10 Reacties

2 maanden geleden

Hierover zijn de meningen denk ik verdeeld ❤️ sommige kindjes hebben even nodig om in slaap te komen, mij lijkt 10 minuten jammeren niet schadelijk als hij daarna lekker in slaap valt! En het lijkt erop dat het voor jou goed voelt om hem om te pakken op t moment dat hij wel echt gaat huilen, dan is dat denk ik heel fijn voor jullie kindje ter veiligheid ❤️ ik vind je bericht heel liefdevol klinken. Wij doen dit toevallig ook een beetje zo maar ons kindje van 7 maanden valt eigenlijk altijd zelfstandig in slaap als we m neerleggen. Hij pruttelt/brabbelt nog een beetje. Zodra hij andere geluiden maakt haal ik m eruit, want ik weet dat hij dan nog niet moe is.. dan na n tijdje weer proberen en valt hij lekker in slaap. Elk kindje is ook weer anders en jij kent jouw kindje het best!!!! 🥰 Succes ❤️

2 maanden geleden

Ik volg graag. Hier het zelfde probleem met een dochter van 7.5 maanden! Blij om te lezen dat ik niet de enigste ben met deze struggle

2 maanden geleden

Ik heb dit artikel gevonden hierover; https://nos.nl/artikel/2444539-wetenschappers-bevestigen-effectieve-methode-om-huilende-baby-s-in-slaap-te-krijgen Heel herkenbaar. De mijne is ook 7,5 maand nu en slaapt het best en snelst door eerst even in de draagzak te dragen en daarna op bedje te leggen. Het is heel erg normaal dat een baby vastgehouden wil worden. Ik vind het ‘s nachts wel heel pittig als ik moe ben en dan nog eruit moet.. Ik denk op dit moment: alle kindjes gaan echt wel een keer zelfstandig slapen. Maar nu zijn papa en mama nog even nodig.

2 maanden geleden

Je kindje is misschien gewend om in slaap gewiegd te worden en moet nu leren zelf in slaap te vallen en dit kan een grote verandering voor je kindje zijn. Mijn oudste had extreme kma en sliep echt alleen maar op ons. Toen we de juiste voeding hadden wilde ik haar ook leren zelfstandig in slaap te vallen en kreeg deze dit van het cb. Kindje op bed leggen. Weg lopen, tijd in de gaten houden. Ligt je kindje na 5 minuten nog te huilen ga je terug, hand op zijn buik of hoofd om te laten weten dat je in de buurt ben maar laat je kindje wel in bed leggen. Is je kindje weer rustig dan ga je weer weg en dit hou je vol net zolang totdat je kindje slaapt. Het is even zwaar maar heeft hier echt wel gewerkt en wij hadden binnen een week een dochter die we wakker in bed konden leggen en dan ging ze slapen. Meestal gelijk maar vaak ook even 1 of 2 minuten jammeren en dan slapen. Ze heeft er niks aan over gehouden en wij hebben een kind dat zelfstandig in slaap valt, inmiddels is ze 3. Mijn jongste dochter van bijna 8 maanden is prematuur geboren en weet niet beter dan dat ze in bed wordt gelegd en gaat slapen.

2 maanden geleden

Blijft altijd lastig he? Wij proberen nu wakker maar moe weg te leggen. Op het moment dat ze huilt / jammert dan praten we tegen haar. Blijft het, dan raak ik haar aan (aaien over hoofd / buik). Als het echt erger wordt dan pak ik haar op, maar anders laat ik het zo. Als we haar oppakken wachten we weer tot ze rustig is, en proberen we het opnieuw. Dit werkt voor ons heel goed en we hebben echt het idee dat het jammeren minder wordt (met af en toe nog wel een keertje). Maar het blijft een beetje een balans zoeken..

2 maanden geleden

Goede tips zijn er al gegeven. Ik heb mijn baby vanaf 6 maanden ook maximaal 10 min laten jammeren (daarvoor niet).9 van de 10 keer viel hij binnen 10 min in slaap. Nu valt hij probleemloos zelf in slaap binnen een minuut. Als hij echt overstuur is pak ik hem uit bed maar even laten jammeren is echt niet erg. Juist als je hem dan steeds oppakt geef je hem niet de kans om in slaap te vallen met als gevolg een nog vermoeidere baby. En dat is ook niet perse goed voor zijn welzijn. Er is een verschil tussen uren overstuur laten huilen en even laten jammeren. Sommige baby's kunnen dooreven te jammeren beter hun emoties kwijt waardoor ze ook beter in slaap vallen.

2 maanden geleden

Wij laten haar ook wat jammeren omdat we zien dat ze daarmee zichzelf ontprikkelt samen met haar knuffeldoek. Huilen laten we echt maximaal 3 minuten doen, omdat ze dat heel soms ook nodig heeft. Maar het is dan geen krijsend huilen, op dat moment gaan we er direct naar voor een aai of een knuffel (en dus even uit bedje) tot ze weer rustig is.

2 maanden geleden

Dank jullie wel voor jullie reacties! We gaan het ook proberen zoals jullie omschrijven en ben blij om te lezen dat anderen iets vergelijkbaars doen.

2 maanden geleden

Onze dochter kan heel goed zelf inslapen vallen zelf. Echter, moppert ze soms ook wel. Is dan wat jengelen. Kort, maar ik laat haar dan wel. Uiteraard bij echt huilen gaan we heen. Sommigen hebben het inderdaad nodig als ontladen. Ook hoort het bij zichzelf troosten/comfortabel zijn. En ik heb het dus over mopperen/jammeren. Huilen snap ik dat je heen gaat. Wel denk ik dat voor het leren dit een lastige tussenfase is.

2 maanden geleden

Hier ook herkenbaar. Hij huilt hier niet echt volle minuten achter elkaar, maar jammert gedurende een minuut of 10 dan af en toe even en ligt wat te woelen en zoeken. Als ik zeker weet dat hij moe is en niet overstuur is, laat ik hem zo liggen. Ik merk dat hij juist onrustiger wordt als ik er bij blijf, maar dat is ook omdat hij altijd al erg goed zelf in slaap kon vallen. Ik ga zoveel mogelijk op mijn gevoel af en op het type huiltje. Wel heb ik de “regel” dat als hij binnen een halfuur niet slaapt en onrustig blijft, ik hem weer uit bed haal en het later nog een keer probeer. ‘s Avonds is dat nooit nodig, overdag heel zelden. En natuurlijk, als hij echt verdrietig/overstuur is, sta ik meteen bij hem om te troosten ❤️