46 Reacties

één maand geleden

Reactie op FortunaK

Hoe heeft iedereen al tijden dat de baby echt slaapt 🥲 Mijn dochter is 5 w ...
Same here hoor! Vrijdag vier weken…

één maand geleden

Reactie op Fvdhm

Hier ook hoor! Drama
Pfff balen he.. ik denk dat na de krampjespiek ik het nog maar eens ga proberen. Momenteel 6,5 week en veel last van krampjes. Als hij 8 weken is ga ik het nog wel een keer proberen om hem na het avondeten van ons naar bedje te doen (of in ieder geval na de fles van 19/20u).

één maand geleden

Reactie op SPMx

Ben ik de enige bij wie de baby niet voor de avondvoeding van 23u naar bed ...
Onze zoon ook niet hoor. Die ligt tot 23.00 bij mijn vriend op de borst. En overdag slaapt hij ook alleen maar op ons. Dit was bij mijn oudste ook zo. Pas met zes maanden ging overdag en in de avond in zijn eigen bed goed en hadden we onze avonden weer terug voor onszelf.

één maand geleden

Reactie op Papaya

Onze zoon ook niet hoor. Die ligt tot 23.00 bij mijn vriend op de borst. En ...
Slaapt hij wel goed als je hem verplaatst ‘s nachts naar zijn eigen bedje? Het lijkt wel alsof onze dochter zodra ze horizontaal wordt gelegd niet meer wil slapen 😬.

één maand geleden

Reactie op Eveline1986

Slaapt hij wel goed als je hem verplaatst ‘s nachts naar zijn eigen bedje? ...
Ja vraag me niet hoe en waarom, maar als ik hem liggend op bed borstvoeding geef om 23:00 dan kan ik hem daarna gewoon in zijn cosleeper leggen en slaapt hij tot de volgende nacht voeding! Ik verwarm wel zijn bedje voor met een hete kruik. En voed dus liggend op bed. Dan valt hij aan de borst in slaap en leg ik hem in zijn bedje. In de nacht gaat dit ook altijd goed. Ik voed hem liggend terwijl ik de kruik in zijn bedje leg en dan leg ik hem weer terug. Onze oudste wilde overdag ook nooit in bed slapen, alleen in de draagdoek. Maar in de nacht ging het altijd prima 🤷🏼‍♀️ Vriend en ik snappen er niks van 😂

één maand geleden

Reactie op Papaya

Ja vraag me niet hoe en waarom, maar als ik hem liggend op bed borstvoeding ...
Wat fijn, heerlijk zeg!! Misschien moeten wij laatste flesje ook eens in bed gaan geven… vanavond eens proberen!

één maand geleden

Wij geven flesvoeding en verdelen de avonden een beetje. Ongeveer 3 avonden in de week geven we de fles van 7u boven op bed. Ze ligt dan nog een uurtje op mij/bij mij, valt dan daar in slaap en dan leg in haar slapend in bed. De andere avonden blijven we nog wel beneden. Dan ligt ze of na 7u even in de box en dan op mij en dan krijgt ze om 10u de fles in bed. Dan valt ze meteen in slaap en kan ze in haar eigen bedje naast mij. Dit gaat in de avond meestal goed, overdag slapen in haar eigen bedje is nog echt mazzel als dat lukt. Ik probeer dat in de middag, leg haar ook slapend weg maar ze wordt dan na 10 min wakker. Geen idee maar ik heb het maar geaccepteerd. Ze slaapt dan in de draagzak/wandelwagen/in m’n armen.

één maand geleden

Reactie op FortunaK

Hoe heeft iedereen al tijden dat de baby echt slaapt 🥲 Mijn dochter is 5 w ...
hier precies hetzelfde, hoe krijg je iets van structuur? voeden op verzoek wordt geadviseerd, maar structuur in slaaptijden ook.. ik snap niet waar ik moet beginnen met structuur aanbrengen

één maand geleden

Reactie op moos99

hier precies hetzelfde, hoe krijg je iets van structuur? voeden op verzoek ...
I feel you! Ben helemaal door de war en ik leef echt op survival modus elke dag. Hoe kan ik structuur en ritme bij mijn zoon van 6 weken brengen EN tegelijkertijd voeden op verzoek🤷🏻‍♀️ ik lees ook gewoon dat er baby’s zijn die 5 tot 6 uren kunnen doorslapen. Ik ben hier blij als ik de 3 uren haal wat bijna nooit het geval is 😭

één maand geleden

Reactie op Papaya

Onze zoon ook niet hoor. Die ligt tot 23.00 bij mijn vriend op de borst. En ...
Oh pfff. Dat is een zware dobber eerlijk gezegd. Wij net weer geprobeerd, maar meteen helemaal overstuur 😅

één maand geleden

Weet iemand vanaf hoeveel weken het mogelijk gaat zijn om de baby wel vanaf 7/8 in bed te krijgen? Wij proberen het elke keer, maar het is echt totaal geen succes. Helemaal overstuur meteen en zelfs daarna beneden ontroostbaar. 😢 Na de avondfles van 22/23 lukt het prima zonder moeite (vooralsnog).

