47 Reacties
2 jaar geleden
Wat heftig om nu al te zijn opgenomen! Het lijkt mij heel moeilijk om zo ver en lang van je kind vandaan te zijn, maar op dit termijn te moeten bevallen wil je ook echt niet meemaken. Ze zijn nog zo klein en kwetsbaar. Ik ben zelf bevallen met 34 weken en met 33 nog wat in het ziekenhuis belandt met weeënremmers en longrijping. Ik had toen nog geen kindje thuis dus heel anders, maar ik probeerde er alles aan te doen om het zo lang mogelijk te laten zitten. Veel series kijken, veel meer kan je niet.
Doe je al dagelijks FaceTime met je kind? Misschien dat dat wat energie geeft
Heel veel sterkte!
2 jaar geleden
25+4 is echt nog wel heeel erg vroeg hoor. Zou niet zomaar met de weeenremmers stoppen en er alles aan doen dat ze nog een poos blijft zitten!
2 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee..
Maar vrienden van ons hebben een zoontje gekregen met 24+1 die hebben maanden in een onzekere tijd geleefd, veel operaties het is ook vaak kantje boord geweest, gelukkig is het allemaal goed gekomen..
Maar dit termijn is erg vroeg om haar geboren te laten worden er kan nog zoveel misgaan.
Ik zou toch aan die weeën remmers blijven, als je nog wat tijd kan rekken zodat ze nog verder kan ontwikkelen in de buik zou ik dat doen..
2 jaar geleden
Heel eerlijk; wij hebben 1 extreem prematuur en dat is echt heftig. Ik zou zo lang mogelijk proberen vol te houden met weeën remmers. Onze derde is heel ziek geboren, pas na 7 maanden wisten wij dat hij langer kon blijven leven. Tot die tijd in het ziekenhuis met 2 kinderen van 1,5 en 3 jaar thuis. Dat is gewoon keihard bikkelen. Ik kan het niet beter maken dan het is. Maar ik zou in elk geval proberen het vol te houden door te denken dat je de baby de beste kansen geeft die je kan. Zodat je straks sneller weer zelf kan zorgen voor je andere kind.
2 jaar geleden
Ik vind het echt heftig dat je er oke mee bent als ze komt 😳 Heb je je wel ingelezen wat dit voor haar kan betekenen? Het lijkt mij dat je er echt alles aan wil doen, ookal kost je dat jezelf. Hoe dat dan voor je gezin later gaat zijn en qua je eigen herstel zie je dan wel weer toch? Ik zou me nu echt focussen op haar zo lang mogelijk binnen houden
2 jaar geleden
Het lijkt mij heel vervelend dat je in een ander land alleen in het ziekenhuis ligt. Is er een mogelijkheid om naar Nederland te worden overgeplaatst? Of kan anders een familielid of vriendin bij je langskomen daar?
Je baby moet met dit termijn echt zo lang mogelijk blijven zitten. Dat is heel vervelend voor jou en je gezin, maar de kans op overlijden en complicaties met dit termijn is nog heel erg hoog. Dus ik zou zeker aan de weeënremmers blijven.
2 jaar geleden
Ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit, maar je moet echt even een “schop onder je kont” om het lullig te zeggen. Je hebt een goede zwangerschap gehad? Je zit net over de helft! Als ze komt dat komt ze? Je dochter moet koste wat het kost zo lang mogelijk blijven zitten, zet haar op nr 1 en jezelf op de tweede plaats.
2 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het bizar dat je er oke mee bent als ze komt, sluit me aan bij de rest!
Er is maar een keus en dat is je meisje op nummer 1 zetten en jezelf erdoorheen proberen te slepen.
Weer in oplossingen denken en koppie omhoog. Hopelijk zijn dr opties tot overplaatsing naar nederland.
2 jaar geleden
Jeetje wat een ellende maak je door zo ver van huis. Wat een onzekerheid en emoties die alle kanten op schieten en dan ook nog een kleintje thuis waar je er ook voor wil zijn. Ik heb geen ervaring, maar wens je alle energie en kracht toe deze moeilijke tijd door te komen en keuzes te maken daar waar je achter staat en wat goed voelt. 🙏🏻❤
2 jaar geleden
Reactie op anababy
Ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit, maar je moet echt even e ...
Jeetje eens met anababy als ze komt dan komt ze? Inderdaad vind het een beetje een vreemde uitspraak. Ze kan heel veel problemen krijgen als ze zo vroeg komt. En stoppen met de weeën remmers waarom eigenlijk.? Ik snap volledig dat je er door heen zit maar je kindje zou echt nog een tijd moeten blijven zitten hoor en alles eraan laten doen. Ze is pas 25 weken.
2 jaar geleden
Ik denk dat het allemaal makkelijk oordelen is. Je zult je echt wel heel slecht voelen als je wil stoppen met weeënremmers.
