25 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
mijn oudste zoontje lag ook vanaf de 20 weken echo in stuitligging. moxa therapie en spinning baby's geprobeerd zonder resultaat. Met 35 weken een versie gehad, lukte niet om hem te draaien. Met 36 weken nieuwe poging gedaan en toen lukte het wel 😄 is daarna ook mooi blijven liggen en goede vaginale bevalling gehad. Ik vond de versie niet pijnlijk, wel ongemakkelijk. Ze gaan echt behoorlijk diep in je buik om het kindje goed vast te kunnen pakken om te draaien, maar ik vond het dus wel goed te doen. Verloskundigen die dat deden waren ook super lief en begeleiden mij en de kleine er goed bij. Ons 2e dochtertje lag ook vanaf 20 weken in stuit, gezien moxa eerder geen effect had gehad bij mij zag ik het niet zo zitten dit weer opnieuw te doen, dacht doe wel weer een versie indien nodig. Maar met 35 weken bleek ze ineens spontaan zelf gedraaid te zijn. Nu 3e zwangerschap, 31 weken en ook deze dame ligt vanaf 20 weken in stuit. Ik ga het wel weer zien hopelijk draait ze binnenkort net als dr zus deed, anders maar weer een versie proberen zoals dr broer. Blijkbaar heb ik een hartvormige baarmoeder waardoor ze allemaal zo lang in stuit blijven liggen, maar hebben opzig wel ruimte om te draaien.. we gaan het dus wel weer zien.
Als je nog specifieke vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen 😊
2 jaar geleden
Onze baby lag vanaf week 32 in stuit, ook van alles geprobeerd; spinning babies etc, hielp niet. Toen rond week 36/37 een versie gehad in het ziekenhuis en die lukte! Viel me heel erg mee 😊 Heb diezelfde dag en dagen daarna veel gewandeld, baby was vrij snel ingedaald ook. Weet niet of dat geholpen heeft maar vond het een fijn idee haha
2 jaar geleden
Mijn oma vertelde me toevallig pas dat zij ook haar zoontje zo wat de hele zwangerschap in de stuitligging droeg en ze dan ‘s nachts een vuilniszak onder haar bed moest neerleggen (gewoon op de grond). Het is kennelijk iets van vroeger en ze was hier behoorlijk sceptisch in toen en geloof het of niet, maar bij haar heeft het wel geholpen🙈😂
2 jaar geleden
31 weken zwanger en onze kleine meid ligt nog lekker dwars!! Ik maak me er niet zo druk over. Ben al blij dat ik veel leven voel haha🤭
2 jaar geleden
Hier nu 35+3 en baby ligt sinds afgelopen dinsdag ook opeens dwars. Heel vervelend gevoel..
ik heb vanochtend ook moxa gedaan en gister osteopaat. Woensdag heen voor echo en dan evt een versie ook. Het is de tweede hier dus verloskundige zei dat ie nog wel iets ruimte heeft om te zwemmen maar zo voelt het niet voor m’n buik… echt spannend dit ik wil liever echt geen keizersnede ;(
2 jaar geleden
ik heb bij de eerste ook alles geprobeerd. Moxa, spinningbabys en uiteindelijk een versie. ze voelde meteen dat hij al erg vast lag en heeft het maar kort geprobeerd. Uiteindelijk in stuit vaginaal bevallen waar ik heel blij mee ben. De tweede die wel goed lag vond ik veel heftiger.
2 jaar geleden
Reactie op Nienke1605
mijn oudste zoontje lag ook vanaf de 20 weken echo in stuitligging. moxa th ...
Kan je misschien een beetje uitleggen hoe moxa werkt? Is het ingewikkeld?
En verder fijn dat je de ervaring hebt dat versie is gelukt en dat de volgende keer je dochter zelf draaide. Hopelijk gaat het dit keer ook zo!
2 jaar geleden
Reactie op Itsmemelin
ik heb bij de eerste ook alles geprobeerd. Moxa, spinningbabys en uiteindel ...
Oeh.. in stuit vaginaal bevallen. Kan je daar meer over vertellen? Hoe maakte je de keuze? Hoe is in stuit bevallen anders dan met hoofd? Komen er complicaties bij omdat ze in stuit ligt?
2 jaar geleden
Reactie op LL24
Hier nu 35+3 en baby ligt sinds afgelopen dinsdag ook opeens dwars. Heel ve ...
