hebben we gewoon haar gevolgd, ze ging vanzelf flessen laten staan naar mate ze meer at en ouder werd. Mijn zoontje is nu ook bijna 9 maanden en drinkt meestal nog 5 flessen, heel soms 4. Ik bied wel eerst eten aan en daarna een fles en zie dat hij de middagfles nu meestal maar een halve fles drinkt, dus die zal er het eerste af gaan. Ik ga niks forceren maar volg hem :)

één uur geleden

Hoe fijn om dit te lezen! Op sommige dagen kom ik zelfs op 6 flessen uit. Hij wil toch vaak in de nacht ook. Eet ook groente, fruit, brood en maispufs enzo. Het is verre van een dikke baby, dus ik bouw ook echt niet af. Maar toch krijg je zo'n gevoel dat je dat wel zou moeten. Bedankt dus voor de herkenning :)