44 Reacties

15 dagen geleden

Vanaf 6-8 weken is het verstandig om ze al vroeg naar bed te brengen, hiermee breng je structuur en routine aan. Ze maken vanaf dan ook zelf melatonine aan (slaaphormoon). Wij gaan vanaf aankomend weekend oefenen met rond 6-7 uur naar bed (co sleeper in onze slaapkamer). Ik ga nu ook al op tijd met haar naar boven zodat ze kan wennen :) voor de 6-8 weken zeggen ze dat het te vroeg is om ze al alleen te laten slapen. Wat ik nu doe is dat ik na het avondeten met haar naar boven ga, als ritueel een pyjama aan doe, dan borstvoeding geef in bed en het lekker donker maak in de ruimte. Allemaal om haar te laten wennen/associëren met: het is avond dus tijd om te slapen.

15 dagen geleden

Reactie op MyrtheDoorn

Vanaf 6-8 weken is het verstandig om ze al vroeg naar bed te brengen, hierm ...
Ga je dan als ze in de co sleeper slaapt weer naar beneden of blijf je vanaf dan boven bij haar?

15 dagen geleden

Reactie op SMY24

Ga je dan als ze in de co sleeper slaapt weer naar beneden of blijf je vana ...
Nu blijf ik bij haar maar ik wil wel proberen om straks met 6-8 weken ook nog naar beneden te kunnen. Ik zal alsnog vroeg slapen maar wil wel proberen om nog even naar beneden te kunnen. Ik merk dat ze op alles reageert en we niet echt meer iets kunnen in de slaapkamer zoals praten of iets van televisie kijken op de telefoon. Maar eerst maar eens kijken of het werkt haha!

15 dagen geleden

Ik voed mijn zoontje van nu bijna 8 weken rond 19u, dan nog even goed rechtop en knuffelen en meestal vanaf 20u/20.30 naar bed. Hij ligt in z’n eigen kamertje in ledikant (sinds week 4). Om 23/23.30 krijgt hij dan nog borstvoeding en dan slaapt ie tot ongeveer 5.30u. Maar moet eerlijk zeggen dat we dit al vrij snel deden, alleen eerder was er dan rond 3u ‘s nachts nog een voeding, dat is nu niet meer.. Ons zoontje blijft ook veel langer wakker als hij beneden blijft.. dan is hij super alert. Leg ik hem in z’n bedje, dan kijkt hij nog even rustig om zich heen en dan valt hij zelf in slaap..

14 dagen geleden

Hier is ze savonds ook meer onrustig en druk. Ze drinkt rond 20:30/21:00 nog een fles en gaan dan naar bed. In bed is ze dan weer veel rustiger. Ze is het dan beneden echt zat. Wij kijken dan vaak in bed nog tv of gaan ook lekker vroeg slapen. Laatste dagen word ze daarna ook niet goed meer wakker dus is 21:00 de laatste avondvoeding. Vanacht sliep ze daarna bijna 8 uur lang. Ik weet nog van de eerste dat hij het ook savonds snel zat was beneden dus ging al best snel om 19:00 naar bed, en maakte we hem daarna nog een keer wakker voor een (droom)voeding. Denk dat we dat binnenkort ook gaan proberen.

14 dagen geleden

Ik volg even. Ons zoontje blijft tot nu toe ook steeds beneden tot de laatste avond fles ongeveer 22:30/23:00 is dan voor die tijd nog erg onrustig maar wil ook graag hem wat eerder in bed hebben met de andere kids...

14 dagen geleden

Bij ons begin ik 19u met de oudste 2 kindjes te douchen en vervolgens baby in bad of even met een washandje en vervolgens een lekker massage voor dat de pyjama aan gaat. Afhankelijk van hoelaat hij ervoor heeft gedronken krijgt hij of 120ml of 60ml om lekker in slaap te komen. Meestal leg ik hem dan in de co sleeper in onze kamer en ga ik nog snel even al het speelgoed, en de keuken opruimen en kijk ik daarna nog me serie in mijn bed. Ik heb gemerkt dat hij in de box toch wat onrustig is en in de co sleeper slaapt hij dan juist lekker langer door

14 dagen geleden

Wij douchen ‘s avonds samen krijgt hij een pyjama aan dan om 20.00 een voeding dan in zijn wiegje, dan krijgt hij nog een voeding om 23.00 en laatste paar dagen slaapt hij dan door tot 05.00/05.30 de avond en nacht voeding doe ik op de slaapkamer.

