19 Reacties

13 dagen geleden

Volg, hier krijg ik m überhaupt niet in z’n bed 🫣

13 dagen geleden

Ik zag toevallig vandaag een filmpje erover op tiktok de tip was om de kleine steeds een half uurtje eerder proberen te laten slapen en anders eerder opstaan zodat die eerder gaat slapen misschien kan je dat proberen

13 dagen geleden

Reactie op Imkebb

Volg, hier krijg ik m überhaupt niet in z’n bed 🫣
Ah wat balen... wij na de laatste avondvoeding NOG wel. Durf niet te hard te juichen 🤣 Ik zou misschien ook wel wat tips ofzo kunnen gebruiken haha.

13 dagen geleden

Dit heb ik ook overdag krijg ik hem niet in bed alleen in de box soms en anders in draagdoek maar laat in de avond rond 23 meestal kunnen we hem wel wegleggen met een beetje sussen en hand op hoofdje is die weg 🤷🏻‍♀️

13 dagen geleden

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom breng je de kleine in de vroege avond al naar z’n bedje? 😊

13 dagen geleden

Maar hij is nog maar 1 maand. Dan is dit toch niet gek?

13 dagen geleden

Hadden wij met de eerste ook, ging vanzelf over. Gewoon blijven proberen! :)

13 dagen geleden

Hier gaan we vaak rond 20:30/21:00 richting bed. Ze is dan wel echt heel moe. Ik heb op mn nachtkastje een zoutlampje zo is het lekker donker voor haar, doe dan dr slaapzakje aan en doe haar in de cosleeper. Vaak ligt ze nog wel even beetje te kreunen en woelen maar ze kan ook wel echt dr rust vinden in bed. Daarna kijken wij vaak nog tv in bed of gaan ook vroeg slapen. Wil rond 8 weken ook proberen om 19u naar bed te gaan, merkte aan onze oudste dat hij daar toen wel echt aan toe was. Vind zelf nu 21:00 vroeg zat haha nog lekker eerst knuffelen.

13 dagen geleden

Is normaal, meestal lukt het pas als je kindje een beetje ritme en regelmaat krijgt en dat is vaak pas rond 3-4 maanden. Als je rond die tijd begint met een bedritueel dan went hij daaraan en associeert hij zijn bedje met slapen. Komt allemaal goed 😊

13 dagen geleden

Reactie op Nickyx93

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom breng je de kleine in de vroege avond a ...
Na de fles van 19/20u ligt hij op zijn vroegst om 20/21u in bedje. Ik dacht fijn voor hem om met wat minder prikkels lekker te kunnen slapen. Vooral omdat hij overdag ook niet boven wil slapen, dus hij krijgt de hele dag allerlei prikkels binnen.

13 dagen geleden

Reactie op Tauriel

Maar hij is nog maar 1 maand. Dan is dit toch niet gek?
Hij is nu 6,5 week. Zie veel meiden die aangeven dat hun baby naar bed gaat na het avondeten, dus vandaar.

13 dagen geleden

Reactie op Nickyx93

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom breng je de kleine in de vroege avond a ...
Overigens kan hij nu dus 'pas' naar bed om 23 á 24u (meestel 24u). En wij dus ook 😊

13 dagen geleden

Reactie op !nathaliee

Hier gaan we vaak rond 20:30/21:00 richting bed. Ze is dan wel echt heel mo ...
Die tijd lukt hier helaas niet. Bij ons lukt het echt pas vanaf 23/24u. 21u is inderdaad vroeg zat, dus dat zou voor ons ook al fijn zijn (na zijn fles van 19/20 kan hij dan om 20/21 naar bed).

13 dagen geleden

Dit heeft bijna elke baby volgens mij! Ik ken in ieder geval zelf en om me heen geen baby die al vroeg op bed te krijgen is. Zijn allemaal onrustig in die uurtjes en gaan pas later op de avond diep slapen. Zou me echt 0% druk maken over slaapassociaties! Je kindje is nog zo klein. Het enige wat telt is geborgenheid en liefde.. je kunt 'm niet verpesten of verwennen. Doe wat werkt, probeer dingen uit en doe vooral wat je moederhart je ingeeft en niet iets uit angst wel/niet doen of vergelijken met anderen ❤️ Elk kindje is ook weer anders!

13 dagen geleden

Reactie op SPMx

Overigens kan hij nu dus 'pas' naar bed om 23 á 24u (meestel 24u). En wij d ...
Aah zo! Ik snap ook wat je zegt over de prikkels hoor. Hier gaat de kleine man ook met ons mee naar boven en dat is ook tussen 23.00 en 0.00. Met onze eerste zijn we begonnen met een slaapritueel en eerder naar bed brengen rond de 3/4 maanden. Diep slapen doet die kleine beneden soms wel, maar vaak niet. Het helpt wel om hem lekker op ons te leggen als we op de bank liggen. Beneden zijn misschien wel meer prikkels, maar op jou liggen en je ruiken, warmte voelen en hartslag/stem luisteren is voor de meeste kleintjes het lekkerste wat er is.

13 dagen geleden

Je kunt het zeker blijven proberen maar pas als baby’s wat ouder zijn gaan ze (de meeste) pas na het avondeten richting bed. Eerste maanden is om 23:00 uur naar bed niet gek. Onze baby is onrustig tussen 19:00 u en 23:00 u. Slaapt korte slaapjes op ons. Bij onze vorige weet ik nog dat dat we haar langzaamaan eerder naar bed konden brengen. Toen is het een hele tijd 21:00 uur geweest en pas toen we een slaap ritme hadden met 4 maanden werd het 19:00 uur ongeveer.

13 dagen geleden

Hier hetzelfde! Miss wil die dan lekker bij jullie zijn. Ik ga nu niet meer tobben en als het niet lukt stop ik mijn dochter lekker in de draagdoek bij mij of m’n man. Het is vast een fase! Ze zijn ook nog zo klein

13 dagen geleden

Ik lees kleine stukjes voor, van mijn stemgeluid word hij vaak rustig, en valt langzaam in slaap. Succes!

12 dagen geleden

Overdag gewoon in de box laten slapen