Ah ik snap je goed! Ik wil ook graag natuurlijk bevallen. Bij een stuitligging mag je daar nog voor kiezen bij dwars kan dat niet eens.
Al lees ik ook dat er wel heeeeel weinig baby’s zijn die last minute nog dwars liggen.
Maar die van mij heeft volgens mij 90% van de tijd dwars gelegen dus lijkt echt een sterk voorkeur te hebben..
wat betreft versie denk ik dan weer dat het misschien makkelijker moet gaan omdat de baby nog maar een kwartslag hoeft te draaien? Geen idee maar laten we het hopen!
2 jaar geleden
Reactie op sevem
Ik snap het niet, waar is die vuilniszak voor?
Ik snap de functie van de zak ook niet hoor, maar het is kennelijk een soort bijgeloof dat ze vroeger dus wel vaker deden. Maar vond het wel grappig om te delen nav je vraag, toevallig dat ze het me pas nog vertelde.
2 jaar geleden
Reactie op sevem
Ah ik snap je goed! Ik wil ook graag natuurlijk bevallen. Bij een stuitligg ...
Ja
Ik hoop het ook! Hij ligt ook echt raar in m’n buik.. rechts denk ik het hoofd helemaal en dan de billen zo naar m’n navel toe en dan beentjes onderin denk ik en voelde net handjes bij m’n navel kriebelen volgens mij. Of ik heb het helemaal mis 😂 maar zo als die nu ligt voor m’n gevoel vind ik geen 1 foto van op internet haha
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op sevem
Kan je misschien een beetje uitleggen hoe moxa werkt? Is het ingewikkeld?
E ...
ik had eerst een accupunctuur sessie en daar kreeg ik een moxa stick mee naar huis. die steek je aan met een lucifer en dan moest ik dacht 10 minuten ongeveer op mijn linkzij gaan liggen en dan hield mijn man die moxastick net iets boven de rechter kleine teen, na 10 minuten van zij wisselende en dan dus boven de linker teen. dit 2x per dag dacht ik. maar is alweer ruim 4.5 jaar geleden, dus helemaal precies weet ik het niet meer. 🙈ik merkte altijd wel dat hij actief begon te schoppen en bewegen, maar draaien deed hij dus helaas niet
2 jaar geleden
Ik was zaterdag ochtend begonnen met moxa en zat avond en zondag ochtend gedaan dus 3x en hij is nu weer goed gedraaid dus duimen dat ie blijft liggen! Ik weet niet of het door moxa komt … ik kreeg er wel heel veel energie van en dat schijnt dat de baby ook energie krijgt om te gaan draaien. Ik denk dat ie ie nu weer goed ligt omdat ik voetjes bovenin voel en aan de zijkant echt krachtig en niet meer onderin schoppen
2 jaar geleden
Reactie op sevem
Oeh.. in stuit vaginaal bevallen. Kan je daar meer over vertellen? Hoe maak ...
Ik ben goed voorgelicht in het ziekenhuis, je bent dan natuurlijk aangemerkt als medisch. Omdat de baby niet super groot was en ik niet heel klein vonden zij het geen probleem. Zij hadden het daar al vaker meegemaakt. Er was een kans , van 50 procent dacht ik, dat het alsnog een keizersnede zou worden. maar daar heb ik eigenlijk niet over nagedacht. Het zou dan geen spoed keizersnee worden mits er natuurlijk geen complicaties zouden optreden. Maar ik wilde gewoon geen keizersnee. De tijd daarna moet je echt flink herstellen, ook voor latere zwangerschappen geeft het meer risico. Een keizersnee is echt een flinke ingreep. En ik wilde gewoon zelf de ervaring van het uitdrijven meemaken. Ik kreeg wel de tip om langer de zwaartekracht zijn werk te laten doen tijdens de bevalling. Dus niet liggen. Dat vergroot je bekken. Maar ik wilde zelf liggen en dat was toen ook prima. 1 knip gekregen, maar dat had ik bij de tweede ook, dus dat zegt echt niets over de stuitligging. Mijn zoon kwam er wel uit met wat blauwe billen, omdat hij waarschijnlijk vast had gelegen. Maar dat had hij met een keizersnede dus ook gehad.
Ze laten je trouwens ook niet overtijd gaan ivm de groei van het kindje. dan zou ik ingeleid worden. maar hij kwam gelukkig vanzelf. Ik zou het zo weer doen. succes met je keuze en praat met het ziekenhuis, wat zijn hun ervaringen.