15 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde baby is nu bijna 8 maanden. Overdag en op de opvang doet hij zelfstandig in zijn eigen bed dutjes. Begin van de avond slaapt hij ook in eigen bed. Rond middernacht word hij opeens huilend wakker en slaapt dan alleen nog maar bij ons in bed verder… ik weet het ook niet. Weet wel dat ik mijn slaap erg belangrijk vind dus ik laat hem gewoon elke nacht bij me slapen
2 maanden geleden
Reactie op Anoniem010
Ik heb precies hetzelfde baby is nu bijna 8 maanden. Overdag en op de opvan ...
Bij ons precies dit!
Vorige week ging het 4 nachten super goed, hele nacht in eigen bed.
Maar ik geloof dat we nu in de 8 maanden slaapregressie zitten + sprong 6 want het is nu helemaal dramatisch. Nog slechter dan de 4 maanden slaapregressie.
We blijven 's avonds heen er weer lopen naar z'n kamer. En als wij naar bed gaan nemen we hem maar bij ons in bed want anders komen we zelf niet aan slaap toe 😵💫
2 maanden geleden
Hier slaapt ze ook altijd tussen ons in, het liefst helemaal tegen me aan. Wilt absoluut niet alleen slapen. Heb t maar geaccepteerd (stiekem ook gezellig) en vooral uit eigen gemak! Moet er niet aan denken om 10x per nacht naar haar kamertje te moeten gaan. Want helaas wordt ze vaak wakker. 🫠 Nu kan ik snel actie ondernemen (borst, speen, knuffelen) en we slapen allemaal weer. Ik geloof ook dat het heel normaal gedrag is voor baby’s. Wij willen toch ook (vaak) naast partner slapen, ik vind het logisch dat niet alle baby’s alleen in een andere kamer willen slapen. Dus ik vind het juist mooi dat je het doet en alles behalve slecht/verpest! 💕
2 maanden geleden
Onze baby is bijna 8 maanden. Ik slaap al die tijd samen met hem.
Het is heel normaal! Jij slaapt toch ook het liefst met je partner?
Een baby heeft ook de geborgenheid nodig.
Je hebt het dus helemaal niet verpest. Je doet het goed ❤️
2 maanden geleden
Onze dochter van 8 maanden slaapt ook tussen ons in.
Onze andere dochter van 4 jaar heeft dit ook altijd gedaan. En eigenlijk tot de komst van onze 2e dochter altijd bij ons gelegen.
En wij vonden dit echt fijn.
En zij vinden de geborgen heid ook fijn.
Onze dochter van 8 maanden nu slaapt gewoon ontzettend slecht alleen en bij ons slaapt ze wat beter. Maak me eigen er niet druk over. Het komt wel weer een keer goed. Zou je er niet te druk over maken. Over 20 jaar willen ze niet meer tussen jullie in liggen dus geniet er nog van
2 maanden geleden
Even een vraag aan de moeders waarbij de kindjes tussenin slapen. Hoe doen jullie dat precies? Als in ga je dan tegelijk met je kleintje naar bed? Of hoe werkt dat? Haha. Ons zoontje heeft vanaf zijn geboorte naast ons in de cosleeper geslapen, maar hij begint zichzelf nu op te trekken aan de rand. We overwegen om het ledikant naar onze slaapkamer te verhuizen of hem bij ons in bed te nemen. Maar vraag me dus af hoe andere ouders dit doen. 😊
2 maanden geleden
Reactie op Helena86
Even een vraag aan de moeders waarbij de kindjes tussenin slapen. Hoe doen ...
