22 Reacties
2 maanden geleden
Die van ons is bijna 9 maanden en hij heeft nog maar 3 keer zelfstandig gerold, verder niets, dus geef het de tijd, komt wel goed.
2 maanden geleden
Ons zoontje geboren op 6 maart ook nog niet hoor. Ook druk met een beetje tijgeren, maar hij is denk ik liever lui dan moe hahah. Maak me er niet zo druk om. Elk kindje heeft zn eigen tempo! 🤗
2 maanden geleden
Hier kan ze ook nog niet zelfstandig zitten. Wel met ondersteuning in de kinderstoel en op onze schoot. Ik dacht dat het meestal tussen de 7 en 10 maanden is. Dus volgens mij is dit nog niet per se laat ? Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Wij lopen bij de kinderfysio vanwege een voorkeurshouding en die heeft er nog niks van gezegd in ieder geval.
2 maanden geleden
Nee hoor, mijn dochter van 7 maanden is twee keer omgerold en doet verder nog niets. Tot nu toe doet ze het nóg rustiger aan dan mijn oudste dochter. 😆 Zij ging trouwens zelfstandig zitten vlak na haar 1e verjaardag (kroop toen net) en liep met 1j7m. Inmiddels ook een druk rond rennende en springende peuter van bijna 2,5 jaar.
2 maanden geleden
8 maanden laat?? Ik hoor kindjes die niet kunnen rollen met 8 maanden en dat is ook helemaal niet erg want ieder kindje ontwikkeld zich op hem/haar eigen tempo.
Mijn is van 9 maart en tijgert erop los maar zitten kan hij ook niet. Helemaal niet erg dit komt echt vanzelf
2 maanden geleden
Onze dochter zit wel is van 6 maart maar doet het niet zelf tot zit komen. Rolt op haar buik (kan het zeker wel op de rug draaien, maar vertikt het) en tijgert in dr achteruit, doet push ups op tenen en handen maar verder....nadda noppes 😂 komt vanzelf hoor. Ik maak me niet druk. Mijn man zegt steeds zou makkelijk zijn als.....ik zeg er komt een tijd dat je zegt was ze nog maar effe klein liggend in de box 😊
2 maanden geleden
Hi, mijn dochter kan dat ook niet. Valt gewoon om. Vorige week contact met haar neuroloog en kreeg heel duidelijk, dat hoeft niet! Niet spiegelen aan andere kinderen. Omrollen en grijpen, dat moeten ze kunnen. Was erg helpend, want ik werd erg onzeker van alle kindjes die al veel dingen wel kunnen.
2 maanden geleden
Geboren op 5 maart en ze rolt, kruipt/tijgeren een beetje en gaat zelfstandig zitten nu. Hoor van iedereen dat het heel vlot is, dus zou me zeker geen zorgen maken als je kindje het nog niet doet.. Ze zeggen ook niet voor niets dat je bijv. Meestal pas met je kindje kan gaan fietsen met een maand of 9/10. Daar moeten ze ook voor kunnen zitten (zelf in zit komen dus)
2 maanden geleden
Zelfstandig zitten is gemiddeld pas met 8,5-9mnd geloof ik, geef t tijd
2 maanden geleden
8 maanden is niet laat. Tussen de 7-10 maanden is gemiddeld onze dochter zat ook pas rond de 10 maanden zelf
2 maanden geleden
Mijn oudste dochter kon pas zelf blijven zitten met ruim 11 maanden, en dus nog niet eens zelfstandig in de zithouding komen. We waren zelfs bang dat de cakesmash fotoshoot voor haar 1e verjaardag niet door kon gaan. Inmiddels is ze de 3,5 gepasseerd en is het een echte terror peuter met veel te veel energie en is ze volgens het kdv al sinds ze net 3 is toe aan groep 1.
Mijn jongste is van 20 maart en kan op haar buik rollen, maar doet verder ook nog niks. Ik maak me er echt niet druk om.
2 maanden geleden
Mijne van 20 maart kan al goed omrollen en los zitten. Maar nog niet zelfstandig
Komt vanzelf lekker de tijd geven