12 Reacties

10 maanden geleden

Hier ook een meid van 4mnd. Wij gebruiken de fitness bal bijna altijd om in slaap te wiegen maar gelukkig kunnen we dan op de bank zitten en even wiegen op de bank als ze begint te piepen/bewegen. Neerleggen lukt hier ook niet altijd 😅 Ik gebruikte de fitness bal heel veel tijdens mijn zwangerschap dus ik denk dat is de reden waarom ze het zo fijn vindt 😄 als ik de fitness bal niet wil gebruiken dan moet ik nog steeds rondlopen en zo up and down wiegen (= mini squats: goed voor de billen 😅). Ik ben zeker dat het beter wordt! Deze week hebben we ook twee keer geoefend met wakker neerleggen 's ochtends en het duurde even (20mins en 45mins) maar eindelijk is ze wel in slaap gevallen na heel veel mopperen en ssssh-en...💀

10 maanden geleden

Reactie op danger27

Hier ook een meid van 4mnd. Wij gebruiken de fitness bal bijna altijd om in ...
Mijn baby van 4 maanden ook veel zeuren bij neerleggen en jammeren maar niet huilen. Vraag mij af of ik het dan kan proberen zolang hij niet huilt is het toch goed. Ik wil hem namelijk niet slaap trainen met cry it out methode.

10 maanden geleden

Reactie op damlaa

Mijn baby van 4 maanden ook veel zeuren bij neerleggen en jammeren maar nie ...
Denk ik wel! Bij ons protesteert ze heel veel maar ik laat haar ook niet echt huilen en als ik zie dat het te veel is dan pak ik haar en doen we gewoon weer een contact nap (as always). Ik merk echt dat ons meid nog niet ready is voor zelfstandig in slaap te vallen of gewoon zelfstandig slapen in het algemeen. Ik vind het helemaal niet erg en de enige redenen waarom we nu een beetje oefenen is omdat ze naar de opvang gaat eind augustus. 😭

10 maanden geleden

Hier is de bal ook onmisbaar 😉 (ook een meid van 4 maanden). Wij hebben haar dan wel een draagzak, en als ze goed slaapt kun je dan wel rondlopen etc. Wegleggen lukt ook wel vaak tegenwoordig, wel in de kinderwagen zodat we nog een beetje kunnen bewegen met de wagen om de overgang te versoepelen. En de witte ruis hard aan lijkt ook te helpen zodat ze blijft slapen. Tegenwoordig valt ze af en toe ook wel in slaap in de wagen met wandelen.

10 maanden geleden

Jup hier ook. Moet zeggen dat ik echt verschil zie met de eerste weken en nu. Eerste weken zat ik er echt uuuuren op. Nu vaak even om rustig te worden of in slaap te vallen, 10 min max 30. Overdag zoveel mogelijk in draagzak ‘bouncen’, want inderdaad die rug … alleen eenmaal in draagzak kan ik haar niet overleggen in nestje of coosleeper. Nu zij naar de opvang (1 dag in de week, zo kort mogelijk haha) gaat wil ik dit zoveel mogelijk blijven oefenen maar erg wisselend. Ik merk wel wanneer er echt verdriet is dat dan nog steeds de bal de enige optie is om rustig te worden. Mijn ouders hebben er ook een aangeschaft voor bij hen thuis. Erg fijn. En in beide huishoudens zien we wel dat het gebruik van de bal minder aan het worden is! We komen er allemaal wel, stap voor stap! En hey als dit werkt voor nu… lekker blijven bouncen!

10 maanden geleden

Oh nog een tip als je ergens op bezoek bent: een beetje veren op een trampoline werkt ook! Al meermaals gebruikt bij vrienden met een trampoline in de tuin om daar even op te bouncen met baby in draagzak, werkt net zo goed.

10 maanden geleden

Reactie op RT1989

Oh nog een tip als je ergens op bezoek bent: een beetje veren op een trampo ...
Haha thanks! Nu nog vrienden zoeken met Een trampoline 😜

8 maanden geleden

Wat ouder topic, maar hier ook een 5mnd oude bouncer baby! Op een andere manier in slaap brengen is bijna onmogelijk.. en inderdaad gaan zitten op de bank of weg leggen een no-go.. Is het bij jullie al beter geworden inmiddels?

8 maanden geleden

Hier exact hetzelfde, haha. Mensen in mijn omgeving vinden het maar raar, dus fijn te lezen dat er meer ‘bounce baby’s’ zijn. Inderdaad oom benieuwd hoe dit nu bij jullie gaat! Onze dochter is nu 4 maanden.

8 maanden geleden

Hier ook een bouncer baby! Is nu 5,5 maand en eigenlijk valt ze nog steeds het makkelijkste hierop in slaap. Staand wiegen of in de draagzak lukt ook maar vind ik zelf soms nog vermoeiender dan die bal😅 we hadden de bal zelfs mee naar de camping😂😂

8 maanden geleden

Ik zit toevallig weer al een paar dagen op de bal 😅 gaat met vallen en opstaan.. soms gaat het beter, soms niet. Hij is inmiddels uit de woonkamer verplaatst naar zolder, maar heb m weer regelmatig nog nodig helaas.. ik ga miss een slaap coach in de arm nemen

8 maanden geleden

Reactie op Mirelisee

Hier ook een bouncer baby! Is nu 5,5 maand en eigenlijk valt ze nog steeds ...
Wij hadden hem ook mee op vakantie 😉. Maar vorige week is onze bal geknapt toen mijn man aan het bouncen was 🙈. Man en kind zijn oké 😉. We hebben besloten het nu zonder te doen en dit gaat goed door: dutjes in de wandelwagen of bij regen in draagzak door de kamer lopen, en ‘s avonds naast één van ons op bed liggen of eventueel wiegen.