7 Reacties
2 maanden geleden
Hier slaapt hij ook sinds een paar weken zo goed als de hele nacht bij ons in bed. We starten altijd de nacht in zijn eigen bedje maar doordat hij ook veelvuldig wakker werd en we hem moeilijk weer in slaap kregen ligt hij nu dus ook tussen ons. Wij hebben hier niet echt een probleem mee, je went er wel aan, maar toch willen we liever dat hij in zijn eigen bedje slaapt.
Deze nacht heeft hij sinds heeeel lang nog eens een (zo goed als) volledige nacht in zijn eigen bedje geslapen. We hebben er geen moeite voor moeten doen, het ging gewoon vanzelf. Hij is enkel rond 1u30 wakker geworden omdat hij een fles wou maar daarna sliep hij gewoon rustig verder in zijn eigen bedje. We weten nu niet of dit eenmalig was of dat hij nu eindelijk weer wat beter zelfstandig gaat kunnen slapen.
Dit weekend gaat hij ook uit logeren en ik wil mijn schoonouders ook niet opzadelen met een baby in hun bed of een nacht waarbij ze ieder uur hem weer in slaap moeten helpen. Dus nu is het hopen dat het inderdaad weer beter gaat.
2 maanden geleden
Hi hi, dit heb ik niet. Onze dochter slaapt sinds een maand helemaal op haar eigen kamer. Daarvoor in de co-sleeper, daarvoor af en toe in bed.
Ik legde haar vaak overdag in het ledikantje op haar kamer op daar goed te wennen. En heb ook minimaal 2 speentjes in haar bedje liggen, zodat ze er altijd 1 kan vinden om weer verder te slapen.
Misschien kun je dat nog eens proberen? Of klein nachtlampje aan laten staan?
Ik vind het ook gezellig wanneer onze dochter bij ons ligt. Maar kan ook genieten dat ze zelfstandig slaapt. Ze ligt vaak al te kletsen ‘s ochtends en wij kunnen dan gewoon wat langer doorslapen en ook nog kletsen in bed of knuffelen zonder haar wakker te maken. Echt heel fijn.
2 maanden geleden
Hier ook in ons bed en ik denk hetzelfde als jij. Het komt vanzelf. Moet het ledikant ook nog ombouwen naar de lagere stand, want vertrouw het niet meer met zijn knappe bewegingen.
Het is laatst 2 weken goed gegaan en nu weer minder goed. Het zijn fases.
2 maanden geleden
Wij doen het ook, tot ca 4 a 5 uur in de co sleeper en daarna vaak tussen ons in. Dan met afentoe een slokje bv redden we het tot half 7. Ik geniet er enorm van en het is zo gezellig wakker worden op die manier. Zien wel hoe het loopt
2 maanden geleden
Als dit voor jullie fijn is en te doen dan is dat toch super fijn!!!
Hier is het gewoon niet te doen omdat meneer heel ons bed door gaat snachts. Ook op zijn buik gaat liggen. Kruipt zo onder de dekens. Dus het is bij ons gewoon te gevaarlijk. Vond het heerlijk die eerste maanden dat het wel kon. Mis het zelf nu enorm haha.
En die 1837x eruit snachts is vreselijk. Nu voor het eerst 1 nacht 5x heen geweest voor speen en vanacht helemaal doorgeslapen. Ben helemaal van het padje haha.
2 maanden geleden
Hier ook samen slapen en het is ook gewoon super fijn! Het zou nog fijner zijn als het helemaal mij keuze zou zijn geweest en niet uit wanhoop geboren, maar toch geniet ik er erg van. Voor je het weet zijn ze groot en slapen ze in hun eigen bed, als ze toch elke nacht daar begint, denk ik dat het wel een keer gaat lukken.
Ik denk dat als ze uit logeren gaan ze sowieso wel aanvoelen dat het anders is. En kind dat gewend is in zijn eigen bed te slapen, kan dan ook totaal anders reageren. Meestal hoor je dat de kindjes juist doorslapen ergens anders.