94 Reacties

2 jaar geleden

Nu ben ik geen alleenstaande mama, maar ik heb wel in een soortgelijke situatie gezeten 14 jaar geleden. Mijn relatie was uitgegaan en toen kwam ik erachter dat ik zwanger was. Mijn ex reageerde ook zo maar na een paar weken veranderde het en wilde hij wel een vader zijn. Ik weet niet Hoelang jullie het weten maar misschien even laten rusten ? Ik was toen der tijd 22 en stond er grotendeels alleen voor met hulp van familie maar het is soms zwaar maar het komt echt wel goed!!!

2 jaar geleden

Hier een dochter uit een eerdere relatie waar ik alleenstaande moeder van ben sinds zij 1 jaar is. En nu zwanger van de 2e door middel van een donor.

2 jaar geleden

Reactie op 90sbaby

Hier een dochter uit een eerdere relatie waar ik alleenstaande moeder van b ...
Wauw wat knap en dapper van je! Gaat het goed?

2 jaar geleden

Nu ben ik geen alleenstaande mama, maar ik heb wel in een soortgelijke situ ...
Ik hoop het, hij kruipt alleen maar meer in z'n schulp tot nu toe. Praat er ook met niemand over. Hij is stukje ouder en heeft al grote kinderen dus ik kan het ook wel snappen. Maarja een mensje maak je toch samen he? En heel kort dat we echt samen waren, net een dikke maand dus het is ook veel!

2 jaar geleden

Oh wat schrikken, maar tegelijkertijd mooi dat je er zo blij mee bent! Klinkt alsof je hem de ruimte geeft om aan het idee te wennen, meer kan je nu ook niet doen denk ik. Zelf heb ik geen relatie en uiteindelijk de keus gemaakt om zwanger proberen te worden via een donor. Ik ben sinds vandaag 39 dus voor mijn gevoel tikte de tijd door en kon ik niet langer wachten op die ene man. Dus de boel omgedraaid. Eerst een kindje en wie weet hopelijk in de toekomst nog een leuke man erbij.

2 jaar geleden

Reactie op Marinaa1984

Oh wat schrikken, maar tegelijkertijd mooi dat je er zo blij mee bent! Klin ...
Ja ik heb altijd wel de wens gehad, was ook al serieus aan het spelen met het idee om het ook zelf te gaan doen. Nu is het toch allemaal even anders. Ik hoop dat hij wel me wil steunen op sommige vlakken maar zoals nu lijkt het er niet op. Lastig allemaal. Misschien heeft t tijd nodig we wachten nog even af.. En super dat je daarvoor gekozen hebt hoor! Super mama🙌

2 jaar geleden

Ik ben 27 jaar en op dit moment zwanger 5+1, soortgelijke situatie. Vader weet het nog niet, heb het nog niet durven vertellen. We zijn nog maar net aan het daten en door de combinatie pil/ antibiotica waarschijnlijk zwanger geraakt. Voor mezelf heb ik al een keuze gemaakt, maar ik wil zijn leven hier niet mee ontwrichten. Hoe ging jij hiermee om? Ik snap dat waar een baby is twee partijen verantwoordelijk zijn maar ik kan het gevoel van egoïsme naar hem toe niet van me afschudden.

2 jaar geleden

Reactie op rianne1996

Ik ben 27 jaar en op dit moment zwanger 5+1, soortgelijke situatie. Vader w ...
Oei, ja mega schrikken! Ik snap je helemaal! Voor mij was het eigenlijk ook meteen duidelijk dat ik er voor zou gaan. Ik heb hem toen wel meteen gebeld met het nieuws maar hij wil het eigenlijk niet. Ik snap je gevoel het is een keuze die wij maken en de man heeft er eigenlijk geen keuze in behalve om erbij betrokken te willen zijn of niet. Blijft heel lastig, ik heb helemaal na mijn eerste echo meteen een heel beschermend gevoel gehad naar de frummel toe. Heb je het er al wel met iemand over kunnen hebben? Je mag me ook privé berichtje sturen als je dat prettiger vind hoor! Hoe dan ook sterkte en je kan het! Wat er ook gebeurd!

2 jaar geleden

Ik ben geen alleenstaande mama, maar ik wilde toch even reageren. Ik vind het super knap van jullie dat jullie er voor willen gaan en wil jullie dan ook een mooie en fijne zwangerschap wensen. 💕 Hopelijk 'trekken de vaders bij' of mogen jullie een leuke vent ontmoeten die ervoor wil gaan, want je kunt t prima alleen, maar samen is vaak leuker. ☺️

2 jaar geleden

Hoi. Ik ben bewust alleenstaande mama to be (gaan er vanuit dat alles goed mag gaan🍀) zaaddonor traject gevolgd. Ik voel me echt totaal niet alleen. Mijn ouders supporten me volop en zo ook mijn beste vriendinnen. Ik vind het juist erg fijn dat ik zelf alle keuzes mag gaan maken. Waar een wil is is een weg. Het zal af en toe wel vallen en opstaan zijn, maar ik weet waar ik het voor doe en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest en dan is die kleine spruit nog maar 8 weekjes in mn buik.

