Goedendag iedereen,
Ik heb een prachtige lieve dochter die nu bijna 8 maanden is. Ze heeft toen ze geboren was voor een maand borstvoeding gehad en daarna zijn we overgestapt op kunstvoeding omdat het met mijn gezondheid niet lukte om borstvoeding meer te geven. En ze heeft ook last van reflux sinds dat ze 2 weken was.
We zijn daardoor met CB toen dertijds gesproken te hebben om nutrilon en nutrilon AR te geven wat goed ging.
Maar… Helaas haar ontlasting is altijd een drama vanaf het moment dat ze kunstvoeding kreeg. Toen deden we eerst paar druppel of halve theelepel olie in haar fles wat hielp totdat het niet meer hielp. Daarna had ze lactulose siroop gekregen van HA wat ook goed heeft geholpen voor meerdere maanden totdat het ook niet meer hielp. Pas nu bij bijna 8 maanden kreeg ze macrogol helaas heeft die wel een smaakje.
Eerst dronk ze heel goed en kreeg ze rustig normale zachte ontlasting en ze dronk al haar flessen goed. Helaas sinds vorige week vrijdag vindt ze het opeens niet meer lekker en weigerde ze har flesje zodra ze de smaakje proefde. Daarna zijn nu alle flessen beetje moeizaam omdat ze eerst leek te proeven of het een smaakje heeft of niet. En nu drinkt al flessen half leef dat ik denk ook door de obstipatie komt. Al 4 dagen en geen ontlasting. Terwijl ik haar wel de lactulose siroop geef.
Nu heb ik de HA gesproken die dan gelijk zegt ja je hebt professionele hulp nodig bij het voeden. Ze moet ook fruit en groente eten. Waarop ik eigenlijk niet mee eens ben.
Mijn dochter heeft nog steeds geen tanden en eerst at ze vanaf 4 maanden fruit en groente. Toen dertijds ging het goed in maar alsnog alrijd moeizame ontlasting gehad die niet zonder lactulose siroop eruit kwam. Nu sinds 6 maanden wilt ze geen fruit en groente meer. Ik heb ook recepten geprobeerd ipv kant en klare te geven en ook dan eet ze met moeite 2 hapje en dan slaat ze de lepel weg en mondje dicht van ze wilt niet. Nu wil ik mijn kind in niets forceren.
Ze eet wel wanneer ze dat wilt. En melk ging heel goed erin 5 flessen van 180+6. Alleen zijn ze nu 5 tot 6 flessen met moeite 100 ml. Ze krijgt wel dus 5 tot 600 ml per dag binnen. En als ik eerlijk ben ik wil mijn kind rustig zo vrolijk houden en qua eten en drinken niets forceren.
Ik heb een moeilijke gezondheid met MS dat klopt maar ik kan nu heel goed voor haar zorgen zonder hulp. De enige waar ik tegenaanloop is haar ontlasting. Zodra die goed is drinkt ze haar melk top! In mijn cultuur en geloof wordt ook gezegd om een kind pas voeding te geven vanaf eerste tandje of wanneer dat kind echt zelf om vraagt en aan toe is.
Ik begrijp niet waarom ik nu hulp zou moeten krijgen om mijn dochter nu perse groente en fruit geforceeed te eten terwijl ze dat niet wilt.
Ik zal ook langs de CB even morgen gaan bij de inloop on te vragen of zij wat tips hebben. En ook mijn dochter kan nu wel melk drinken zonder AR. Ze heeft niet meer last van haar reflux.
Ik zit ook te denken om probiotica te kopen.
Hopelijk heeft iemand ook wat tips voor mij! Ik hoor het graag.