24 Reacties
één maand geleden
Mijn zoontje ook nog een dutje van half uurtje rond half 5. Ook een beetje afhankelijk van hoe z’n slaapje smiddags gaat. Dan moet hij ook echt wel 2 uurtjes hebben. Sochtends slaapt hij ook nog een uurtje van 9 tot 10. Vind het ook lastig hoe je dat moet afbouwen. Maar blijkbaar heeft hij het nodig dus ga ik er maar in mee.
één maand geleden
Ik volg mijn baby. Op dagen wanneer ze naar de opvang/gastmoeder gaat, doet ze 3 slaapjes en tot laatste week deed ze zo ook op mijne vrije dagen. Afgelopen weekend heeft ze voor de eerste keer 2 slaapjes gedaan en was wakker voor 5 uur voor haar bedtijd. Maar als ik zie dat ze een powernap nodig heeft, doen we het gewoon :)
één maand geleden
Onze dochter lijkt er nu pas net definitief vanaf te zijn, volgende week 9 maanden.
Bureau van slaap postte recent dit: https://www.instagram.com/p/DB0iJ4poe-P/?img_index=1&igsh=MTVwcmJ3cXpkM3Z4eQ== 8 maanden of iets later is nog prima om 3 slaapjes te hebben! Wij gebruiken 'm heel af en toe nog als een escape, als ze rond 2 uur wakker is dan gaat ze er tegen 16.30 nog even een halfuurtje in. Nu ligt ze nog te slapen (15.00 uur nu) en trekken we 'm in principe door tot 19.00.
En onthoud eem ding lieve mama, schema's zijn een leidraad voor je kindje maar geen verplichting. Ieder kindje heeft andere behoeftes! Laat je niet gek maken door alle kindjes die nu wel 2 slaapjes hebben
één maand geleden
Baby vandaag 8 maanden en altijd nog 3 slaapjes gehad. Deze week voor het eerst twee dagen dat er maar twee slaapjes waren. Wij doen de kleine dan gewoon eerder naar bed, om 18.00 uur bedritueel starten om hem te laten wennen. De laatste uren kun je zo langzaam oprekken. En mag ook echt nog 3 slaapjes zijn hoor dus je bent niet de enige:)
één maand geleden
Reactie op Swoertman
We zitten sinds twee weken in de overgang. Ene dag 3 andere dag 2. Vooral b ...
Heel wisselend, al hebben wij de mazzel dat ze om 6 uur wel weer in slaap valt 😅
één maand geleden
Hier doet ze alleen een 3e dutje als het 2e dutje kort was.
Veder houdt ze het vol van 14.30 tot 18.30 door op pad te gaan! Rondje wandelen, boodschappen doen etc. Het moment om juist even weg te gaan (en ze kijkt haar ogen uit)!
één maand geleden
Dank jullie wel voor alle reacties! Mijn baby is altijd rond 6 uur wakker en vaak wandel ik rond 7:30 een stukje en laat hem dan 10 min slapen zodat hij het red tot 9;00 z’n ochtendslaap. Hij slaapt dan meestal 40 tot 60 min en dan rond 12:30 z’n middagslaapje tot meestal 14:00. Hij is dan echt rond 16:30 weer moe. Ik ga maar gewoon in zijn ritme mee en zie vast vanzelf wanneer hij toe is aan een slaapje minder. Bedankt voor alle berichtjes! Dat geeft weer even bevestiging
één maand geleden
Reactie op Wondermeer
Dank jullie wel voor alle reacties! Mijn baby is altijd rond 6 uur wakker e ...
Lastig hoor! Maar zeker als hij om 2 uur wakker is, nog gerust een 3e dutje doen. Je zou hem nog kunnen proberen tzt te rekken tot 13 om in slaap te vallen, maar moet wel te doen zijn. Blijft wel een puzzeltje, vooral als hij relatief vroeg wakker is. Hier hoeft ze op z'n vroegst pas om 7.30 wakker te worden, denk dat ze 't anders ook niet zou redden
één maand geleden
Hier bijna 8 maanden en ook nog 3 slaapjes. Ik vind dat mijn dochter erg veel slaapt. Maandag en dinsdag is ze bij de opvang dus slaapt ze slechter. Donderdag is altijd mijn vrije dag en slaapt ze smorgens nog 2 uur. Smiddags ook gerust 2 a 2,5 uur en einde van de middag nog een 1 uur. Gaat tussen 7 en 8 de nacht in tot de volgende ochtend 7 uur a half 8.
Ik weet dat ik in mijn handen mag knijpen met zo'n goede slaper maar soms twijvel ik wel of ze niet te veel slaapt. Anderzijds zal ze het dan wel misschien nodig hebben🤷♀️
één maand geleden
Hier ook hoor. Meestal van 09:00 tot 11:00
Van 13:15 tot 15:30
En dan doezelt die vaak nog van 17 tot 18 even weg..
Hij gaat vervolgens rond half 8 naar bed.