51 Reacties
3 maanden geleden
Hier baby 6,5 maand.
Om 10:00 fruit, ongeveer 30 gram.
Om 17:00 40 gram groenten en 10 gram aardappel.
Dus ook volgens mij nog niet zo heel veel ? Ik volg een beetje het schema van mama roos, die heb ik destijds gekocht. Ze krijgt nog geen brood. Soms geef ik een mais ding of een cracotte.
3 maanden geleden
Hier 7 maanden. Om 10:00 fruit ongeveer 2 stuks (100/150gram) en aan het einde van de dag 150/200gram groente/aardappel/vlees of iets met rijst of pasta). Ik heb dus af en toe het idee dat ze te veel eet. Probeer nu ook wat brood te geven, maar vind ze niet veel aan. Verder nog 4 flessen van 180+6 laat vaak bij 2 flessen iets van 40 tot 60 cc staan.
3 maanden geleden
Hier ook bijna 7 maanden krijgt hier om half tien iets minder dan 1 stuk fruit nog helemaal gepureerd en savonds alleen maar groente ook helemaal gepureerd en verder alleen maar borstvoeding. Dv volgende week voeg ik yoghurt bij het patroon. En met haar 8 maanden paar hapjes havermout en wat vlees en wat rijst.....
3 maanden geleden
Hier een meisje van 7,5 maand en drinkt 4 x 180cc per dag en om 8.45 uur fruit 150 gram en rond de lunch paar stukjes brood met pindakaas. En, om 17.30 uur groente 170 gram.
3 maanden geleden
Zoontje van 7 maanden drinkt 120 cc afgekolfde melk. Eet een paar hapjes fruit en in de avond een paar hapjes groente. Soms gemixt met rijst of aardappel. Voor mijn gevoel eet hij ook te weinig maar heb een heel blij kind. Groeit goed in de lengte en gewicht. Ik denk dat, dat het belangrijkste is
3 maanden geleden
Mijn baby is 6,5 maand en eet:
- rond half tien een stuk fruit
- tijdens de lunch een boterham met halvarine (meestal zonder korsten, maar dit lukt al wel)
- ‘s avonds meestal een klein schaaltje grof gepureerde groenten (ong. 50g). Als ze moe is, dan laat ze dit staan.
- tussendoor soms mais fingers
- verder drinkt ze nog 5 flessen van 180+6
3 maanden geleden
07:30 flesje 180
09:30 fruitpotje van 6 maanden
12:00 boterham (helft van de binnenkant ong)
13:00 flesje 180
16:00 diksap met cracotje
17:00 groentenpotje 6 maanden
18:30 fles 180
3 maanden geleden
Mijn dochter drinkt nog 5 a 6 keer borstvoeding op een dag (inclusief de nacht). Ik geef haar tussen de 2 middagvoedingen gepureerd fruit of avocado en soms erna een klein beetje brood. In de avond krijgt ze een wat grotere portie met vlees of vis en groenten. Sinds kort doe ik er ook iets van rijst en pasta bij.
3 maanden geleden
Reactie op roomster1993
Hier baby 6,5 maand.
Om 10:00 fruit, ongeveer 30 gram.
Om 17:00 40 gram gr ...
Sorry, even offtopic :) Vind je dat schema van Mama Roos een succes? Ik twijfel over het kopen ervan..
3 maanden geleden
Onze kleine is 6,5 maand. Ze drinkt 4 a 5 x 180ml en eet rond lunchtijd een fruithapje, ik weet eigenlijk niet precies hoeveel gram. Daarna rond 17.00 u een groentehapje waar ik aardappel,ei of rijst doorheen meng (gepureerd).
2 maanden geleden
Onze dochter is 6,5 maand en krijgt nog 6x per dag bv. In de ochtend (tussen half 9 en 10) vaak een fruithapje. 30-50 gram, soms vers en soms een zakje oid.
In de avond proberen we een groente hapje te geven. Soms met pasta of rijst, soms ook fruit, echt hoe het uitkomt.
Ik heb ook wel wat dingen geprobeerd met de rapley-methode (oa banaan, vond ze heel leuk).
2 maanden geleden
Hier volgen we het schema van mama Roos. Een fruithapje rond 10.00 uur en een groentehap rond 17.00 uur (op dit moment 2 ijsblokjes). Tussendoor een maisknabbel en 4 flessen van 180+6.
Eten pureren we trouwens😁
2 maanden geleden
Baby precies 7 mnd:
7:00 pap 180+6
10:00 fruit (1,5 stuk/ 5 blokjes)
11:30 1 boterham + 120 +4
15:00 180 + 6
17:00 groente {100 gr groente, 40 gram koolhydraten, soms 20 gram zalm of kip)
18:30 fles 180+6
2 maanden geleden
Zoontje is nu 6,5mnd. Wij bieden nog 4-5x de fles aan 180+6. Meestal alleen de avond- en nachtfles wel helemaal leeg, maar overdag heeft hij na 80cc genoeg, maar proberen we met tussenpozen en drinkt hij ong 110-140cc met moeite. Hij krijgt in de ochtend of middag fruit (50gr ong) en avond groente met sinds gisteren aardappel (75-100gr), bij het eten ook wat water (lijkt hij dol op).
Zijn er meer kindjes die echt veel minder zijn gaan drinken? Betekent dit dan dat ik hem het best grotere porties eten kan aanbieden en evt pap (ontbijt) of brood (lunch)? We zijn paseen paar weken begonnen met hapjes, lijkt zo snel te gaan?
2 maanden geleden
Reactie op estelerr_
Zoontje is nu 6,5mnd. Wij bieden nog 4-5x de fles aan 180+6. Meestal alleen ...
Eten is voor de leuk, smaken ontdekken en leren kennen. Fles blijft de hoofdvoeding in het eerste jaar☺️
2 maanden geleden
Reactie op linniem
Ben echt onzeker nu ik al jullie schema’s zie. Hier wilt ze echt nog 5 fles ...
Voer je haar of laat je het haar zelf ontdekken? Hier doet ze het zelf (Rapley methode) maar gaat ook echt lang niet alles in. Effectief denk ik maximaal vijf mini hapjes. Heel soms wat meer.
Krijgt ook nog gewoon vijf flessen per dag (4 overdag en 5e als we zelf naar bed gaan)