6 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk vooral aan de "grote dingen" zoals wieg, box kinderwagen, autostoel etc.
Een draagzak was hier ook echt heel fijn. Vooral tijdens het huiluurtje rond etenstijd.
Verder vond ik omslagrompers heel fijn of rompers met een brede hals. Dan hoeft beide keren het rompertje niet over het hoofd bij een poep explosie.
Verder hadden wij zowel boven als beneden een aankleedkussen. Overdag zijn wij gewoon meer beneden, dus hier hebben wij ook een plek om te verschonen. En dus ook een op de commode voor in de nacht, zodat ze mooi op haar kamer kon blijven.
Op de kamer een zoutlamp voor mooi zacht licht tijdens het verschonen, zodat ze daarna weer lekker kon verder slapen.
Als laatste had ik lekkere warme omslagdoeken gemaakt om op te spelen of om te gebruiken als dekentje in de box. Deze gebruikte ik ook veel toen ze wat ouder was. Als dekentje in de auto of om op de grond te leggen om te spelen.
Dit is wat me zo 1,2,3 te binnen schiet. Echter was onze dochter van 1 augustus, dus vol in de zomer. Wellicht zijn er wel dingen die ik mis voor een winterbaby.
2 jaar geleden
In de eerste maten (50,56 meschien 62) omslagrompertjes veel fijner om aan te trekken.
Een Draagzak of doek vonden ze hier ook heel fijn! Van die hele grote hydrofiele doeken voor bvb afdrogen na het wassen of als je in het openbaar moet voeden (bij borstvoeding).
Dit is wat me nu zo te binnen schiet.
2 jaar geleden
Ik vond een hoes voor over de voedingskussen heel fijn als nestje. Daar lag zoontje lekker in als we op de bank zaten.
Ook had ik voor mezelf een plaid over de voedingsstoel voor de nachten. Kon dan lekker om me heen slaan tijdens het voeden snachts.
2 jaar geleden
-Een zoutlampje voor de nacht.
-Hema bamboo meegroei omslagrompers.
-Wollen deken om je baby in te wikkelen, in de kinderwagen/box of een andere ligplek lekker toe te dekken. Of andere lekker warme wikkeldoeken.
-Hydrofiele luiers kun je niet genoeg hebben.
-Elektrische neusreiniger met lampje, niet zo zeer voor tijdens een verkoudheid.. maar wel als ze lastig ademen door een snotje. Baby's ademen nog alleen door de neus dus dit kan dan echt in de weg zitten. Neuspeertjes werkte hier nooit, met dit had ik het neusje altijd zo weer vrij.
-Boxmatras onder het boxkleed, ligt echt een stuk zachter en warmer.
- Zowel boven als beneden een bakje/mandje met alle spulletjes die je gebruikt. Luiers, doekjes, thermometer, reinigingspullen voor de thermometer etc.
- Ik ben zelf fan van Incia verzorgingsproducten en wasmiddel voor een baby, hier zit helemaal geen troep in.
2 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk, er zijn hier ook dingen genoemd, die ik bij de eerste niet gebruikt heb en ook niet heb gemist.
Je kan gelukkig ook alles snel bijkopen!
Voor de baby zijn in de basis: luiers, voeding en liefde nodig. Een fijne plek dus om te slapen en daarvoor kruiken en lakens nodig om de baby op temperatuur te houden.
Ik gaf borstvoeding dus een voedingskussen en draadloze elektrische kolf waren voor mij een must.
Verder veel hydrofiele doeken van 60x60 a 80x80, dat vond ik de fijnste maat, dus veel van bijgekocht.