11 Reacties

één maand geleden

Ter aanvulling, van volwassenen die hard praten of lachen of geluid maken schrikt zij nooit. Het zijn echt puur die kinder geluiden 😖😓

één maand geleden

Kan er niet echt over meepraten maar kan best begrijpen dat het wennen wordt. Mag ze ook 2x meedraaien om te oefenen zodat ze er een beetje aan kan wennen misschien?

één maand geleden

Hi! Mijn meiden hebben dit ook (wel prematuur geboren, 32 weken). Zelfs als ik opeens wat harder lach terwijl ik ze vast heb (dan schrikken ze, niet huilen). Bij de gastouder gaat het goed voor zover ik weet, maar op drukke plekken of verjaardagen houden ze het ook niet heel lang vol hierdoor. Het gaat wel steeds beter en op de opvang hebben ze vast wel ervaring hiermee, komt vast goed! Het zal idd wennen worden, maar wellicht dat als ze daar vaker is geweest, dat ze het juist leuk vindt om daar te spelen :) (hebben mijn meiden wel bij de gastouder)

één maand geleden

Bij ons was dit ook. Op de opvang wennen in het begin. Ze wilde eerst niet in de box of op de grond en alleen maar in een stoeltje en vastgehouden worden. Inmiddels is ze helemaal gewend en vind ze het heel leuk!

één maand geleden

Reactie op Annumariej

Kan er niet echt over meepraten maar kan best begrijpen dat het wennen word ...
Ja ze mag inderdaad wennen 2 middagen. Maar als wij op stap zijn wat we vaak genoeg zijn went ze er ook niet aan lijkt wel bij elk kind dat hard geluid maakt ze standaard gaat huilen

één maand geleden

Reactie op Romy89

Bij ons was dit ook. Op de opvang wennen in het begin. Ze wilde eerst niet ...
Ahh gelukkig maar. Hoelang duurde dat wennen? 🥲 vind het zo sneu te bedenken dat ze dan echt misschien wel 10 keer per dag in huilen uitbarst omdat ze schrikt..

één maand geleden

Ja duurde wel eventjes, we hebben ook wel de tijd genomen voor het wennen zodat er geen druk op zat. We zijn wel een paar keer gebeld dat ze het niet fijn had 😪. Dat was wel heel rot, maar kwam erna gelukkig wel snel goed

één maand geleden

Reactie op babywisj2

Ahh gelukkig maar. Hoelang duurde dat wennen? 🥲 vind het zo sneu te bedenk ...
Denk iets van 4 weken ongeveer

één maand geleden

Mijn dochter heeft dit ook heel erg wanneer we op onbekende plekken zijn of verjaardagen bijvoorbeeld, maar heeft er op de opvang bijna geen last van. Ook als grote broer lawaai maakt kan ze er wel goed tegen. Hopelijk geeft dat wat geruststelling en is het bij jouw dochtertje ook een kwestie van wennen :) de eerste keren zal het misschien wel lastig voor haar zijn, maar na een aantal keer gaat het vast goed! Kan je haar misschien eerst een paar keer wat korter brengen om te wennen?

één maand geleden

Ik denk gewenning inderdaad. Hier een oudere broer en vanaf 3 maand opvang en nergens last van. Denk dat als ze naar de opvang gaat het wel gewend raakt! Misschien eens naar ballorig oid waar kinderen zijn? Kan ze er laagdrempelig met mama in de buurt wat aan wennen.

één maand geleden

Reactie op Stefaniexxxg

Mijn dochter heeft dit ook heel erg wanneer we op onbekende plekken zijn of ...
Ja ze gaat de eerste keer 4 uurtjes en daarna 6 uurtjes en daarna dan een ‘hele dag’. Maar goed gelukkig zal ik haar niet 7.30 al brengen ;). Ik breng haar denk rond 8.00 en haal der rond 16.00 op. Dus geen volledige dagen… maar blijft lastig