8 Reacties

2 jaar geleden

Hey goede vraag! Ik heb expres een consumentenbond abbonement genomen want ik vond dit ook lastig te bepalen. De ikea matrassen scoren ook hoog!

2 jaar geleden

Ik heb zelf wel een aerosleep genomen omdat deze nu in de aanbieding is bij babypark en ik zelf geen fijne ervaringen heb met ikea matrassen

2 jaar geleden

Wij hebben een aerosleep matras + matrasbeschermer voor onze oudste en gaan dit ook zeker doen bij de baby. Geeft mij een heel veilig gevoel ook omdat onze oudste een echte buikslaper is.

2 jaar geleden

Handig om te weten: voor de eerste paar weken is dit matrasje best koud! De kraamzorg raadde hier het gebruik af voor de eerste periode. Daarna ook nooit aangeschaft want er schijnt wel onderzocht te zijn dat het schijnveiligheid is. Hier bij beide kindjes een IKEA matras en het zijn allebei buikslapers :).

2 jaar geleden

Je kunt ook de topper op een normaal matras doen. Dat heb ik gedaan met mijn zoontje.

2 jaar geleden

Wij hebben voor onze eerste ook een Aerosleep matras en topper aangeschaft. Vanwege de veiligheid, maar ook het gemak. De topper en de hoes van het matras zijn allebei wasbaar. Erg handig met spuug ongelukjes! Het is inderdaad zo dat je de topper niet mag gebruiken in combinatie met een heetwater kruik. Dit is niet veilig. Dus in de kraamweek is het sowieso handig een normaal hoeslaken te gebruiken.

2 jaar geleden

Het is niet veiliger dan andere goeie matrassen. Ook voor buikslapers is het niet veiliger. Er is nog steeds kans op wiegendood bij buikslapen. Om de keuze van veiligheid zou ik dan ook niet perse voor aerosleep kiezen

2 jaar geleden

Wat veel reacties dankjewel! Ik ga ze allemaal meenemen in mijn keuze