37 Reacties

één maand geleden

Ook herkenning! Ons zoontje is ook 4 weken. We kunnen hem niet weg leggen, behalve in de rijdende auto of kinderwagen. Ik vind het wel gezellig, het liefst heb ik hem zelf ook de hele dag vast. Het huishouden komt wel weer een keertje... Maarja, het is mijn eerste, dus kan me voorstellen dat dit lastig is als je een peuter hebt rondlopen.

één maand geleden

Reactie op W0507

We hebben een tip gekregen van de CB: leg de kleine in zijn halfwakker in z ...
Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 7 weken heeft dit ook en het lijkt steeds moeilijker te worden. En ik heb er ook nog een van 2 rondlopen… Vraag over deze methode van het cb. Ik wil dit heel graag proberen, maar steeds als ik zoiets doe, dan duurt het uiteindelijk te lang en zit ik daarna met een oververmoeid en overstuur kindje dat zelfs in de draagzak moeilijk in slaap te krijgen is. Hoe doen jullie dit? En werkt deze methode bij jullie?

één maand geleden

Reactie op W0507

We hebben een tip gekregen van de CB: leg de kleine in zijn halfwakker in z ...
Ze weten het leuk te vertellen op het cb😉 als ze dat tegen mij zouden zeggen zou ik zeggen kom het effe voordoen dan ik mijn huishoudelijk werk effe doen

één maand geleden

Reactie op Estherlaura

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 7 weken heeft dit ook en het lijkt steeds ...
Hier wordt mijn zoontje ook overstuur met deze methode. Als hij gaat huilen en ik krijg m niet snel rustig, haal ik hem eruit. Vorige keer deze methode geprobeerd en dat ging ook helemaal mis. Als hij alleen wat ligt te miepen/woelen, dan probeer ik het wel. Mij is verteld dat je baby's tot 6 maanden niet kan verwennen en dat de slaapassociaties pas komen met 3-4 maanden, dus dat het voor die tijd echt niet erg is om ze veel vast te houden. Het is niet praktisch, want je wil soms ook even je handen vrij hebben, daarom probeer ik hem toch ook wel weg te leggen. Als ik merk dat hij het echt niet wil, dan pak ik hem weer.

één maand geleden

Reactie op Estherlaura

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 7 weken heeft dit ook en het lijkt steeds ...
Mijn partner neemt huishoudelijke taken over, zodat ik dit kan doen. Dan voel ik niet de druk van andere zaken die spelen. Ik maak de kamer donker, zodat de kleine weet dat het bedtijd is. Ik zet onze baby soother aan en blijf volhouden. De kleine wilt bijvoorbeeld geen speen, alleen de borst. Dan geef ik de borst, beetje wiegen en als ik zie dat de oogjes zwaarder worden dan weet ik dat ik de baby in de wieg kan leggen. Ik kijk eerst even of het slapen lukt. Als ik zie dat ze begint te pruilen dan leg ik een hand op haar buik en blijf erbij staan. Als ze slaapt, zet ik de babyphone aan en loop de kamer uit. Het is even een gedoe en als ze een sprongetje hebben dan zijn ze vaak ontroostbaar dus is de routine weer helemaal om…máár ik merk wel dat het steeds makkelijker gaat

25 dagen geleden

Voor wie het interessant vindt. Ik had net contact met het consultatiebureau over mijn oudste zoontje en toen heb ik meteen even gecheckt: klopt het nou dat je baby’s op deze leeftijd nog geen verkeerde slaapassociaties kunt aanleren door ze bijvoorbeeld alleen in de draagzak te laten slapen overdag. En dat bevestigden ze: zolang het voor mij oké is, gewoon in de draagzak laten slapen. En ik maakte me een beetje zorgen of hij dan niet te veel prikkels mee kreeg (lawaai van mijn oudste, of als ik naar buiten ga of zo). En toen zei ze: juist niet, want hij wordt rustig van het contact met jou en hij is wel wat lawaai gewend uit de baarmoeder. Dus ik ga me de komende tijd iets minder druk maken over in bed slapen en gewoon lekker uitjes blijven maken met de draagzak. Het enige wat ik ben vergeten te vragen: kan je baby het ‘s nachts in bed slapen afleren door overdag altijd gedragen te worden. Mijn oudste sliep overdag ook vooral op schoot en ‘s nachts prima in bed, maar dat kan ook toeval zijn.

