20 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb wel een tip vooral geen druk zetten met poepen . Je hebt ook capsules volgens mij tegen aambeien zou je alleen ff moeten kijken welke je mag hebben. En je hoeft niks met het bloedverlies is normaal bij aambeien
2 jaar geleden
Hi! Echt vervelend dat je er last van hebt, ik heb er ook last van. Eigenlijk is het enige wat echt helpt om ze mbv elastiekjes weg te laten halen (dat mag tijdens zwangerschap). Weinig helpt meer als je ze eenmaal hebt. Je kunt ze evt terugduwen, wat zalf op smeren en proberen zo min mogelijk te persen/je ontlasting niet te hard te laten zijn, maar dat lost het vaak niet op. Bloedverlies betekent meestal niets, aambeien bloeden best snel. Maar als je twijfelt of erg last hebt, altijd naar laten kijken denk ik. Je hebt zelfs speciale klinieken hiervoor (in de Bilt/Bilthoven bijv volgens mij).
VRIEND
2 jaar geleden
Curanol tabletten in combinatie met curanol zalf hielp mij na de bevalling erg goed! Aambeien zijn er zo goed als van weg gegaan. Verder proberen idd niet te persen en ontlasting zacht te houden door vezelrijk te eten en veel water/thee te drinken
2 jaar geleden
Reactie op Twinmom馃挄
Hi! Echt vervelend dat je er last van hebt, ik heb er ook last van. Eigenli ...
Hi,
Doe je de elastiekjes zelf of laat je dit door de huisarts doen? Ik heb iedere keer last van terugkerende aambeien deze zwangerschap. Het gaat iedere keer weg met curanol zalf, maar zoek een definitieve oplossing 馃槄
2 jaar geleden
Reactie op UmmAZ
Hi,
Doe je de elastiekjes zelf of laat je dit door de huisarts doen? Ik h ...
Hi! Ik heb het zelf nog nooit laten doen, maar zou het wel een keer moeten doen 馃槵 die laat je zetten door een arts (of in ziekenhuis of zo鈥檔 speciaal medisch centrum daarvoor). Ken wel mensen waarbij het heel goed hielp en niet pijnlijk was.
2 jaar geleden
Reactie op UmmAZ
Hi,
Doe je de elastiekjes zelf of laat je dit door de huisarts doen? Ik h ...
In het ziekenhuis hebben ze bij mij 1 keet elastiekjes gezet. Het advies gekregen pas terug te komen als ik klaar ben met kinderen krijgen want het komt iedere zwangerschap gewoon terug, dus die definitieve oplossing moet helaas wachten, in ieder geval bij mij.
2 jaar geleden
Ik gebruik symflora tabletten van vitakruid. Dat zijn eigenlijk de tabletten met vezels ipv de zakjes die je moet drinken met vezels. Dit omdat ik daar altijd van moet spugen. Deze tabletten neem je elke dag Max 3 per dag als ik het goed heb. Ik neem het elke dag en sinds ik het elke dag neem kan ik beter naar de wc. Echt een aanrader! Hierbij de link.
https://www.vitakruid.nl/products/symflora-original-capsules
Je kan ze natuurlijk ook bij je verloskundige kopen als de het verkopen of een andere website of een winkel.