23 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter krijgt 5x 125cc (wel calorierijke voeding).
Eet in totaal maximaal vijf hapjes avondeten (er zijn uitschieters, maar die komen niet zo vaak voor). Broodkorstjes lust ze wel, maar wisselt enorm in hoeveelheid. Denk 1/6 van een broodje maximaal (als ze het 'goed' doet). En fruithapjes wisselen al helemaal!
2 maanden geleden
Mijn zoontje heeft dit ook, ik ben vorige week naar de huisarts geweest en zegt dat dit volkomen normaal is. Dit komt door het druk op de maagje en soms wil er dan wel iets achteraan komen. Dit kan ook door hoesten te druk spelen etc zijn. Het groeien minder is rond deze periode ook normaal omdat ze meer spelen, mijn huisarts zei zolang hij niet extreem afvalt maak je geen zorgen mocht hij wel extreem afvallen dan aan de bel trekken. Mijn zoontje is ook 7 maand en 10.3 kg
2 maanden geleden
Reactie op s19891
Wat eet hij zo op een dag? Hier houd ze dr kaakjes stijf op elkaar..
Hij krijgt 07:30flesje pap 180cc
08:00 brood
10:00 fruit
11:30 150cc melk
12:00 brood
14:00 een snackje
15:30 150 cc melk
17:00 avondmaaltijd
18:30 flesje pap 150cc
Maar mijn zoontje eet al sinds dat hij 4 maand is, ik weet niet wanneer je gestart bent met hapjes maar geef het de tijd zolang ze haar flesjes nog drinken is dat de hoofdvoeding.
2 maanden geleden
Je geeft je kindje gekolfde melk? Dit hoeft niet in zulke grote hoeveelheden. Voorkeur is om vaker op een dag kleine hoeveelheden te geven.
Snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je om 4 uur voedt en dan pas om 12 uur weer? Fruit is nog niet vullend genoeg. Onder een jaar is melk de hoofdvoeding. 150-180 cc is voor een borstvoedingskindje super veel
2 maanden geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Je geeft je kindje gekolfde melk? Dit hoeft niet in zulke grote hoeveelhede ...
Vaker weigert ze.. 150 drinkt ze heel soms. Dit is wat ik aanbied maar ze drinkt heel weinig. Ze zit nog heel lang vol.. dat is juist het probleem waarom ik dit topic open.
2 maanden geleden
Reactie op s19891
Vaker weigert ze.. 150 drinkt ze heel soms. Dit is wat ik aanbied maar ze d ...
Zou je haar dan niet in de nacht +/-100 kunnen geven, zodat ze om 7 uur (of half 8, geen idee hoelaat je opstaat) weer wat kunt geven? Borstvoeding hoeft niet in grote hoeveelheden, het heeft in die hoedanigheid meer voedingsstoffen dan dezelfde hoeveelheid kunstvoeding. Heeft je kindje voldoende plasluiers? Is ze tevreden? Niet alle kindjes hebben evenveel nodig he...
Zou misschien eerder denken aan:
4.00: 100
7.00: 100
10.30: 100 en daarna fruit
12.30: 100 en dan brood
15.30: 100
17.30 50 en dan groente
19.30 150
Tot het jaar is bv de hoofdvoeding, dan kunnen ze het maagje beter vol hebben met iets voedzaams, dan iets dat op deze leeftijd wel voedzaam en vullend is, maar nog niet voldoende voor je kindje. Brood, groente en fruit is vooral nog oefenen, behalve als je het kan ombuigen naar een volwaardige maaltijd
2 maanden geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Zou je haar dan niet in de nacht +/-100 kunnen geven, zodat ze om 7 uur (of ...
Misschien wel iets te hoog ingeschat met sommige hoeveelheden, maar onze dochter drinkt op de dagen dat m'n man er is of ze is bij m'n schoonouders ook flesjes van 100. Is ze helemaal content mee
2 maanden geleden
Hoiii, het lijkt me wat veel vaste voeding en ook best zware kost (brood en avondeten al!). Bv is de hoofdvoedijg tot een jaar. En de hoeveelheden vd flessen zijn ook groot :) bij bv geef je never 180ml
Per keer. Eerder vaker kleinere beetjes. Je zou eens met een lactatiekundige kunnen kijken of je hier iets in zou kunnen veranderen of dit ook eens in de la leche legue groep op
Fb kunnen delen. Daar krijg je mega fijn en professioneel advies over voeding t eerste jaar. Volgende stap is misschien een osteopaat eens mee laten kijken. Succes 🍀
2 maanden geleden
Reactie op gaia
Hoiii, het lijkt me wat veel vaste voeding en ook best zware kost (brood en ...
Je kan ook de groene vrouw kunnen volgen op
Insta of haar boek de poepdokter jr kunnen lezen. Gluten zijn eerste jaar vrij zwaar te verteren. Je geeft vooral
Groenten en fruit om mee te laten ervaren proeven
2 maanden geleden
Reactie op s19891
Ze zou nooit zoveel keer kunnen drinken dat weigert ze
Dat is vooral omdat ze zoveel per keer krijgt. Ze kunnen wel vaker wat krijgen, maar dan moeten de hoeveelheden echt naar beneden
één maand geleden
Reactie op gaia
Hoiii, het lijkt me wat veel vaste voeding en ook best zware kost (brood en ...
Lactatiedeskundige is betrokken kinderarts ook. Ik was op zoek naar herkenning mbt het vol zitten en toch weinig gegeten hebben. Ze krijgt niet veel vaste voeding. Dit is wat er word aangeboden.
één maand geleden
Reactie op s19891
Ik denk dat niemand mij begrijpt. Ze drinkt van elke fles max 100cc ze kri ...
Dat komt omdat je aangeeft dat ze oa flessen van 180 krijgt. Zonde van je melk lijkt 't me dan om zoveel aan te bieden? Sws is vast voedsel bijvoeding tot een jaar he, dus 't hoeft ook nog niet zoveel!
één maand geleden
Reactie op s19891
Ik denk dat niemand mij begrijpt. Ze drinkt van elke fles max 100cc ze kri ...
Zou een switch naar een andere fles misschien helpen? Hier altijd Dr Brown gedaan totdat we op vakantie in Duitsland de fles waren vergeten op uitstapje. Toen NUK gekocht. Bleek daarmee toch wat makkelijker te drinken! (Ook een slechte drinker. Dronk heel lang 80-100cc per fles. Drinkt nu 125cc per fles wat meestal op gaat, maar soms ook niet zoals vandaag)