33 Reacties

één maand geleden

Hee hoi, wij hebben precies hetzelfde gehad. Na overleg met jet CB hebben zij ons doorverwezen naar de kinderallergoloog. Daar hebben we te horen gekregen dat ons zoontje FPIES heeft. Een bijzondere allergie voor ei. We kregen het advies on echt geen ei meer te geven en als het toch gebeurt direct het ziekenhuis te bellen.. veel artsen kennen deze allergie niet, begrepen we, terwijl het vele overgeven wel gevaarlijk kan zijn! Dus opnieuw bespreken met het CB kan wel zinvol zijn

één maand geleden

Hier ook gehad, 2 keer dat ze later in de avond moest overgeven. Nu durf ik geen ei meer te geven 😅

één maand geleden

Reactie op FionaKT

Hee hoi, wij hebben precies hetzelfde gehad. Na overleg met jet CB hebben ...
Ik hen hetzelfde verhaal van anderen ook gehoord. Veel huisarten weten daar niet van. Ik zou ook om een afspraak maken met een expert.

één maand geleden

Reactie op KalliDi

Ik hen hetzelfde verhaal van anderen ook gehoord. Veel huisarten weten daar ...
afspraak vragen *

één maand geleden

Wij hebben dit met ons oudste zoontje ook gehad. In het begin met hapjes oefenen heeft hij een aantal keren moeten overgeven van ei. Daarna wilde hij het niet meer eten.... maar als ergens ei in zat ging het wel goed. Dus we hebben het een tijdje zo gelaten. Nu (2 jaar) eet hij wel gewoon ei en heeft nergens meer last van. Alhoewel, als we zeggen dat het ei is of hij heeft het door eet hij het nog steeds niet... maar als we hem een broodje geven met ei erop, en we zeggen er niks bij, dan vind hij het heerlijk. Toch ergens wel een negatieve associatie met ei dus, ook al was hij nog heel klein toen hij er van moest overgeven.

één maand geleden

Reactie op FionaKT

Hoe hebben ze dit getest trouwens? Mijn dochter gaf over na de nachtvoeding, dus ik dacht dat ze misschien teveel melk kreeg uit de borst. Of was het bij jou ook pas later (in de nacht) na een voeding dat je kindje ging overgeven?

één maand geleden

Wij krijgen ook onderzoek naar FPIES. Is nog niet zo bekend bij huisartsen. Misschien dat via cb lukt?

één maand geleden

Mijn oudste wilde geen gewoon ei eten, dat kwam er ook weer uit, vaak tuften hij het al uit. Bananenpannekoekjes at hij wel en kwamen er ook niet meer uit en hij had ook geen allergische reactie. Je kan dus om uit te sluiten dat misschien nog proberen? Mijn oudste wilde ook heel lang geen komkommer, de eerste keer dat hij dat at moest hij spugen, dus heel lang wilde hij daar niks van weten. Ik denk door associatie, want nu hij 3 jaar is eet hij het heel graag. Er zijn vooral heel veel dingen dat de reden kan zijn. Maar ga vooral naar de dokter als je het niet vertrouwd en je het wilt laten onderzoeken.

één maand geleden

Ik heb exact hetzelfde, dus vanmiddag een afspraak bij de huisarts ervoor! Goed om te lezen over dat FPIES, zal ik daar ook specifiek naar vragen

één maand geleden

Reactie op FionaKT

Onze zoon heeft FPIES en wij hebben van zijn allergoloog ook ondansetron voorgeschreven gekregen. Dan kun je als er toch een aanval is dat geven om het spugen te proberen te stoppen en hoef je niet direct naar het ziekenhuis als het daarmee ook stopt. Misschien kunnen jullie daarnaar vragen.

één maand geleden

Reactie op ModeBo

Ik heb exact hetzelfde, dus vanmiddag een afspraak bij de huisarts ervoor! ...
Laat je vooral niet afwimpelen. Bij onze zoon werden de aanvallen steeds heftiger en dan kan het ook echt heel gevaarlijk zijn. De huisarts bleef zeggen dat het geen allergie kon zijn tot het een keer echt bijna misging en ik zelf gelukkig ergens over FPIES las.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Hoe hebben ze dit getest trouwens? Mijn dochter gaf over na de nachtvoedi ...
Op basis van ons verhaal, alle symptomen paste erbij. Hij werd ook heel slap, bleek en wazig. Kreeg er later ook diarree bij. Over een jaar krijgen we een provocatietest om te kijken of hij het nog steeds heeft

één maand geleden

Reactie op Carly90

Het was hier steeds in de avond. Met het avondeten kreeg hij dan ei. Tussen de 2-3 uur later begon hij enorm over te geven

één maand geleden

Reactie op Muriël3

Onze zoon heeft FPIES en wij hebben van zijn allergoloog ook ondansetron vo ...
Wij hebben inderdaad ook ondansetron gekregen. Maar ook de instructie gekregen om direct de spoedeisende hulp te bellen om te overleggen.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Wij krijgen daar al wel een provocatietest voor

één maand geleden

Reactie op Tauriel

Wij krijgen daar al wel een provocatietest voor
Verschilt misschien per hoe heftig de symptomen zijn. Mijn zoon kreeg direct de diagnose want het was heel duidelijk nav het verhaal. Mijn dochter krijgt nu binnenkort wel een provocatietest omdat we bij haar twijfelen of ze het heeft.

één maand geleden

Reactie op Muriël3

Verschilt misschien per hoe heftig de symptomen zijn. Mijn zoon kreeg direc ...
Hier is het ook wel duidelijk. Ze willen alleen weten of hij daarnaast ook nog de normale ei allergie heeft

één maand geleden

Naar de huisarts geweest en omdat ik niet volgens het schema van consultatiebureau ei heb gegeven adviseert ze om dat eerst te doen...dus klein beginnen en dan opbouwen om te kijken of ze er dan nog op reageert. Wellicht de hoeveelheid dat ze zoveel overgaf i dont know maar dus eerst dit voordat ze al willen doorverwijzen naar de kinderarts

24 dagen geleden

Klinkt als FPIES. Ik zou dit zeker even bespreken met huisarts / kinderarts.

24 dagen geleden

Reactie op HEO

Naar de huisarts geweest en omdat ik niet volgens het schema van consultati ...
Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Als het wel FPIES is dan kan dat gewoon dodelijk zijn. Ik wil je niet bang maken, maar de huisarts zei tegen ons ook steeds nee dit zijn geen allergische symptomen en gewoon blijven geven en dat is onze zoon echt bijna fataal geworden. Hoeft natuurlijk absoluut niet te betekenen dat dit bij jullie ook zo zal zijn, maar ik zou zelf wel met de huisarts bespreken oke prima geen verwijzing maar bespreek dan wel met me wat ik moet doen als ze wel weer reageert en op welke waarschuwingsignalen ik moet letten.