7 Reacties
vorig jaar
Herken het wel, maar denk dat het met dit warme weer gewoon wat makkelijker naar buiten komt. Een loopoor is van pus, dan moet er een ontsteking zijn geweest en dat zou je echt gemerkt moeten hebben lijkt mij.
vorig jaar
Ik maak het schoon met die baby-wattenstaafjes (zit een dikkere pluk op zodat je niet te ver kunt). Eigenlijk elke keer na badje (ze gaat 2x per week in bad) zodat haar oortjes ook wat droog worden aan de binnenkant en daarmee de beetjes oorsmeer weghalen. Maar niet echt van binnenin dus. Alleen wat die baby-wattenstaafjes reiken kan en die komt niet echt ver.
vorig jaar
De ene heeft hier meer last van dan de ander.. zowel huisarts als kinderarts geeft aan alleen de schelp schoonmaken maar niet de gehoorgang. Elke keer als er iets in komt wat er niet hoort (zoals een wattenstaafje, vinger, etc), maakt het lichaam juist meer aan. Het is een natuurlijk proces wat je daarmee verstoort.
Onze oudste heeft echt heel vaak hele vieze oren. Ook vaak oorontsteking gehad. Je merkt dat als zijn weerstand minder is, z’n oren viezer zijn. In bad weken we het een beetje en z’n oorschelp houden we schoon..
vorig jaar
Ja herkenbaar! Mijn zoontje heeft het al sinds de geboorte. Ik maak elke dag de buitenkant van z’n oor schoon, elke dag zit daar veel oorsmeer. Hij lijkt er geen last van te hebben. Bij m’n dochtertje van 2 letterlijk nog nooit oorsmeer gezien! Mijn man heeft er ook veel “last” van, dus het zal wel een mannelijk familiekwaaltje zijn 😂