16 Reacties
één maand geleden
Ons zoontje van bijna 9 maanden, eet ook nog gepureerd. Hij kokhalst van stukjes. Hij krijgt wel borstvoeding dus wij zijn ook pas gestart met 6 maanden. Hij wilt nu sinds een kleine 1,5 week pas vast voedsel. Daarvoor kon ik proberen wat ik wilde maar hij weigerde alles
één maand geleden
Mijn zoontje van 9 maanden eet al 12-15+ potjes. Puur omdat hij er klaar voor was. Maak je aub niet druk. Hier was de overgang hetzelfde. Ene week alleen gepureerd willen, week erop grove happen
één maand geleden
Hier moet ze ook geen stukjes. Bijna 9 maanden.
Verder brood, koekjes, crackers enzo gaan wel goed maar als er een stukje aardappel of groente te groot is spuugt ze het uit en krijgt ze rillingen haha.
Komt vast goed. Vind het niet zo een probleem ik let dan op welk potje ik koop.
één maand geleden
Ons zoontje van 2.5 at sinds baby af aan alles "zoals het in de boekjes staat". Nu onze dochter van 8 maanden, eet nog potjes van 6 maanden en dan nog het liefst de oranje soorten. Ik maak me er niet druk om. Uiteindelijk leren ze het vanzelf en doen ze het op eigen tempo, denk ik.
één maand geleden
Reactie op mnn__
Ah oké ik moet dan geduld hebben en blijven proberen. Vind het wel zonde wa ...
Wat ik doe is: ik kook en vries het in in ijsvormpjes. Hij krijgt vandaag Pompoen. Heb ik gekookt en wat apart gehouden en de rest afkoelen, in de vormpjes en in de vriezer gedaan. Zo verspil je veel minder. En ze raden aan (weet niet of je dat al doet) 3 dagen achter elkaar hetzelfde. Zo wennen ze ook aan de smaak.
één maand geleden
Reactie op Rachel1999
Wat ik doe is: ik kook en vries het in in ijsvormpjes. Hij krijgt vandaag P ...
Yes, ik vries ook in maar omdat ze zo onvoorspbaar is moet ik vaak beetjes weggooien. En dat 3 dagen achter elkaar deed ik in het begin ook. Het ging echt mega goed, ze kreeg zelfs 3 verschillende dingen gemend. Met vlees som ertussen en dat at ze keurig op. 4 a 5 ijsblokjes en nu is het soms 2 a 3 hapjes tot soms niks.
één maand geleden
Reactie op mnn__
Yes, ik vries ook in maar omdat ze zo onvoorspbaar is moet ik vaak beetjes ...
Ik zou het nu dan weer eerst per ijsblokje doen. Weer even terug tot je merkt dat ze niet genoeg meer heeft dan weer iets meer doen.
één maand geleden
Reactie op mdj19
Ik doe 2 rijpe bananen met 3 eetlepels bloem en 2 eieren.. en een heel klei ...
Haha ik doe precies hetzelfde! Alleen dan met havermout 😋
één maand geleden
Ik zou me denk ook niet zo veel zorgen maken. Ik merk ook bij mijn dochter dat ze soms wat stappen achteruit gaat als ze ziek is, met motoriek, eten, slapen, wat dan ook. Ik zou nog even gepureerd eten aanbieden als op het moment dat dit goed gaat kun je uitproberen of het lukt om wat grotere stukjes te geven.