25 dagen geleden

Hier hele dag op mij kom nergens aan toe ook .. is normaal

18 dagen geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Zoontje nu 8 weken en overdag nog niet in zijn bedje te krijgen voor dutjes. Ook tussen de fles van 18/19 en 22/23 krijgen we hem met geen mogelijkheid in bed. Hopelijk wordt dit snel beter, want dan kan ik overdag/vroege avond alvast wat slaap pakken. Hij komt 's nachts elke 3,5-4u. 😋

18 dagen geleden

Reactie op SPMx

Hoe gaat het nu bij jullie? Zoontje nu 8 weken en overdag nog niet in zijn ...
Hier hetzelfde. Ook 8 weken en doet al z’n dutjes in de draagzak. Ik probeer nu soms z’n eerste dutje in bed, maar als hij dan in slaap valt, wordt hij heel snel weer wakker en valt daarna niet meer in slaap, dus dat is toch ook niet handig. ‘s Avonds en ‘s nachts gaat het gelukkig wel nog steeds goed, dan valt hij tijdens of na de fles op schoot in slaap en leggen we hem na 20 minuten in bed waar hij verder slaapt.

18 dagen geleden

Reactie op SPMx

Hoe gaat het nu bij jullie? Zoontje nu 8 weken en overdag nog niet in zijn ...
Overdag is het nog steeds veel draagzak of op/naast mij slapen. Morgen is hij 8 weken. In de nacht slaapt hij wel prima. Soms wel 9 uur achter elkaar van half 8 tot half 5 en dan na half uurtje voeden en alles tot half 8.

18 dagen geleden

Wat doen jullie als jullie baby in slaap valt in bed (zelfstandig) en na 10 minuten weer klaar wakker is? Probeer nu elke dag 1 slaapje in bed te doen, soms lukt dat wel, soms niet :)

18 dagen geleden

Reactie op Annelie Hooijer

Wat doen jullie als jullie baby in slaap valt in bed (zelfstandig) en na 10 ...
Dit heb ik dus ook precies. Ik probeer het dan nog even met speentje er weer in en weggaan, maar het is nog nooit gelukt om hem dan weer in bed te laten slapen. Dus ik kijk dan even hoe moe hij is en afhankelijk daarvan doe ik ‘m of meteen, of wat later in de draagzak.

18 dagen geleden

Reactie op Estherlaura

Hier hetzelfde. Ook 8 weken en doet al z’n dutjes in de draagzak. Ik probee ...
Hier 's avonds ook geen succes.. wel fijn dat het bij jullie lukt!!

18 dagen geleden

Reactie op Fynania

Overdag is het nog steeds veel draagzak of op/naast mij slapen. Morgen is h ...
Wat fijn!! Hoe krijgen jullie je baby zo vroeg in bed 's avonds? Bij mij lukt dat helaas niet want hij zet het dan op een krijsen...

18 dagen geleden

Reactie op Estherlaura

Dit heb ik dus ook precies. Ik probeer het dan nog even met speentje er wee ...
Ja precies..zal vanzelf een keertje goed gaan haha

18 dagen geleden

Reactie op Estherlaura

Dit heb ik dus ook precies. Ik probeer het dan nog even met speentje er wee ...
Ik doe inderdaad dit ook ja. Vaak eindigt hij wel weer op mij of in draagzak of als ik zie dat hij weer honger heeft nog aan de borst.