22 Reacties
2 maanden geleden
Hoi, wat vervelend zeg! Hier ook een baby van 7 maanden met moeilijke ontlasting. Op advies van het CB gaan wij morgen starten met probiotica. Ik kreeg van de HA het advies om deze te kopen:
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/metagenics-bactiol-baby-druppels-2x5-7ml.htm?utm_medium=email&utm_source=transactional&utm_campaign=svh-bestelling-ingepakt-2023
Misschien heb je daar wat aan!
2 maanden geleden
Reflux kan een symptoom zijn van wat anders.. bij ons is er ook veel krampjes en buikpijn en verstopping en wordt er nu toch ook gedacht aan een allergie.. misschien toch goed ze is mee te laten denken. Sommige kindjes hebben met een jaar nog geen tandjes dus zou dat wel een beetje los laten... ik denk met 7 maanden dat ze er wel aan toe kan zijn om het te gaan ontdekken!
2 maanden geleden
Kan me bijna niet voorstellen dat ze helemaal niks van groente of fruit wil proeven? Ze hoeft nog niet veel maar een paar lepeltjes om ook andere smaken dan melk te leren kennen zou ik op deze leeftijd wel proberen erin te krijgen of haar er in ieder geval aan laten likken.
2 maanden geleden
Reactie op Binkie2023
Hoi, wat vervelend zeg! Hier ook een baby van 7 maanden met moeilijke ontla ...
Super bedankt! Ik zal het ook even proberen!!
2 maanden geleden
Reactie op Joelez
Reflux kan een symptoom zijn van wat anders.. bij ons is er ook veel krampj ...
Ze hebben bij mijn dochter gezegd dat het geen allergie is maar dat ze gewoon moet overheen groeien met de reflux. Ik vind het jammer ze at vanaf 4 maanden heel goed haar groente en fruit. Maar sinds maand 6 opeens een hele boze baby met eten. Ze sloeg alles weg. Toen wou ze alleen fles en die ging egt super erin dus was het wel goed van mij. Ik geef haar wel zelf gemaakte eten en dat eet ze gelukkig wel soms!
2 maanden geleden
Reactie op Giulia22
Macrogol vragen!
Met die ging de ontlasting super maar ze vindt de smaak niet lekker en toen weigerde ze helaas alle flessen bijna. Pas als ze proefde er is geen smaakje van de macrogol dronk ze haar melk. En ook wou ze het niet in niet anders gemixt. Is soms hele strijd hier.
2 maanden geleden
Reactie op rianne123456
Kan me bijna niet voorstellen dat ze helemaal niks van groente of fruit wil ...
Jaa helaas is elk kind anders. Ze at vanaf 4 maanden goed haar fruit en groente. Ma sinds maand 6 gestopt. Ze wou opeens niet meer. Ze sloeg egt met hande de lepel wel en mondje helemaal dicht. Gelukkig eet ze wel was ik vergete te melde zelfgemaakte eten! Maar helaas ook niet elke dag maar wel gelukkig af en toe! Het is qua eten drinke wel strijd met haar
2 maanden geleden
Je kan ook nog naar massage kijken? Er zijn wat technieken speciaal om de ontlasting te bevorderen. Ik hoop dat het snel beter gaat!
Lijnzaad schijnt ook iets te zijn, maar dan moet er wel genoeg vocht bij zitten en of dat dan veilig is voor baby's weet ik niet.
2 maanden geleden
Wat vervelend zeg! Groente en fruit snap ik enigszins wel. Dan kan je bijvoorbeeld pruimen geven voor betere ontlasting.
Wij doen het op de rapley methode. Dus niks op een lepel en forceren, maar we leggen een stuk op zijn bordje neer en hij kan het gaan voelen en zelf ervaren. Zelf doen wat hij ermee wilt doen om een goede band met eten te krijgen.
2 maanden geleden
Baby’s hebben geen tandjes nodig om te eten.