Bij ons paste ledikant niet en co-sleeper vond ze op een gegeven moment niks meer. Ze ging elke keer aan die randjes krabben, super irritant 😅.. tussen ons in ligt ze eigenlijk vrij rustig, omdat we haar elke keer weer snel in slaap brengen. Dus rolt alleen van zijkant naar rug of naar andere zij, gaat niet het hele bed door. Nu kan ze ook nog niet kruipen, dus dat scheelt en voor borstvoeding is dit ideaal. Onze meid gaat iets later naar bed dan de gemiddelde Nederlandse baby (tussen 8 en 9 meestal). Slaapt ook lekker uit hierdoor. Bij het begin van haar nacht zet ik nog wel eens de babyfoon erop, maar aangezien ze toch altijd nog wakker wordt s’avonds zit ik ook vaak naast haar i.p.v. op de bank beneden. Netflix te kijken op mobiel o.i.d. Soms ben ik zo moe en val ik met haar in slaap. 🫠 Als ledikantje past op de kamer en je zoontje vindt het prima is dat ook oké toch? Heb je zelf wat meer ruimte haha, maar net wat je prettig vindt.
2 maanden geleden
Hier hetzelfde! Ze slaapt al 2 maanden de hele nacht bij mij in bed ze wil echt niet meer in haar eigen bed. Heb verschillende slaaptrainingen geprobeerd, knuffeltje gekocht voor in bed etc niks werkt..
Ik heb me er maar bij neergelegd dat ze bij me in bed slaapt. Ik ga een slaapzak voor mezelf aanschaffen zodat het samen slapen ook veilig gaat. Ik ga het niet eens meer proberen in haar eigen bed 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Helena86
Even een vraag aan de moeders waarbij de kindjes tussenin slapen. Hoe doen ...
Ze slaapt nu vanaf de avond al in mijn bed, wanneer ik dan zelf ook naar bed ga een paar uur later leg ik haar op mijn deken in mn armen. Ik ga een slaapzak voor mezelf bestellen zodat het wat veiliger gaat want ben toch nog bang dat de deken op haar beland.. ik ben alleenstaande mama dus wij slapen gewoon met zn 2. De cosleeper stond altijd al op mijn kamer maar daar wilt ze dus niet meer in al 2 maanden.
2 maanden geleden
Reactie op anoniem183
Onze dochter van 8 maanden slaapt ook tussen ons in.
Onze andere dochter v ...
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik merk zoveel verschil als we samen slapen dat ze veel rustiger slaapt en zich meer geborgen voelt, eigenlijk vind ik het ook wel fijn om samen slapen 😅
2 maanden geleden
Als je zelf ook gewoon kunt slapen zie ik het probleem ervan niet zo? Ik vind niet dat je je kindje daarmee verpest hoor je geeft hem wat hij nodig heeft. Bij ons ligt hij ook regelmatig bij ons in bed. Tot voor kort iedere nacht maar nu is dat niet meer nodig. Eerste deel van 7 tot 10 lukte dan wel in eigen bed en daarna bij ons verder slapen
2 maanden geleden
Bij ons sliep de kleine in de newborn fase netjes in de cosleeper. Als ze onrustig werd nam ik haar bij ons in bed. Ze is opgegeven moment heel erg gehecht geraakt aan het slapen met ons, en dan vooral met mij. Ze weigerde te slapen zolang ik niet degene was die met haar in bed ging. Haar voorkeur was op mijn borst liggen. Sinds 2 maanden terug slaapt ze alleen maar bij ons in bed en haat ze haar ledikant met passie. Ik voelde me er eerst vreselijk over met name vanwege de lompe reacties vanuit mijn omgeving. Maar ik ben haar mama & ze wil bij mij slapen dus waarom zou ik haar wegstoppen. Voel je alsjeblieft niet slecht hierover. Geniet van deze momenten samen 💕
2 maanden geleden
Wat vervelend dat je je er zo over voelt. Voor mij klinkt het alsof je kleine nog meer behoefte heeft aan geborgenheid, lekker geven zou ik zeggen. Als ze er aan toe zijn gaan ze vanzelf in hun bedje slapen, gewoon blijven proberen🙌🏼.
Ons meisje sliep ook heel lang tussen ons in. Nu sinds een maandje start ze in dr eigen bed tot 3/4 uur en dan ligt ze lekker bij ons. Gezellig wakker worden zo. Ze gaan vanzelf doorslapen en dan slapen ze in hun eigen bed denk ik zo..
2 maanden geleden
Onze dochter slaapt ook bij ons tussenin, wil nergens anders slapen 😴 lekker laten liggen het komt vast wel een keer goed 🙈