5 Reacties
2 jaar geleden
OMG mijn dochter is morgen ook precies 8 weken. En ik heb hetzelfde. zij is geboren met 36+5. Ik herken alles wat jij heb vermeld vraag me af of dit zo blijft of over gaat. Ze is niet te troosten
2 jaar geleden
Nou ik weet het dus ook niet vandag precies 6 weken en laatste 40 cc van voeding is drama. Ik denk krampjes maar ook weer niet. Hij kann zich gwn niet rustig houden. Wilt drinken door zijn krampjes heen en krijst dan weer omdat hij pijn heeft en niet kan drinken. Ik weet het ook niet meer
2 jaar geleden
Tussen de 6 en de 8 weken is de piek van krampjes + er is een sprongetje rond deze periode. Dus het lijkt alsof hij daar in zit.
Daarnaast is het een fabeltje dat de borstvoeding niet verzadigend genoeg zou kunnen zijn. Uit onderzoek is gebleken dat de voedingsstoffen in moedermelk eigenlijk constant zijn, zelfs in slechte omstandigheden (oorlog, hongersnood etc). Dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Als je hier over twijfelt zou het hoogstens kunnen dat hij te weinig achtermelk krijgt. Als je baby te kort aan een borst drinkt of evt te snel over gaat naar de andere borst, krijgt hij voornamelijk voormelk en dit bevat minder vet. Hoe leger de borst hoe vetter de melk. Te veel voormelk kan ook krampjes geven en evt zelfs groene schuimige ontlasting op den duur.
Ik heb zelf geen ervaring met koemelk allergie, maar volgens mij zie je dan vaak ook andere klachten (correct me if i'm wrong!), zoals bijvoorbeeld een dichte neus, veel spugen, huiduitslag etc.
Baby's steken de tong ook wel uit als teken van misselijk zijn of omdat er maaginhoud terug stroomt in de slokdarm (evt verborgen reflux). Dit kan pijnlijk zijn en dan willen ze vaak ook meer drinken want dit verzacht het natuurlijk weer. Slikt hij veel melk terug? Spuugt hij veel?
Ik verwacht zelf dat het de komende tijd beter gaat worden als de krampjes piek voorbij is.. ook krampjes, het aanspannen van de buik, kan weer zorgen voor melk dat omhoog komt en zo kan het ook weer allemaal met elkaar in verband staan. Zeker omdat het eerst wel goed ging!