In groente en fruit zitten vezels, die helpen ook met de ontlasting. Je kan bijvoorbeeld aan elke groente wat olijfolie toevoegen.
Qua fruit kan je (gele)kiwi en pruim geven voor een goede ontlasting.
Hier heb ik ook gemerkt dat vers fruit en verse groente helpt voor een goede ontlasting. Toen wij op vakantie een week potjes gaven hadden wij een week lang drama…
Wij geven vanaf het begin al probiotica, toen wij met 4 maanden het hadden afgebouwd merkten we gelijk verschil, dus zijn daarna snel weer begonnen haha
Wat hier ook helpt is veel beweging. Na het babyzwemmen poept hij altijd heeeel goed.
En genoeg vocht binnenkrijgen. Er is ook nutrilon voor krampjes, wie weet helpt dat ook voor de ontlasting?
2 maanden geleden
Reactie op Paulaispetite
Je kan ook nog naar massage kijken? Er zijn wat technieken speciaal om de o ...
Jaa die doe ik ook elke dag! Ik denk dat het ook kwam omdat ze ziek was! Nu voel ik ook haar eerste tandje! Lijnzaad zal ik ook naar kijken super dankjewel!!
2 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Baby’s hebben geen tandjes nodig om te eten.
In groente en fruit zitten ve ...
Jaa ik was stresste enorm omdat ze wel eerst alles gepureerd at maar sinds 6 maanden was het opeens drama. Maar ik denk dat het een fase was! Ik heb haar gistere pruimen gepureerd gegeven en voila! Hele grote poepluier! En nu wilt wel weer gelukkig haar hapjes eten! Ik kan wel huilen dat ze weer accepteerd! En ik voel ook haar eerste tandje! Dat was ook reden waarom ze opeens slecht dronk! Ik zal ook naar CB gaan nadat ik met de HA had gesproken om even ook met hun te discussieren over haar ontlasting.
Dankjewel voor je tips!
2 maanden geleden
Hier werken de pruimenzakjes van ella’s kitchen heel goed. Die krijgt ze vrijwel dagelijks omdat ontlasting anders niet lukt. Je kan natuurlijk ook zelf pruimhapjes maken als je dat liever geeft.
2 maanden geleden
kwam hier om het!elfde te zeggen. hier een babytje geboren met opstipatie. is nu rond de 8 maand. en wij geven ong om de dag of als nodig is vaker van ella's kitchen de pruimenzakjes. die mix ik nu gewoon door een normaal fruitpotje. Het gaat nu op moment weer beter. dan doe ik het om de dag. Ook geef ik roosvice pruimensap. maar een klein beetje door het water. voor het idee
2 maanden geleden
vraagje aan de dames die hun kindjes vaak pruimen geven. Hebben jullie toevallig opgemerkt in de ochtend luier dat ie een rare lucht heeft? ik denk soms aan knakworst lucht. heel appart. maar dacht miss komt het daardoor
2 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx3
Hier werken de pruimenzakjes van ella’s kitchen heel goed. Die krijgt ze vr ...
vraagje aan jouw, ruikt haar ochtendurine daardoor anders als je kindje wakker word? ze heeft bij ons vaak een zoetige tot ik vanochtend ineens dacht lijkt op knakworst lucht aan die luier hangen.. en vroegen ons af kan het miss door de pruimen komen die wij dagelijks geven?
2 maanden geleden
Reactie op chantaldejong23
vraagje aan jouw, ruikt haar ochtendurine daardoor anders als je kindje wak ...
Oh zou best kunnen nu je het zegt dat is precies hoe haar ochtendluiers ruiken.. knakworst😂😂😂 zocht er nooit echt wat achter eigelijk maar zou idd wel van de pruimpjes kunnen zijn dan!!
2 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx3
Oh zou best kunnen nu je het zegt dat is precies hoe haar ochtendluiers rui ...
dat meen je! oh dat stelt mij wel echt gerust zeg! haha