2 jaar geleden

Hi allemaal, Uhm ik had een relatie van 3 jaar en we zijn vorige jaar uitelkaar gegaan. Na 1 jaar hebben we elkaar weer gezien en van het enne kwam het ander. En opeens ben ik zwanger geraakt. In die drie jaar was het niet gelukt, we wilde kinderen maar het lukte niet. En we zijn nu niet samen en ik ben 6 weken zwanger. Ik heb hem gelijk gebeld en verteld, maar het lijkt erop dat hij maar niet wil geloven dat ik zwanger ben🥺, hij wil op de eerste echo wachten en dan pas gaan praten en niet eerder. Heel frustrerend maar ik ga hoe dan ook mijn kleine wonder behouden. Ben 35 jaar en heb me leven op orde, dus het moet wel goed komen.

2 jaar geleden

Reactie op S-mama

Hi allemaal, Uhm ik had een relatie van 3 jaar en we zijn vorige jaar uite ...
Wat naar dat hij pas wil praten na de echo. Kan me voorstellen dat dit je verdrietig maakt. Maar wat mooi dat jij de keus hebt gemaakt ervoor te gaan! Ook als hij niet bijtrekt dan ga je het wel redden! Zet hem op de komende tijd!

2 jaar geleden

Reactie op Marinaa1984

Wat naar dat hij pas wil praten na de echo. Kan me voorstellen dat dit je v ...
Dank je wel. Voel me wel heel vaak eenzaam. Ik vind het ook spannend om aan me fam te vertellen, ze wonen ver en ze kunnen ook niet voor me zijn. Ik ben Afghaans en dit soort dingen worden niet als 'normaal' gezien, dus ben benieuwd hoe me fam gaat reageren. Verder ben ik ook nog eens een zzper, ook financieel vind ik het spannend. Veel stress, terwijl ik aan de andere kant super blij ben met mijn zwangerschap, omdat ik op een gegeven moment dacht dat ik onvruchtbaar was, omdat we 3 jaar aan het proberen waren.

2 jaar geleden

Reactie op S-mama

Dank je wel. Voel me wel heel vaak eenzaam. Ik vind het ook spannend om a ...
Er komt nu een hoop op je af. Probeer het stap voor stap te doen. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt om aan je familie te vertellen. Heb je het al wel met anderen in je omgeving gedeeld? Vrienden bijvoorbeeld. Het is belangrijk dat je hierover kan praten en steun ervaart. Lukt dit niet bij familie dan bij vrienden.

2 jaar geleden

Reactie op Marinaa1984

Er komt nu een hoop op je af. Probeer het stap voor stap te doen. Kan me vo ...
Ja gelukkig kan ik er wel met vriendinnen over praten en ze steunen mij ook. Daar ben ik dankbaar voor. En de rest ga ik allemaal mee maken.

2 jaar geleden

Reactie op S-mama

Ja gelukkig kan ik er wel met vriendinnen over praten en ze steunen mij ook ...
Wat ontzettend dapper en mooi dat je het ook zelf aan wil gaan! Ik snap je helemaal. De vader van mijn kindje wilde ook eerst echo's afwachten maar ik had al hoe dan ook beslist dat ik het wilde houden. Dat was ook niet het antwoord dat hij wilde horen dus nu ga ik er ook alleen voor. Het zal zwaar worden maar ik geloof dat we het kunnen, je krijgt niks in je leven toegeworpen wat je niet aankan 🤗 en gelukkig mag en kan je hier ook altijd je ei kwijt. Zet hem op! Wanneer heb je je eerste echo?

2 jaar geleden

Ik vind het hier echt mega fijn inderdaad om even me verhaal te doen. 7 augustus om 9 uur. Ik vind het zo ontzettend spannend.

2 jaar geleden

Reactie op S-mama

Ik vind het hier echt mega fijn inderdaad om even me verhaal te doen. 7 au ...
Snap ik!! Nog even paar dagen wachten. Gaat er iemand met je mee?

2 jaar geleden

Hier helaas het zelfde net 3 maanden aan het date elkaar bijna elke dag zien. Zwanger geraakt door de pil heen. Hij dwong tot abortus maar ik wilde dat niet. Dus heeft die me geblokkeerd op alles en wilt niks meer met mij of het kind te maken hebben! Maar heb familie en vrienden achter me staan. Ik ben zelf nu 6 weken en 4 dagen!

2 jaar geleden

Reactie op SamZ88

Snap ik!! Nog even paar dagen wachten. Gaat er iemand met je mee?
Me ex heeft aangegeven dat hij mee wil, om zeker te weten dat ik zwanger ben 🤦🏽‍♀️