Hoi allemaal!
Zijn er meer kindjes die opeens weigeren te eten? Ons zoontje at altijd heel erg goed zijn groentjes. Wel minder lekker dan fruit, maar hij at wel. Toen gingen we op vakantie en nam ik potjes mee. Hiervan weigerde hij echt te eten. Eenmaal thuis dus weer zelfgemaakte hapjes. At hij ook niet… toen weer eens potjes geprobeerd en at hij deze opeens wel. Ongeveer een week en toen wilde hij weer allemaal zelfgemaakt. Echt om gek van te worden😂 toen ging ik langzaam fijngemalen gehakt, rijst en pasta toevoegen en hier walgde hij van. Dus weer alleen gepureerd eten gegeven, helemaal glad. Op een punt at hij alleen nog maar zoete aardappel en wortel. En momenteel eet hij echt helemaal niets meer….
Zijn er meerdere mama’s die dit herkennen? En zou het misschien helpen hem zelf te laten eten door stukjes in de handjes te geven? Een soort rapley achtig idee?
En hij kan met ondersteuning goed rechtop zitten. In de newbornset ligt hij teveel om hem zelf te laten eten. Dus ik wilde de babyset op de tripptrapp doen met eventueel een kussentje in de rug (omdat hij best klein van stuk is😂)
Alle tips zijn welkom….🫠