37 Reacties

13 dagen geleden

Ik volg even, gebeurt giet precies hetzelfde zodra ik wegloop. Ik voed op bed maar ik kan niet gewoon opstaan ofzo.

13 dagen geleden

Yup ik volg ook. Helaas herkenning.. van de week een afspraak bij CB zal dan ook wat tips vragen daar. Ik herken het ook niet van mijn eerste dochter. Ergens vind ik het ook wel gezellig en fijn steeds zoon kleine koala op me aan de andere kant kom ik ook aan weinig andere dingen toe.. mijn dochter heeft wel last van verborgen reflux dus ze ligt sowieso niet graag op haar rug.

13 dagen geleden

Hier ook! In de nacht valt hij na de voedingen steeds direct in slaap, maar overdag soms wel een uur bezig om hem in slaap te krijgen. Alleen in de draagzak of wagen gaat het snel, maar dan kan ikhem niet meer ergens anders leggen. In mn armen sliep hij ook snel, maar dat is nu ook niet meer. Hoe doen anderen dit?

13 dagen geleden

Geen tips, wel herkenning. Onze oudste sliep s nachts prima in de cosleeper. Maar overdag konden we hem absoluut niet wegleggen. Hij wilde alleen maar in de draagdoek 🤷🏼‍♀️ nog contact over gehad met CB maar zij zeiden ook: sommige baby’s hebben nou eenmaal veel behoefte aan nabijheid. Best logisch ook. Vanaf 4 a 5 maanden werd het beter. Vanaf 6 maanden gingen alle dutjes in bed goed. Onze jongste kan je als hij eenmaal diep slaapt wel in de box leggen. Maar ook dan wordt hij soms wel wakker. Hij slaapt dus ook vooral op ons tot nu toe eigenlijk. Gek genoeg gaan de nachten in de cosleeper bij hem ook goed 🤷🏼‍♀️ Dus tja geen tips. Alleen herkenning. En dus wel hopelijk de geruststelling dat het waarschijnlijk over een paar maanden heel anders kan zijn.

13 dagen geleden

Herkenning! Slaapt het liefst en het beste op mijn buik/borst. Ook 4 weken oud. Valt aan het einde aan de borst in slaap en probeer hem altijd over te leggen in de box maar is dan weer klaarwakker.. als ik hem er dan weer uithaak kan hij binnen 2 minuten op mij in slaap zijn gevallen 😅 hoe dan.

13 dagen geleden

Herkenning, mijn eerste deed dit ook niet en de tweede zitaan me vastgeplakt. Over twee jaar mis ik deze tijd dus geniet ik er maar dubbel van.

13 dagen geleden

Hier bijna 7 weken en hetzelfde! Niet weg te leggen overdag en begin van de avond. Geen tips, maar dus zeker herkenning!

13 dagen geleden

Hier ook dochtertje van 7 weken slaapt alleen op mij of in de kinderwagen zolang ik blijf lopen. Zodra we de drempel van binnen over zijn is ze wakker haha De nachten gaan prima en dan slaapt ze ook meteen weer🤷‍♀️🤷‍♀️

13 dagen geleden

Hier heel erg herkenning! Ook in combinatie met een (bijna) 2 jarige. Pff ik vind het soms wel vermoeiend en heb ook spierpijn van het dragen. Maar aan de andere kant accepteer ik het maar want ik weet dat het ook weer over gaat. Succes jij ook!

13 dagen geleden

Dit was bij ons oudste zoontje ook het geval. Ik kreeg toen de tip van mijn schoonzus hem overdag op zijn buik weg te leggen. Dit deed ik alleen in de box en onder toezicht. In de wagen voelt wat krap en dan kan je minder goed zien of het neusje vrij ligt. Dit doen we nu ook bij ons dochtertje, dan moet ze wel echt al even in slaap zijn bij ons. Kan ze gerust een uurtje liggen. Moet je je wel prettig bij voelen natuurlijk.

