13 Reacties

2 jaar geleden

Hallo, ik heb al 2 x antibiotica moeten nemen voor blaasontsteking, en het heeft geen effect op het kindje, en het is bij mij ook goed gekomen, had ook na gevraagd bij de arts en verloskundige maar antibiotica bij zwangerschap mag en kan gewoon. 💗💗

2 jaar geleden

Ik heb een aantal weken geleden ook antibiotica gehad voor oorontsteking en de kindjes hebben daar niet op gereageerd bij mij gelukkig! Ze geven ook maar echt bepaalde soorten die mogen tijdens de zwangerschap

2 jaar geleden

Hoi, Ligt er ook een beetje aan welke antibiotica het betreft. Weet je hoe die medicijnen heten? Laatst heb ik antibiotica en hoge dosering prednisolon moeten gebruiken wegens longklachten. De antibiotica was geen probleem, maar de prednisolon heeft wel voor groeivertraging gezorgd. Nu groeit hij eindelijk weer normaal, maar heeft dus een kleine achterstand gekregen met de groei en mogelijk ook ontwikkeling van z’n hersentjes. Had alleen geen keus want geen lucht bij mama is nog slechter voor de baby dan inname van medicatie. Nogmaals, dit was van de prednisolon en NIET antibiotica. Hoop dat je hier iets aan hebt.

2 jaar geleden

Reactie op Baby R.

Hoi, Ligt er ook een beetje aan welke antibiotica het betreft. Weet je hoe ...
Beterschap trouwens! Super naar voor je

2 jaar geleden

Beterschap! Ik heb in week 12 antibiotica gehad, omdat ik gebeten was door m'n kat 🫠 Tot nu toe gaat alles helemaal goed met de baby. Volgens zowel mijn verloskundige als mijn huisarts heeft het geen invloed op de baby. Ik heb toen wel aangegeven zwanger te zijn bij de huisarts voor de zekerheid. Volgens mij heb ik daarom toen wel andere antibiotica gekregen, maar ben niet zeker. En is natuurlijk ook weer anders bij longontsteking.

2 jaar geleden

Dankje voor de reacties dames! M’n vk zei ook dat opknappen nu meer prioriteit heeft dan hier weken mee door lopen.. dat dat uiteindelijk meer slecht dan goed doet voor de baby. Hopelijk slaat het snel aan. Mijn vriend moet het na zijn werk ophalen bij de apotheek. Ik kruip verder onder de dekens😖😖😖

2 jaar geleden

Het is niet schadelijk voor je kindje. Je geeft alleen een minder divers scala aan (goede) bacteriën mee wanneer je een vaginale geboorte hebt. Omdat de antibiotica alle bacteriën aanvalt, niet alleen de ziektemakers. Dus alleen een beetje jammer, want die goede bacteriën zijn natuurlijk fijn om mee te geven voor de weerstand en andere systemen in het lichaam. Ik heb zelf ook antibiotica gehad na een tekenbeet aan het begin van m’n 2e trimester en heb daarna nog extra probiotica geslikt om meteen weer aan te vullen met goede bacteriën. Zie het als een soort stoelendans, er gaan bacteriën weg, dus vul meteen aan met goede bacteriën zodat er niet andere slechte innestelen en verder gaan groeien. En als je dan ook nog veel prebiotica (vezels) eet voedt je de goede bacteriën meteen! Ik zal vlak voor de geboorte ook nog een probiotica kuurtje doen, je hebt specifieke die goed zijn om te nemen tijdens zwangerschap. Dat geeft weer een fijne boost!

2 jaar geleden

Ik heb nu net 2e kuur op voor dezelfde blaasontsteking. En ik dacht precies als jou😉 wil geen kuur voor mijn kind....maar volgens mijn natuurgeneeskundige was geen kuur geen optie, omdat als ik een bacterie verwaarloosd ik kans heb dat ik een ziek kindje op de wereld zet.....dat heeft de knop omgezet bij mij en dacht neem die kuur en probeer ook de huisarts te vertrouwen die heus weet wat niet of wel kan. En nu na de kuur neem ik weer probiotica om de resten van de kuur te verwijderen.

2 jaar geleden

Reactie op mivd

Ik heb nu net 2e kuur op voor dezelfde blaasontsteking. En ik dacht precies ...
Wat naar.. ik vond 7 dagen 3 keer per dag echt wat veel maar het slaat gelukkig wel aan. Doorlopen met een long ontsteking was volgens de vk ook geen optie. Je gaat ook niet lekker je bevalling in met een dikke long ontsteking en overal pijn en continue hoesten… na de kuur neem ik ook een probiotica kuur om alles hopelijk weer een beetje te herstellen 🙏🏼 Sterkte met de klachten en hopelijk zijn we beide na de kuur klaar met klachten 🍀

2 jaar geleden

Reactie op babywisj2

Wat naar.. ik vond 7 dagen 3 keer per dag echt wat veel maar het slaat gelu ...
Pfffft beterschap he!! 😘 Als je weer opgeknapt mag zijn voel je je weer een hele piet👍 Tis voor het goede doel, half ziek zijn met je bevalling zou ook niet prettig zijn idd

2 jaar geleden

Ze schrijven altijd een veilige antibiotica voor als je zwanger bent. Ik heb vanwege een fikse ontsteking in mijn kaak een antibiotica kuur gehad (Augmentin) in het eerste trimester :-) is echt veilig.

2 jaar geleden

Hier ook aan de antibiotica ivm blaasontsteking. T is even een afweging maken wat is erger de kwaal of het middel. Een verwaarloosde blaasontsteking kan ook leiden tot vroeggeboorte of nierbekkenontsteking met hoge koorts wat ook niet goed is voor de baby.. dus tja dan toch maar aan de antibiotica en het vertrouwen hebben dat de wetenschap 😇

2 jaar geleden

Al twee keer longontsteking waarvoor ik antibiotica nodig had binnen 7 weken. Helaas, ik wilde het ook niet, maar flink ziek zijn (en eventueel koorts) is ook niet goed. Het is ook niet per se altijd slecht voor de darmflora van je kindje hoor, maar als het prettig voor je voelt kan je probiotica nemen zoals iemand al noemde. Als het niet veilig was, dan kreeg je het echt niet voorgeschreven. Er is voldoende onderzoek naar gedaan. En als je er medisch inhoudelijke vragen over hebt; vraag het je verloskundige. Als die het niet weet, je huisarts. Beterschap.