één maand geleden

Reactie op SPMx

Weet iemand vanaf hoeveel weken het mogelijk gaat zijn om de baby wel vanaf ...
İk lees mee

één maand geleden

Reactie op SPMx

Weet iemand vanaf hoeveel weken het mogelijk gaat zijn om de baby wel vanaf ...
Het is niet ‘vanaf een bepaald aantal weken’ mogelijk.. het ligt aan het kindje, de situatie etc.. vaak zie je dat sommige kindjes een huiluurtje hebben, de 1 beetje rond 18u de ander juist 20/21u.. de ene baby is heel alert in de avond, de ander juist een slaapkop in de avond.. Het verschilt dus per kind.. dus belangrijk om je kleintje goed te lezen in wat hij nodig heeft! Ons zoontje is in de ochtend veel sneller in slaap dan in de avond.. hij blijft vaak wel rustig liggen maar wel om zich heen kijken enzo! Gister was ie ineens ‘s avonds wat ongemakkelijk.. heeft ie tussen 20-22u niet geslapen, wat ie normaal wel vaak doet.. prima dan gaan we lekker knuffelen! Kwamen veel scheetjes dus die zaten waarschijnlijk dwars.. Het is erg moeilijk, want op moment dat je denkt dat je kindje begrijpt, verandert er weer iets met sprongetje oid. Maar met de tijd zal het leren :) En als je dan een tweede krijgt, zoals wij nu hebben.. dan ben je vaak een stuk makkelijker (wij wel iig) maar dan denk je ook het proces wel te kennen.. helaas, deze baby doet het weer heel anders dan onze vorige ;-)

één maand geleden

Reactie op SPMx

Weet iemand vanaf hoeveel weken het mogelijk gaat zijn om de baby wel vanaf ...
Bij ons eerste kindje lukte dat pas na ruim 3 maanden, maar bij ons zoontje nu met 6 weken al, terwijl we precies hetzelfde doen. Het ligt echt aan het kindje, kan je niet zoveel aan doen helaas.

één maand geleden

Reactie op SPMx

Ben ik de enige bij wie de baby niet voor de avondvoeding van 23u naar bed ...
Hier zijn de avonden ook drama. Overdag slaapt xe prima in de box, maar tussen 18-20 huiluurtje met krampjes en wil niet alleen liggen. En zo vanaf 00:00 na de laatste voeding weer niks aan de hand en gaat ze lekker d'r eigen bedje op onze slaapkamer in. Tis nog erg zoeken en ze komt tussen 2 en 4 uur ook nog voor een nachtfllesje.. we nemen het maar zoals het komt, ze is nog maar 12 daagjes oud 💖

één maand geleden

Reactie op amberkas

Bij ons eerste kindje lukte dat pas na ruim 3 maanden, maar bij ons zoontje ...
Hoe heb je dat vanaf week 6 dan aangepakt heb je tips?

één maand geleden

Reactie op SPMx

Ben ik de enige bij wie de baby niet voor de avondvoeding van 23u naar bed ...
Nee ik snap niet hoe andere het doen. Hier is het vanaf het avondeten onrust, veel huilen en vaak willen drinken. Probeer elke avond haar in slaap te krijgen in de co sleeper maar na n uur geef ik het op en gaan we samen weer naar beneden…

één maand geleden

Ik vond deze podcast heel fijn en gaf me een realistische outlook voor het eerste jaar met een kind: https://open.spotify.com/episode/2hC8JpOgmLhvGasYgHeCK2?si=A7F_lJc9SKGR7TDh3v0G9A Main point: je kan niks verwachten van een baby in de eerste 9-12 weken qua slapen... En daarna gaat het ook niet stijgen in een lineare manier, dus het is unlikely dat ze gaan beter en beter slapen van week na week...instead be ready for ups and downs 💪

één maand geleden

Reactie op Snm20

Hoe heb je dat vanaf week 6 dan aangepakt heb je tips?
Ik verschoon hem, voed hem in ons bed in het donker rond 19h, baker hem daarna in en leg hem in de co sleeper. Blijf dan naast hem liggen terwijl hij in slaap valt, soms is dat direct, soms moet ik paar keer speentje geven. Niks bijzonders dus, gewoon geluk dat hij dit prima vindt!

één maand geleden

Sinds 4 dagen begonnen met routine. Zoontje is 6,5 weken oud. Rond 22:00 doen we een avondvoeding in onze slaapkamer met borst, daarna luier verwisselen pyjama aandoen, inbakeren, boertje laten en knuffelen. Ik leg hem in de co-sleeper zodra hij bijna in slaap valt. Dat laatste stukje van in slaap vallen doet hij dan in co-sleeper. Soms meteen, soms niet. Als hij begint te mopperen dan geef ik zijn speentje en laat ik telkens weten dat ik bij hem ben door zachtjes te praten en mijn hand op zijn borst te leggen. Dat geeft hem meer rust.