Even mijn ervaring met een premature baby: met 28 weken bevallen zonder longrijping omdat het echt nood was. Ze woog maar 835 gram en was qua groei op 26 weken blijven hangen. Mijn dochter heeft echt een slechte start gehad omdat ze niet die 2 injecties longrijping (die er 48 uur in moeten zitten) heeft gehad. Ze heeft alle vormen ademondersteuning gehad, waaronder zelfs volledige beademing (intubatie). We zijn ook over de uitgerekende datum heen gegaan voordat we naar huis konden en dat had vooral met haar zwakke longetjes te maken. Hier heeft ze ook BPD aan over gehouden (longschade).
Zelfs met 28 weken was het echt enorm spannend en kon het alle kanten opgaan.. ik hoop dat je de kracht kunt vinden om het nog iets langer vol te houden zodat je kindje betere overlevingskansen heeft en ook de kans op complicaties door vroeggeboorte kunt verminderen.
Heel erg veel sterkte en kracht toegewenst! ❤️🍀
2 jaar geleden
Jeetje wat vreselijk dat je dit mee moet maken en dan ook nog zo ver van huis.
Ik ben het eens met Nikki! Laten we niet met z’n allen oordelen, want daar gaat niemand zich beter door voelen! Bovendien zitten we zelf niet in die situatie dus kun je überhaupt niet zeggen wat iemand moet doen..
Ik heb geen ervaring met vroeggeboorte. Wel werk ik op een kinderafdeling in een academisch ziekenhuis en zie ik vaak kindjes voorbij komen die een veel te vroege / slechte start hebben gehad. Buiten dat het erg lang duurt voordat ze goed genoeg zijn om naar huis te gaan als ze geboren zijn, betekent het ook een groter risico op bepaalde ziektes als ze ouder zijn..
Ik hoop dat er een mogelijkheid is waardoor je naar NL overgeplaatst kan worden zodat je iets dichter bij huis bent, en ik hoop vooral dat er iemand is met wie je hierover kunt praten! In het ziekenhuis in NL zou je direct een medisch maatschappelijk werkster krijgen, hopelijk hebben ze ook zo’n iemand daar! Iemand die niet oordeelt maar wel met je meedenkt in mogelijkheden!
Zet hem op en heel veel sterkte!
2 jaar geleden
Sorry maar vind je uitspraken apart. Energie om je man mentaal op te vangen??!!!! Gebruik al je energie om je kindje in je buik te houden. Heb je wel enig idee hoe je kindje er aan toe zal zijn als die nu geboren word. Zet alles op hold en focus je op je baby. Je man kan voor je andere kindje zorgen.
2 jaar geleden
Reactie op Anoniemwillen Zijn
Sorry maar vind je uitspraken apart. Energie om je man mentaal op te vangen ...
Jouw uitspraken zijn anders ook erg apart en not done.
Ze zit er doorheen. Biedt liever steun ipv veroordelen. Daarvoor zitten we met z’n allen hier toch?!
En dat geldt voor iedereen die haar uitspraken “apart” vinden. Vroeger had je geen weeënremmers en was de baby er waarschijnlijk al geweest. Daar kan zij niks aan doen!
Dat er nu remmers zijn is natuurlijk hartstikke fijn en lang leve wetenschap, maar dat maakt het nog niet gemakkelijk.
AnneH87; je bent een topper en een doorzetter 💪🏼 Je kan dit aan, welke weg er ook voor je ligt. Wellicht kan je man en kind tijdelijk dichtbij komen slapen/wonen? Dan kunnen ze je ook steunen in deze moeilijke tijd voor je.
Als dat niet kan dan lekker vaak facetimen.
Hoe dan ook; jij en je baby zijn sterk en komen hier doorheen 🩷
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Jouw uitspraken zijn anders ook erg apart en not done.
Ze zit er doorheen. ...
Pff nou maar echt ik schrik van reacties. Zo’n berichtje is waarschijnlijk geplaatst als hulp / nood kreet omdat iemand er helemaal doorheen zit. En dan denken sommige hier even nog een paar trappen na te geven. De moeder maffia is al begonnen 🙃..
2 jaar geleden
Reactie op melissilvain
Pff nou maar echt ik schrik van reacties. Zo’n berichtje is waarschijnlijk ...
Precies! Lieve mensen.. iemand vraagt HULP! Niet een trap de modder in!
Je weet niet hoe je zelf in bepaalde situaties zou handelen, reageren etc.
Laten we vooral lief zijn naar elkaar en elkaar moed in spreken. Want dit gaat over vroeggeboorte, op een later termijn komen er nog genoeg andere situaties waarin mensen elkaar hulp vragen. En je zou dan zelf maar op zo’n punt zitten dat je eigenlijk een beetje instort en het allemaal even niet meer weet, en dan hoop je op bemoedigende woorden van mensen die een beetje begrijpen hoe het is om een baby te hebben, vol onder de hormonen te zitten, weinig te slapen etc.
🙏