13 dagen geleden

Ook hier herkenning ten top. Kleine ligt ooit kort in de box en dan set se het op schreeuwen. Bij mama op de borst en alles is goed en slaapt meteen. Hoor graag tips idd, voelt nu echt alsof je nergens heen kan omdat ze continu vastgeplakt zit 🫣

13 dagen geleden

Hier ook herkenning

13 dagen geleden

Ja zeker herkenning. Ik probeer me er maar aan over te geven, het gaat vast over. Als hij diep in slaap is wil hij nog wel eens op zijn buikje slapen in de box. Minder veilig, maar zo lekker in een uurtje niet te dragen

13 dagen geleden

Dit heb ik ook met mijn dochter sinds ze 4 weken oud is. Eerst kon ik haar overdag makkelijk wegleggen en was ‘s nachts vaak een gedoe. Nu geld het voor zowel overdag als ‘s nachts. Het liefst slaapt ze op me of naast me. Ik vind het vooral ‘s nachts moeilijk omdat ik het niet fijn vind om uiteindelijk met haar in mijn bed te belanden. Na uren strijd geef ik op en leg ik haar naast me. Ben me bewust van richtlijnen samen slapen… toch blijf ik het niet fijn vinden…. Iemand die dit ook heeft en het uiteindelijk over is gegaan?

13 dagen geleden

Maar kan je hem niet wegleggen, omdat hij dan gaat huilen of wordt hij alleen wakker? Wij hebben onze dochter eigenlijk gewoon altijd wakker weggelegd en dan lag ze soms gewoon een half uurtje wakker te zijn en viel ze daarna weer vanzelf in slaap ? Als hij gaat huilen is het natuurlijk een ander verhaal, maar wij merkten dat we haar soms gewoon wakker weg moesten leggen in plaats van het per se in slaap sussen/wiegen/wegleggen.

13 dagen geleden

We hebben een tip gekregen van de CB: leg de kleine in zijn halfwakker in zijn wiegje. Doe een hand op zijn buik en de ander op zijn hoofdje. Als die in slaap valt ga je weg en als hij begint te huilen loop je weer terug en doe je weer hetzelfde. Zo leert de baby dat mama altijd in de buurt is en dat hij ook in zijn wiegje veilig is. Op het begin ben je wel even bezig, maar je hoeft op gegeven moment niet zo vaak te troosten

13 dagen geleden

Ik gebruik numsy apparaat! En voor het neerleggen moet ik hem ooknwel echt in slaap sussen en kriebel ik oher zijn neusje en dan zet ik de white noise aan. Hij valt idd ook niet zo in slaap als ik hem zo jnenebweg le

13 dagen geleden

Je baby is nog veel te klein om al zelf te moeten slapen. Investeer in een goeie draagdoek/zak

12 dagen geleden

Reactie op Oem🌸

Dit heb ik ook met mijn dochter sinds ze 4 weken oud is. Eerst kon ik haar ...
Lijkt of ik mijn verhaal lees. Ik heb van de kraamzorg en verloskundige tips gekregen hoe ik hem zo veilig mogelijk bij mij in bed kan laten slapen. Al mogen ze niet het advies geven de bsby bij je in bed te laten slapen. Daarna ging het een tijdje goed met inbakeren in zijn wieg, maar nu wil hij zowel overdag als snachts bijna niet slapen tenzij hij mij of iemand anders letterlijk voelt. Bijvoorbeeld een hand op hem of heel dicht bij mij. Ik word er moedeloos van, heb zelf ook slaap nodig.

12 dagen geleden

Ja hoor heel herkenbaar hier ook die van ons is nu 6 weken maar echt alleen maar bij mij willen slapen, ik denk dan maar prima hoor ik geniet er nog maar even van als ze 15 zijn willen ze het niet meer en zou je het als ouder nog wel eens willen , nu maar gewoon in een draagdoek 🙂 Ik ga volgende week met dr naar chiropractor om te kijken of er niet ergens iets geblokkeerd word waardoor ze liggen niet fijn vind.