11 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben sinds 6 jaar geregistreerd partnerschap. Hier hebben we voor gekozen omdat we beide niks geven om trouwen. Toen wij dit hebben gedaan stond trouwen gelijk aan geregistreerd partnerschap en had het allebei dezelfde rechten. Het enigste wat het verschil was is dat geregistreerd partnerschap buiten de EU niet geldig is. Dus mochten wij gaan emigreren wat we niet van plan zijn zouden we wel moeten trouwen om die rechten te behouden.
Ik heb toen zijn achternaam aangenomen. Dus mijn voornaam - achternaam man - eigen achternaam.
Je heb verschillende keuzes.
- Alleen jou achter naam
- Alleen zijn achternaam
- Jou achternaam - zijn achternaam
- zijn achternaam - jou achternaam.
2 jaar geleden
22-1 gaan wij GP aan. Wij behouden onze eigen achternaam en de baby krijgt onze beide namen. 馃槉
2 jaar geleden
Oeh dat is zo persoonlijk haha. Ligt er echt aan wat je zelf wilt.
Ik heb dit ook gedaan voor de geboorte van ons zoontje en ik heb zijn achternaam aangenomen omdat
Ik samen met ons kindje een gezinnetje wilde vormen en dus allemaal dezelfde achternaam.
Ik heb ook echt helemaal niks met mijn eigen achternaam, dus was wel blij dat het zo kon 馃槃
2 jaar geleden
Eind deze maand ook tekenen. Onze zoons hebben al de achternaam van mijn partner. Voordeel is dat we de kleine nu niet hoeven te erkennen en gezag moet toekennen etc.
Ik ga mijn eigen achternaam blijven gebruiken, maar voor de vorm komt zijn achternaam achter de mijne in m鈥檔 paspoort.
Voornamelijk praktisch oogpunt. Voor het geval ik met een van de kids op reis ga zonder m鈥檔 partner, hebben we i.i.g. dezelfde achternaam in onze paspoorten staan
2 jaar geleden
Oehh dit is heel erg persoonlijk, je moet vooral doen wat voor jou/jullie goed voelt!
Wij hebben nog altijd het idee om ooit nog te gaan trouwen, maar ik zal dan mijn eigen achternaam aanhouden en mijn vriend die van hem. Onze kids krijgen een dubbele achternaam met als volgorde eerst die van mij en dan die van mijn vriend, dit is vanaf dit jaar mogelijk. Wellicht is een dubbele achternaam voor je kindje ook nog een optie die je mee wil nemen in de overweging.
2 jaar geleden
Hier ook GP aangegaan afgelopen 5 dec voor ons nieuwe koophuis en de kleine man. Wij willen ook graag nog een keer trouwen, maar wel alles nu al goed geregeld hebben voor nalatenschap en de kleine man. Ook wilde ik graag dezelfde achternaam als gezin. Maar heb nu nog wel mijn eigen achternaam erachter.
2 jaar geleden
Wij hebben 6/12 ons gp gehad. Kort maar krachtig, maar wel met een heel leuk feest op de zaterdag erna. Als we zouden trouwen zouden we het feest zelf ook belangrijker vinden, dus voor ons is het prima zo.
Ik heb wel mijn partner zijn achternaam overgenomen. Ik vind het fijn om dezelfde achternaam te hebben als ons zoontje straks 馃グ.
2 jaar geleden
Bij geregistreerd partnerschap krijg je niet automatisch de naam van je man volgens mij. Afgelopen zomer hebben mijn vriend en ik een geregistreerd partnerschap gesloten, maar ik moest de naamswijziging apart aanvragen. Hier kan je dus ook mee wachten tot je echt gaat trouwen. Althans ik heb niet automatisch de naam gekregen van mijn vriend (of man nu dus馃檲)