13 dagen geleden

Iemand ook die zijn ochtendroutine wilt delen? Hier een nog ‘zoekende’ eerste mama 🤪 Wat doen jullie en je kleintje na de ochtendfles?

13 dagen geleden

Reactie op Rosanne 96

Iemand ook die zijn ochtendroutine wilt delen? Hier een nog ‘zoekende’ eers ...
Dan gaat de baby nog even slapen, ik ontbijt dan drink koffie, huishoudelijke taken zoals vaatwasser uitladen was opvouwen, meestal word hij wakker als hij weer moet eten en daarna gaan we samen douchen.

13 dagen geleden

Reactie op Brifaye

Dan gaat de baby nog even slapen, ik ontbijt dan drink koffie, huishoudelij ...
Bedankt voor je reactie! Gaat je kleintje direct na de voeding slapen? Of laat je hem dan even bij je?

13 dagen geleden

Ben ik de enige bij wie de baby niet voor de avondvoeding van 23u naar bed kan omdat hij onrustig is?.... hij slaapt dan niet en gaat huilen. Net als ' middags als ik hem in zijn bedje wil leggen 😅

13 dagen geleden

Reactie op SPMx

Ben ik de enige bij wie de baby niet voor de avondvoeding van 23u naar bed ...
Nee hoor! Tussen het avondeten van ons en de avondvoeding slaapt meneer hier ook niet! Is hij onrustig en snel huilerig…

13 dagen geleden

Reactie op Liesss91

Nee hoor! Tussen het avondeten van ons en de avondvoeding slaapt meneer hie ...
Ja hier dus ook. Wil vastgehouden worden (soms lukt laatste uurtje voor de voeding het babynestje nog wel). In bed is echt geen doen dan... vraag me af wanneer dat wel gaat lukken 😋😅

13 dagen geleden

Reactie op SPMx

Ben ik de enige bij wie de baby niet voor de avondvoeding van 23u naar bed ...
Hier ook hoor! Drama

13 dagen geleden

Hoe heeft iedereen al tijden dat de baby echt slaapt 🥲 Mijn dochter is 5 weken en zij heeft 0,0 structuur. En moet vastgehouden worden tot ze slaapt. Mis ik iets, want ik zou graag meer structuur willen 😅🥴

13 dagen geleden

Reactie op FortunaK

Hoe heeft iedereen al tijden dat de baby echt slaapt 🥲 Mijn dochter is 5 w ...
Nee hoor, ik geef bv op verzoek en dit is ons schema van de afgelopen 7 dagen. Soms slaapt ze tussen de voedingen, maar ze kan ook heerlijk wakker zijn. Mijn dochter is nu 5 weken oud.

13 dagen geleden

Reactie op MyrtheDoorn

Vanaf 6-8 weken is het verstandig om ze al vroeg naar bed te brengen, hierm ...
Vraag me af waarom het te vroeg is om ze alleen te laten slapen? Mijn 3e kindje slaapt vanaf 2 weken in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje. Bij ons werd hij juist onrustig op de kamer bij ons en slaapt op zijn eigen kamertje rustig in. Ik denk dat het voor iedere baby verschillend is.

13 dagen geleden

Reactie op Brenjole1985

Vraag me af waarom het te vroeg is om ze alleen te laten slapen? Mijn 3e ki ...
Ze zien zich als verlengde van hun moeder ipv als eigen persoon. Voor de hechting is het ook belangrijk om niet alleen te slapen. Dat is wat er gezegd wordt. Je ziet het ook bij dieren die slapen ook op of naast hun moeder. Dat geef een geborgen en veilig gevoel. Maar het is natuurlijk waar iemand zich goed bij voelt!

13 dagen geleden

Ik heb sinds 2 dagen de “droomvoeding” ingezet. Heeft alleen nog geen goed effect. Komt evengoed ‘snachts 2 keer. Voordat ik hiermee begon laatste voeding rond 19:00/20:00 en kwam die pas rond 3:00 weer.. twijfel zo of ik moet doorzetten zodat hij ze “lange” ruk wel gaat pakken van 22:30 tot ochtend 05:00 / 06:00…