14 Reacties

2 jaar geleden

Hier een soortgelijke situatie met mijn zoon van 3 weken oud. Hoe beslis jij dat hij klaar is met een voeding? Laat je hem een X aantal minuten drinken of kijk je naar signalen van je baby?

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 9 dagen en heeft denk ik ook een regeldag. Ik geef haar nu om de 2 uur borstvoeding (omdat ze dan huilt) . Volgens internet zijn er ook regeldagen rond de 3 weken! Snap dat je je zorgen maakt, maar zolang de baby poept en plast en op gewicht blijft is er denk ik niks aan de hand!

2 jaar geleden

Kan het geen sprongetje zijn? Onze zoon is er nu bijna uit, maar wilde ook alleen maar drinken. Hij wilde eerst ook geen speen, maar ik vind de Medela Baby Fopspeen Soft Silicone 0-6M wel een aanrader. Met name ‘s avonds wil hij die graag.

2 jaar geleden

Hier ongeveer hetzelfde. Ik twijfel ook over mijn productie. Maandag komt de lactatiekundige meekijken. Mn zoontje was eerst heel tevreden, maar de laatste dagen enorm ontevreden, vooral eind van de middag.

2 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde! Mijn dochter is inmiddels 5 weken en eerst kreeg ze rond die drie weken regeldagen en gelijk daarna begon ze met clusteren! Eerder geen last van gehad en ineens wilde ze uren lang voeden, dit is bij ons na een paar dagen weer overgegaan. Ik merk wel sinds het clusteren dat ze in de avond wat vaker gevoed wil worden. Mijn advies is gewoon aan toegeven, het kost heel veel energie en tijd maar het vechten ertegen kost nog veel meer energie.

2 jaar geleden

Reactie op Hammiemammie

Hier een soortgelijke situatie met mijn zoon van 3 weken oud. Hoe beslis ji ...
Ik vaak een x aantal minuten, maar die red hij dus nu niet want dan slaapt ie al… en daardoor komt hij heel snel opnieuw. Lastig he!

2 jaar geleden

Reactie op Kikiwillems

Ik had precies hetzelfde! Mijn dochter is inmiddels 5 weken en eerst kreeg ...
Bedankt voor je reactie! We houden die dagen inderdaad maar gewoon vol, er komt vanzelf licht aan het eind vd tunnel 😄😉 fijn dat het herkenbaar is voor jullie, dat geeft al een hoop rust!

2 jaar geleden

Reactie op Mama1923

Hier ongeveer hetzelfde. Ik twijfel ook over mijn productie. Maandag komt d ...
Wist je dat de meeste baby's einde van de middag/avond heel onrustig en ontevreden kunnen zijn? Heeft gelukkig niets met voeding te maken, maar soms zoeken ze natuurlijk wel troost aan de borst en dat geeft dan heel onrustig drink gedrag. Vaak is het niet perse honger, maar overprikkeling/verwerken van de dag, krampjes etc.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad. Rond de 3 weken kunnen ze inderdaad wel in een groeispurt zitten. Ik twijfelde ook aan mijn productie en ben ben in overleg met de vroedvrouw 24 uur gaan kolven. Mijn kindje kreeg ondertussen dan 24u kunstvoeding. Ik kreeg meteen echt een veel gelukkiger kindje. Bij mij was de borstvoeding dus echt wel teruggelopen terwijl ik in het begin wel voldoende had. Maar dit hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn..

2 jaar geleden

Ik had afgelopen week ( kindje toen 3 weken oud) precies hetzelfde.. na 3 dagen 12-13x per dag borstvoeding te hebben gegeven werd ik zo onzeker. Mijn vriend is tussendoor mee flesjes gaan geven en dat leek te helpen. Hij krijste na de borst, die echt leeg aanvoelden soms gewoon nog van de honger :( dus ik ben er maar mee gestopt helaas. Terwijl hij daarvoor echt 300 g pw aankwam!

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties Kim en Cinlee, ik heb vannacht inderdaad ook een flesje gegeven en dat werkte als een trein want hij dronk het heel snel leeg. Productie lijkt inderdaad door het vele drinken af te nemen. Dinsdag naar het CB dus we gaan het zien of er groei is op de borstvoeding met af en toe snachts een flesje. Anders stop ik ook…

2 jaar geleden

Hier ook net een flesje gegeven door mijn vriend. Dochter (2.5 week) lijkt niet verzadigd.. ik blijf er wel bij kolven ben er toch een beetje verdrietig van..

2 jaar geleden

Reactie op Room93

Hier ook net een flesje gegeven door mijn vriend. Dochter (2.5 week) lijkt ...
Lastig hè😢 ik kreeg als tip van de lactatiekundige om ondanks het vele huilen proberen er 2 uur tussen te laten met de voedingen zodat je borsten ‘voller’ zijn na die 2 uur, anders heeft je kindje telkens maar een paar slokjes en is dus nooit verzadigd. Overdag houden we dit vol, maar ‘s nachts dus niet🤭😉 ik hoop aan de ene kant ook dat borstvoeding toch straks ineens weer genoeg is voor hem en dat ik niet hoef te stoppen. Ik duim voor jou dat dat ook lukt!!

2 jaar geleden

Dames doe aub jezelf niet te kort door te snel te denken dat je melk niet voldoende is. Rond 3 weken hebben baby’s regeldagen. Die hebben ze omdat ze in een groeispurt komen, daardoor meer voeding nodig hebben, je lichaam moet zich daar nog op afstellen, dus je hebt inderdaad even te weinig voor de behoefte van je kind, daarom komt hij vaker, door het vaker aanleggen gaat je productie namelijk omhoog. En na een paar dagen zijn je borsten weer op je baby afgestemd!