19 Reacties
één maand geleden
Die van ons rolt wel van rug naar buik, maar nog niet van buik terug naar rug. Dit tot grote frustratie van de kleine dame. Ze wil zo graag terugrollen maar snapt op de een of andere manier niet dat ze haar arm onder haar lijfje moet brengen. We blijven oefenen in de hoop dat we op een dag genoeg geoefend hebben.
één maand geleden
Reactie op Tammy92
Die van ons rolt wel van rug naar buik, maar nog niet van buik terug naar r ...
Hier met 7,5 maand hetzelfde. Van rug naat buik prima, andersom per toeval een paar keer maar meestal is het huilen en dan moet mama het doen.. Het zal vanzelf komen.
één maand geleden
Reactie op damlaa
Maak je zeker niet druk. Mijne rolt en kruipt maar kan nog niet zitten. Elk ...
Mijn kindje ook, hij is 7,5 maanden en hij begon met 5 maanden te tijgeren en hij trekt zich overal aan op en staat graag. Maar kruipen doet die heel af en toe en zitten op zijn billen kan die niet, maar wel op zijn knieën zitten😅
één maand geleden
Zolang je ze neer gaat zetten, heeft je kindje 0 motivatie nog om te gaan rollen. Je kunt altijd eens een kinderfysio inschakelen, dat kost je niks en die kan je goede tips geven!
één maand geleden
Mijn zoontje van ruim 7,5 maand rolt ook nog niet. Kan wel zelfstandig zitten als ik hem in de zit positie zet. Hij speelt en is olijk maar uber lui als het gaat om draaien. Uitdagen heeft geen zin, het boeit hem niet wat niet in z’n handbereik ligt en doet er geen moeite voor haha (geef hem eens ongelijk?!).
Tummy time doen we regelmatig maar hij heeft er hekel aan, begint te huilen na een paar minuten. We hebben een aantal dagen dat de wind ingeslagen in de hoop dat hij zou draaien maar het maakte het proces er juist niet leuker op voor hem. We laten hem gewoon z’n ding doen. Het komt vanzelf.
Onze dochter was daarentegen juist heel snel, met 3 maanden draaien, zitten met 4 maanden en kruipen met 6 maanden. Haha dus haar broer neemt z’n tijd.
Ik maak me er niet druk om, hij oogt als een heel gezond en normaal jongetje die overal interesse voor heeft; behalve draaien haha
één maand geleden
Reactie op lisavries
Dank voor al jullie antwoorden! Fijn om herkenning te lezen. En uiteindelij ...
Begrijpelijk hoor! Ik heb ook wel eens momenten dat ik me af vraag waarom hij niet wil draaien en waarom
hij het niet leuk vindt. Maar ik zie dat hij zich verder goed ontwikkelt, dan zal het wel goed zijn. Dus ook ik vind het stiekem fijn te horen dat ik niet de enige ben met een ‘niet draaiende baby’ haha
één maand geleden
Ons zoontje draaide met 4 maanden maar dit kwam omdat we oefeningen deden van de fysio. Hij wilde niet op zijn buik liggen en volgens CB is dit niet goed voor z’n ontwikkeling. We hebben fijne oefeningen gekregen waardoor hij hing rollen en nu op z’n buik ligt. Ook voorkom je zo kontschuiven. Het schijnt dat ze dan meer moeite hebben met lopen. Ik ben zelf ook first time mom. Het kan goed zijn als we niks hadden gedaan dat het ook helemaal goed was gekomen. Misschien heb je er wat aan 😊
één maand geleden
Reactie op baby1239
Ons zoontje draaide met 4 maanden maar dit kwam omdat we oefeningen deden v ...
Dank! Elke dag leg ik hem op zijn buik met een speeltje voor hem. Soms laat ik hem ook hangen over mijn benen, dit lijkt hij wat fijner te vinden.
Mag ik vragen welke oefeningen je hebt gekregen?:)
één maand geleden
Reactie op lisavries
Dank! Elke dag leg ik hem op zijn buik met een speeltje voor hem. Soms laat ...
Jazeker!
Hopelijk kan je het een beetje volgen 🙈
- opgetrokken knieën op de bank baby tegen je benen leggen en dan voorzichtig aan de armpjes “trekken”. Hoe meer de knieën zijn opgetrokken hoe lichter het is. Uiteindelijk liggen je knieën plat. Hij kwam al naar voren als we z’n handjes vast hadden aan het einde 🤣.
-kindje tegen je aan en zelf steeds platter gaan liggen dan ligt hij uiteindelijk ook plat. En dan met een speeltje kijken of het nekje omhoog komt.
- box matras op de tafel baby op de rug leggen en dan rechter been over het linkerbeen leggen als je deze ver genoeg legt draait hij vanzelf om. Dit beide kanten.
- een opgerolde handdoek onder zijn oksels leggen als hij op de buik ligt. En afleiden met speelgoed.
- zijn handen als hij op de buik ligt op die van jouw laten steunen. Zorgen dat hij in de goede houding oefent op de buik.
Bij ons heeft dit geholpen opeen ging hij op de buik liggen en heel snel erna draaide hij.
Trouwens fysio voor baby’s is gratis met doorverwijzing . Het kan nooit kwaad om iemand te laten meekijken. Ik heb veel geleerd en zou het de volgende keer direct weer doen.
Hopelijk heb je er wat aan ☺️
één maand geleden
Reactie op baby1239
Jazeker!
Hopelijk kan je het een beetje volgen 🙈
- opgetrokken knieën o ...
Dank!! Ga het eens proberen:) handdoekje had ik idd ook gedaan, maar toch vaker doen. Heb een vriendin die is kinderfysio dus ga na onze vakantie daar zeker langs:) mannetje wilt het graag maar lukt hem niet en wordt echt boos en gefrustreerd, zo zielig
één maand geleden
Onze dame (8 mnd) rolt van rug naar buik, maar dat is ook summier. Ze kan het wel, maar doet het heel weinig. Ze vindt op haar buik liggen/spelen helemaal leuk. Ze draait wel om haar as en drukt zich af en gaat dus naar achteren. Ze rolt absoluut niet van buik naar rug.
Ik weet nog van m'n zoontje dat hij door te rollen overal kwam. Ik zie dat bij onze meid niet gebeuren. Soms denk ik; het komt allemaal wel goed en soms denk ik; o jee, oefen ik wel genoeg of doe ik wel genoeg met haar (omdat ik er ook één heb lopen van 2,5 jaar)